Prowadzenie bloga to dla wielu osób jedynie hobby. Swoją pasję i umiejętności możesz jednak przekuć w realne zyski. Oczywiście, wymaga to zaangażowania i myślenia strategicznego, ale zdecydowanie warto podjąć to wyzwanie. Jakie masz możliwości zarabiania na swoim blogu?
Reklamy PPC i CPM
Reklamy w modelu PPC (Pay Per Click) rozliczane są na podstawie liczby kliknięć, podczas gdy reklamy CPM (Cost Per Mile) za każde 1000 wyświetleń na stronie. Wykorzystuje się do tego celu Google AdSense lub sieci afiliacyjne. Warunkiem zarabiania na tego typu reklamach jest duża liczba odwiedzin strony. Stawki za wyświetlenia nie należą do przesadnie wysokich, dlatego tę formę reklamy na ogół wybierają bardzo popularne blogi.
Nawiązanie współpracy z Google AdSense jest bardzo proste. Wystarczy zarejestrować się w systemie reklam, wstawić odpowiedni kod na stronie, aby w wybranych miejscach wyświetliły się banery zleceniodawców. Nie musisz samodzielnie o nich zabiegać, cały proces doboru reklamodawców realizuje się automatycznie. Firmy chętnie wykorzystują AdSense na przykład do działań remarketingowych. Podczas nich użytkownik jest śledzony za pomocą plików cookies po opuszczeniu strony firmy. Dzięki temu prezentowane są mu odpowiednie treści, związane choćby z zawartością porzuconego koszyka czy przeglądanymi kategoriami produktów.
Własne reklamy
Jako bloger możesz stworzyć własną ofertę reklamową, związaną z okresowym wyświetlaniem banerów na swojej stronie. Stawkę zróżnicuj w zależności od rozmiaru i umiejscowienia reklamy. Możesz także sprzedawać specjalnie przygotowane przyciski lub linki na swoim blogu.
Korzyścią płynącą z tej formy reklamy jest brak pośredników, co może prowadzić do uzyskania wyraźnie większych dochodów. Reklamodawcy muszą jednak zgłosić się do Ciebie bezpośrednio. Możesz też samodzielnie prowadzić marketing bloga, wysyłając firmom swoją ofertę. Miejscem, w którym masz szansę sprzedawać reklamy, są także newslettery. W wiadomościach mogą pojawić się zarówno bannery, jak i linki. Musisz jednak uważać z ilością treści marketingowych, aby adresaci Twoich maili nie zaczęli traktować ich jako uciążliwy spam. Mogą wtedy zrezygnować z subskrypcji, a to z kolei przełoży się na niższą wartość Twoich reklam.
Wpisy sponsorowane
Sposobem na samodzielne pozyskiwanie środków są także wpisy sponsorowane. Mogą one polegać na publikacji artykułu autorstwa danej firmy. W takim wypadku wystarczy, że zaproponujesz ogólną tematykę, która jest bliska czytelnikom Twojego bloga, a reklamodawca sam przygotuje tekst. Możesz też zaoferować mu napisanie takiego tekstu, wówczas zarobisz nie tylko za jego publikację, lecz także za przygotowanie materiału. Tworząc wpisy autorskie, musisz się trzymać podstawowych zasad content marketingu. Przekaz marketingowy musi stanowić jedynie część treści i być subtelny. Aby tekst spełniał swoją funkcję, musi mieć dla czytelników wartość merytoryczną – zawierać interesującą wiedzę lub stanowić przyjemną lekturę.
Sprzedaż własnych produktów
Blog może służyć również jako narzędzie wspierające sprzedaż e-booków. Jeżeli Twój serwis opiera się na udostępnianiu czytelnikom wartościowej wiedzy, warto spróbować rozszerzyć podejmowaną we wpisach tematykę w formie bardziej profesjonalnego tekstu.
Tworzenie e-booka jest oczywiście czasochłonne, ale dostarcza on czytelnikom realną wartość. Dla rozwinięcia swoich kompetencji mogą być skłonni zdecydować się na zakup tego rodzaju treści. Aby zachęcić czytelników, niektórzy blogerzy udostępniają bezpłatnie e-booki w zamian za subskrypcję bloga. Pozostałe publikacje mogą być już płatne, jednak osoby odwiedzające blog będą wiedziały, jakiej jakości mogą się po nich spodziewać.
Inną szansą na osiąganie dochodów jest sprzedaż kursów online. Będąc ekspertem w jakiejś dziedzinie, możesz pokusić się o stworzenie szkolenia, podczas którego przekażesz kursantom wartościową wiedzę.
Zaangażowanie i wartościowe treści
Prowadzenie bloga przyniesie Ci realne zyski jedynie wtedy, gdy zadbasz, by publikowane na nim wpisy stanowiły wymierną wartość dla czytelnika. Content powinien być profesjonalny i unikatowy. Musisz pamiętać, że Twój zarobek będzie bezpośrednio uzależniony od ruchu na stronie. Aby go generować, musisz regularnie udostępniać nowe treści, dbając o względy SEO. Ważna jest także promocja bloga za pomocą kanałów social media. Wykorzystując synergię różnych sposobów przekazywania contentu, zyskasz szansę na szersze dotarcie do użytkowników oraz budowanie swojej marki.
Tworząc blog, nie zapomnij, aby wybrać do jego obsługi odpowiedni CMS, którym bez wątpienia jest WordPress. To narzędzie, które najlepiej sprawdzi się jako system prezentacji Twoich treści. WordPress to także olbrzymia społeczność użytkowników, gotowych w każdej chwili podzielić się wartościową wiedzą na temat jego działania. Chcąc uruchomić WordPressa, wybierz specjalnie przygotowaną dla niego usługę CloudHosting WordPress. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że w każdej chwili Twoja strona działa z maksymalną możliwą szybkością, co z pewnością przełoży się na większą liczbę użytkowników i większe przychody, które możesz osiągać.
Wybieram CloudHosting WordPress
KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:
- Tych rozszerzeń potrzebuje Twój WordPress
- Pojedynek gigantów: WordPress z WooCommerce vs PrestaShop. Który system e-commerce wybrać?
- Certyfikat SSL to bezpieczeństwo, zaufanie do witryny i poprawa jej wyników SEO