Publikowanie rekomendacji klientów to dla firmy doskonały sposób na pozyskanie zaufania osób odwiedzających stronę. Referencje pełnią funkcję tzw. „dowodu społecznego”, wykorzystując fakt, że często kierujemy się w swoich wyborach opiniami innych. Jak zamieścić na stronie rekomendacje?
Jakie powinny być rekomendacje
Przede wszystkim należy pamiętać, aby rekomendacje były autentyczne. Opinie typu „To wspaniała firma. Tomasz” brzmią bardzo niewiarygodnie i nie tylko nie wzbudzają zaufania klientów, ale prezentują nas w negatywnym świetle.
Rekomendacje powinny zostać podpisane imieniem i nazwiskiem, najlepiej wraz z nazwą firmy i stanowiskiem, aby klienci wiedzieli, że ich autorem jest konkretna osoba. Jeśli udzielający rekomendacji się na to zgodzi, możemy opatrzyć opinię zdjęciem, dzięki czemu będzie jeszcze bardziej przekonująca.
Dobrze, aby rekomendacje były zwięzłe, ale nie możemy w żaden sposób ingerować w ich treść. Na stronie głównej mogą znaleźć się jednak krótkie cytaty z linkami do całości tekstów znajdujących się na osobnej podstronie. Tam też możemy zgromadzić wszystkie pozostałe referencje, jeżeli zdecydujemy się na opublikowanie na innych podstronach jedynie wybranych.
Jak zamieścić rekomendacje za pomocą wtyczki Elementor
Elementor jest darmową wtyczką służącą do konstruowania stron w WordPressie metodą przeciągnij i upuść. Jest to najprostszy sposób na stworzenie witryny, ponieważ można ją edytować bezpośrednio na widoku strony. Służą do tego widgety w menu, które po prostu przeciągamy na okno wyświetlające stronę.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Spośród wielu dostępnych elementów, plugin zawiera także widget pozwalający w atrakcyjnej formie wyświetlić referencje:
Przeciągając widget na wybraną część strony, uzyskamy możliwość uzupełnienia treści referencji, imienia i nazwiska klienta oraz dodanie zdjęcia:
Umieścić je możemy także w innym układzie, aby zmieścić na stronie głównej przynajmniej dwie rekomendacje:
Treść rekomendacji na stronie głównej może być jedynie cytatem z całej opinii, aby zachować zwięzłość tekstu. Widget umożliwia także ustawienie linku, dzięki czemu użytkownika można przekierować do strony z pełnymi tekstami opinii o firmie.
Wtyczki do zamieszczania referencji
Wtyczki służące do zamieszczania rekomendacji dają znacznie więcej możliwości. Warto je zastosować, jeśli dysponujemy większą ilością opinii, a także chcemy, by były prezentowane w bardziej zaawansowany sposób. Zaletą wtyczek jest to, że będziemy dysponować kompletnym katalogiem rekomendacji z danymi jej autora.
Testimonial Basics
Jest to wtyczka prosta w obsłudze, ale o dużych możliwościach. Współpracuje z każdym motywem oraz umożliwia tworzenie estetycznych rekomendacji, dając nam wybór między 9-cioma czcionkami oraz pozwalając na dostosowanie koloru tła i czcionki a także ustawienie różnych układów treści.
Wprowadzając rekomendację, będziemy mieli do dyspozycji (oprócz standardowych pól jak treść, e-mail czy autor) możliwość wprowadzenia lokalizacji, strony internetowej autora oraz skonfigurowania własnych, dodatkowych pól.
Funkcją, którą mogą wykorzystać sklepy internetowe, jest opcja zamieszczenia pól formularza bezpośrednio na stronie, dzięki czemu klienci będą mogli wprowadzać swoje opinie.
Easy Testimonials
Easy Testimonials jest wtyczką umożliwiającą statyczne lub losowe wyświetlanie referencji. Ta druga funkcja jest bardzo użyteczna, jeśli dysponujemy dużą liczbą opinii. Rekomendacje mogą być również prezentowane jako pokaz slajdów, co pozwala na zaprezentowanie wielu opinii przy wykorzystaniu mniejszej ilości miejsca na stronie. Oszczędności miejsca służy także opcja umieszczania cytatów z referencji.
Wtyczka umożliwia klientom dodawanie opinii wraz z ocenami. Ponadto chroni nas spamem za pomocą captcha. Wszystkie opcje można w dużym stopniu konfigurować, co pozwala na dostosowanie pluginu do potrzeb naszej strony.
Testimonials Widget
Ciekawą funkcją tej wtyczki jest możliwość zamieszczania referencji video (jeśli uda nam się pozyskać tego typu opinie, warto je wyeksponować, ponieważ są niezwykle przekonujące). Ponadto plugin pozwala na wyszczególnianie z referencji cytatów oraz innych elementów, dzięki czemu, wciąż dysponując pełną treścią rekomendacji, będziemy mogli wyświetlać wybraną jej część na stronie, oszczędzając w ten sposób miejsce.
Wtyczka umożliwia też umieszczanie referencji w dowolnej lokalizacji witryny przy użyciu shortcodes, a także wyświetlanie ich losowo, w określonej kolejności lub filtrowanie na podstawie tagów.
Podsumowanie
Publikowanie referencji jest doskonałym sposobem na uwiarygodnienie naszego biznesu. Podstawową kwestią jest jednak to, by opinie były autentyczne i najlepiej podpisane imieniem i nazwiskiem. Rekomendacje wyglądające niewiarygodnie wystawiają naszej firmie złe świadectwo.
Jeśli dysponujemy mniejszą liczbą referencji, możemy użyć do ich publikowania wtyczki, za pomocą której tworzymy stronę, takiej jak darmowy Elementor. Gdy jednak opinii na nasz temat jest więcej lub chcemy je pokazywać np. w formie pokazu slajdów, musimy skorzystać z dedykowanego pluginu.
Zaletą dedykowanych wtyczek jest także to, że umożliwiają klientom wprowadzanie referencji poprzez formularz na stronie. Jest to bardzo przydatna funkcja dla sklepu internetowego, która pozwoli gromadzić duże ilości opinii.
Wymienione przez nas wtyczki są jednymi z wielu i przed budową bazy referencji warto przetestować różne rozwiązanie, aby wybrać najbardziej funkcjonalne oraz wygodne w użyciu. Gdy już zaczniemy gromadzić opinie, migracja do innego pluginu może być kłopotliwa, dlatego lepiej dobrze się zastanowić zanim podejmiemy decyzję o zastosowaniu danego rozwiązania.