Black Friday to nie jedyny dzień tzw. „czarnych” promocji. Tuż po weekendzie mamy bowiem kolejne święto zakupów, tym razem skierowane jedynie do internautów. To Cyber Monday. Jaka jest jego historia i jak bardzo jest popularny?
Początki Cyber Monday
Czarny Piątek, którego tradycja sięga lat 60. XX wieku, siłą rzeczy powstał jako dzień tanich zakupów w tradycyjnych sklepach. Były one dosłownie szturmowane przez klientów wręcz żądających atrakcyjnych promocji i wyprzedaży. Nowe tysiąclecie przyniosło ze sobą rozkwit handlu internetowego, co sprawiło, że część z tych kupujących przeniosła się w sposób naturalny do sieci.
Dniem, w którym sklepy internetowe notowały największą sprzedaż, był poniedziałek bezpośrednio po Black Friday. Klienci, zajęci w piątek zakupami w tradycyjnych sklepach, sprawdzali wtedy, czy w sieci również pojawiły się ciekawe oferty. Rynek e-commerce szybko na to zareagował.
W 2005 roku National Retail Federation zaproponowała nazwę Cyber Monday oznaczającą właśnie pierwszy poniedziałek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W tym dniu sklepy internetowe miały przygotowywać dla internautów szczególnie atrakcyjne promocje. NRF uruchomił następnie stronę internetową CyberMonday.com, na której gromadzone były dostępne w sklepach oferty. Dziś niewiele osób o tym pamięta, bo tego typu serwisów porównujących najlepsze oferty jest bardzo dużo. Samo święto przyjęło się jednak bardzo dobrze i znacznie wzmocniło tendencję klientów do robienia zakupów właśnie w „Cyber Poniedziałek”.
Cyber Weekend
Z roku na rok znaczenie handlu internetowego rosło i niektórzy coraz częściej wybierali e-sklepy zamiast tradycyjnej formy zakupów. Dzisiaj sklepy internetowe równie intensywnie działają w Cyber Monday, co podczas Black Friday. Sprawia to, że kupujący mogą liczyć na cały „czarny weekend” z promocjami w sieci. Ostatnie lata to wzrost liczby klientów, którzy po raz pierwszy skorzystali z usług sklepów internetowych. Z przeprowadzanych badań wynika, że w 2019 roku tę formę zakupów wybierało 60% użytkowników, a w 2020 roku już 73%. Kupujący doceniają przede wszystkim wygodę oraz bezpieczeństwo korzystania ze sklepów internetowych, dzięki którym nawet nie muszą wychodzić z domu, aby nabyć interesujące ich towary.
Zakupy internetowe to obecnie dla wielu osób sposób na spędzanie wolnego czasu. E-sklepy pozwalają na podejmowanie przemyślanych decyzji, co szczególnie jest istotne, gdy mówimy np. o zakupach elektroniki. Czytając opinie, porównując ceny w wielu miejscach, możemy realizować świadomy wybór. Nie bez znaczenia jest też możliwość zwrotu towarów przez konsumentów w określonym czasie.
Wszystko to sprawia, że Cyber Monday na stałe wpisał się już w krajobraz globalnego handlu. Przyzwyczajamy się, że promocje w sklepach internetowych trwają cały weekend, przez co Black Friday, bez Cyber Poniedziałku, już nie może istnieć. Te dwa święta stały się nierozłączne, ponieważ zarówno sklepy, jak i klienci są zadowoleni z większej ilości czasu na podjęcie decyzji o okazyjnym zakupie.
W nazwa.pl Cyber Monday jest codziennie
KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:
- Hosting dla profesjonalistów
- Założenie sklepu internetowego i płynące z tego korzyści
- Co wpływa na szybkość działania serwisu WWW
Klienci nazwa.pl nie muszą jednak czekać na weekendowe święto internetowych zakupów. Każdego dnia znajdziecie u nas atrakcyjne oferty pozwalające zaoszczędzić i otrzymać jednocześnie usługi najwyższej jakości. Zachęcamy, aby już teraz zapoznać się z naszymi promocyjnymi ofertami na CloudHosting, serwery VPS czy certyfikaty SSL. To dobra okazja, aby swoje działania w sieci oprzeć na najnowocześniejszych, sprawdzonych i bezpiecznych technologiach. Usługi nazwa.pl zawsze to gwarantują!