Czat, jako niezależny kanał komunikacji, umożliwia wygodny kontakt klientów z każdą firmą. Jego wdrożenie sprzyja poprawieniu jakości obsługi i wsparcia, a nawet może służyć jako niekonwencjonalny sposób na zwiększenie zasięgów promocyjnych i sprzedażowych. W WordPressie dodanie czatu jest możliwe bez dodatkowych kosztów, chociaż nie brakuje także płatnych rozwiązań typu premium. Prezentujemy zestawienie bezpłatnych wtyczek do najpopularniejszego CMS-a, umożliwiających prowadzenie konwersacji z użytkownikami w czasie rzeczywistym.
Tidio Live Chat
Dość popularna wtyczka, którą zainstalowano ponad 100 tysięcy razy. Jest gotowa do pracy zaraz po aktywacji. Okno rozmowy występuje w trzech stylach i można je dostosowywać pod względem kolorystycznym do designu witryny. Czat obsługiwany jest za pomocą zakładki w panelu WordPressa, a także aplikacji desktopowej lub mobilnej. Tidio pozwala na wysyłanie e‑maili do użytkowników, którzy pozostają offline. Gdy operator znajduje się poza siecią, otrzymuje wiadomości z treścią zapytań klienta. Darmowy plan wtyczki pozwala na obsługę czatu przez jednego operatora, nie limitując liczby rozmów oraz dostępu do ich historii.
3CX Live Chat
Wtyczka jest dobrym rozwiązaniem dla mniejszych firm, chociaż ze względu na swoje możliwości prawdopodobnie spełni wymagania także większych organizacji. Dostępne jest 6 motywów graficznych, co pozwala dostosować wtyczkę do designu naszej strony. Nie ma limitu liczby jednocześnie prowadzonych rozmów, a dostęp do historii czatów (także offline) jest rozwiązany w sposób bardzo intuicyjny. Aplikacja pozwala na zbieranie wiadomości offline od użytkowników. Do rozmów można dołączyć pliki gif, animacje czy ankiety. 3CX Live Chat jest kompatybilny z wtyczkami tłumaczeniowymi oraz pozwala prowadzić rozmowy anonimowo, chociaż można ograniczyć możliwość czatu tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Ważną funkcją jest obsługa tzw. wyskakującego okienka czatu.
Tawk
Tawk to prosta i funkcjonalna wtyczka, która w łatwy sposób pozwala na monitorowanie i zarządzenie zapytaniami użytkowników. Jej wygląd można dostosować do wykorzystywanego motywu, dzięki czemu nie będzie ona sprawiać wrażenia obcego elementu na stronie. Można zmienić m.in. wielkość obramowania, położenie czy kolory. Do dyspozycji są widgety, które pozwalają na zaawansowane zarządzanie opcjami czatu. Tawk jest responsywny i kompatybilny z różnymi przeglądarkami. Korzystać może z niego nieograniczona liczba operatorów. Plugin współpracuje z wtyczkami tłumaczeniowymi.
Userlike
Jeżeli chcemy wyjść naprzeciw przyzwyczajeniom naszych klientów, możemy umożliwić im korzystanie ze znanych komunikatorów. Służy do tego wtyczka Userlike, która pozwala na rozmowy prowadzone za pomocą m.in. Messengera czy WhatsAppa. Gdy operator jest offline, otrzymuje wiadomości, na które może odpowiedzieć w dogodnym dla siebie momencie. W darmowym planie otrzymujemy możliwość prowadzenia nieograniczonej liczby czatów oraz dostęp do ich archiwów. W rozmowach można dodawać pliki graficzne, wideo i różnego rodzaju dokumenty, które użytkownik przejrzy bez opuszczania aplikacji, dzięki odtwarzaczom i podglądom. Plugin ma wbudowaną możliwość oceniania jakości rozmów, także w postaci ankiet. Opcja rejestracji użytkowników pozwala na gromadzenie bazy adresów e-mail. Operatorzy mogą oznaczać wiadomości pod kątem tematu czy stanów.
Click to Chat
Wtyczka integruje z WordPressem możliwość prowadzenia czatu przez WhatsApp. Gdy użytkownik kliknie ikonę czatu, przenosi się bezpośrednio do swojej aplikacji mobilnej lub desktopowej bądź przechodzi na stronę WhatsAppa. Instalacja wtyczki jest bardzo prosta, gdyż wystarczy podać własny numer WhatsApp, aby zaczęła działać. Pozwala ona na korzystanie z wszystkich funkcji WhatsAppa, w tym z przesyłania zdjęć czy plików. Click to Chat zawiera 9 predefiniowanych styli oraz integruje się z Google Analytics.
WP-Chatbot
WP-Chatbot to wtyczka pozwalająca używać do czatowania Facebook Messengera. Przekłada się to na wygodę użytkowników, gdyż Facebook Messenger jest jednym z najczęściej używanych komunikatorów. WP-Chatbot korzysta ze wszystkich funkcji Messengera, takich jak przesyłanie zdjęć, wideo czy plików. Dzięki wtyczce uzyskujemy dostęp do chatbotów, które mogą odpowiadać na najczęściej zadawane przez klientów pytania, a nawet przeprowadzić ich przez proces dokonywania zakupów aż do finalizacji transakcji. Zaletą botów jest fakt, że odpowiadają natychmiast na nadchodzące zapytania. Nie musi on czekać na zgłoszenie się konsultanta. Chatboty odciążają, dzięki temu, dział obsługi klienta. Użytkownik jest przełączany do pracownika firmy dopiero wtedy, gdy bot nie będzie w stanie odpowiedzieć na jego pytanie.
Czat – ważny kanał komunikacji z klientem
Warto pamiętać o tym, że użytkownicy mają różne preferencje w kwestii zwracania się do firmy z pytaniami. Wielu z nich wybierze infolinię jako stosunkowo szybki sposób komunikacji, inni postawią na e-mail. Czat natomiast wnosi nową wartość do obsługi klienta. Odpowiedź otrzymujemy równie szybko, jak przez infolinię, ale rozmowa jest znacznie mniej zobowiązująca. Aby napisać na czacie, nie trzeba odrywać się także od bieżących zajęć.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
W porównaniu do komunikacji mailowej, czat ma mniej formalny charakter. Rozmowa toczy się jak ze znajomym, język może być również swobodniejszy. Wykorzystuje to wiele firm, zwracając się do użytkowników w drugiej osobie, co skraca dystans. Używanie wtyczek czatu na stronie to wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i dbanie o ich wygodę. Dysponując witryną opartą na WordPressie, tym bardziej warto skorzystać z tej możliwości, ponieważ w pełni funkcjonalne pluginy czatu udostępniane są za darmo.
Kontakt z klientem w nazwa.pl
Jesteśmy tu dla Was! Właśnie to hasło komunikujemy naszym Klientom i w pełni odzwierciedlamy je w oferowanych rozwiązaniach. Do dyspozycji użytkowników jest zespół ekspertów, którzy służą wsparciem i radą 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Wysoka jakość świadczonego wsparcia została już dwukrotnie (w 2019 i 2021 roku) potwierdzona przez badania infolinii firm hostingowych, które zostały przeprowadzone przez instytut badawczy MANDS.
Oprócz całodobowego trybu pracy Działu Obsługi Klienta ważny jest również wybór sposobu komunikacji. W nazwa.pl wykroczyliśmy poza typową listę, czyli kontakt telefoniczny, e-maila i czat. Masz pytania lub wątpliwością związane z usługami nazwa.pl? Możesz również skontaktować się z nami poprzez profile w mediach społecznościowych, a nawet dodać swoje pytanie bądź wziąć udział w dyskusji w grupach na Facebooku: WordPress Pomoc, Hosting Polska i nazwa.pl Pomoc.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
- Dołącz na Facebooku do grup: WordPress Pomoc, Hosting Polska i nazwa.pl Pomoc
- nazwa.pl zwycięża w badaniu infolinii firm hostingowych
- nazwa.pl ponownie zwycięża w badaniu infolinii hostingowych!