Czy wiecie, że 41% ruchu na polskich serwisach WWW pochodzi spoza terytorium Polski? Analizie poddano ponad 1 000 000 000 (1 miliard) zapytań przychodzących na serwery największego dostawcy usług hostingowych w Polsce, spółki nazwa.pl. Analitycy poddali badaniom ponad 600 000 serwisów WWW. Wyniki dają zupełnie nowy obraz tego, jak wygląda ruch w polskim Internecie i tego, na co powinien zwrócić uwagę rynek e-commerce. Okazuje się, że szybkość ładowania się stron WWW może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu w e-handlu. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie są usługi świadczone przez nazwa.pl.
Wyniki badań prowadzą do jednego wniosku. Korzystanie z usługodawcy hostingowego optymalizującego szybkość działania stron WWW, nie tylko w Polsce, ale również poza jej granicami, może przynieść realne zyski. W związku z tym, że aż 41% ruchu do stron WWW kierowane jest spoza Polski, wybór nieodpowiedniego dostawcy usług hostingowych może oznaczać utratę ponad 1/3 odwiedzin. Zbyt długie wczytywanie stron WWW może bowiem oznaczać rezygnację użytkowników z ich odwiedzenia. Z badań przeprowadzonych przez Google wynika, że strona ładująca się powyżej 5 sekund (w porównaniu do tej ładującej się 1 sekundę) traci blisko 40% konwersji, a współczynnik odrzuceń rośnie o ponad 100%.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Jak wskazują wyniki analiz przeprowadzonych przez nazwa.pl, największą grupę użytkowników odwiedzających krajowe strony (21%) stanowią internauci pochodzący z Europy oraz mieszkańcy Ameryki Północnej (15%). Dane te wyraźnie wskazują potencjał dla rynku e-commerce. Jednak, aby dokonać konwersji ruchu na ilość zamówień, należy zadbać o szybkość działania strony WWW, uwzględniając właśnie 41% potencjalnych klientów spoza Polski.
Wykres 1. Analiza ruchu do polskich serwisów WWW przeprowadzona na podstawie 1 mld zapytań do 600 tys. domen.
Źródło: badania własne nazwa.pl
Czym jest technologia DNS Anycast?
Uzyskane wyniki potwierdzają wcześniejsze obserwacje dotyczące ilości zapytań do serwerów DNS Anycast nazwa.pl, gdzie również ponad 41% zapytań kierowane było spoza Polski. Odpowiedzią na realną potrzebę rynku jest technologia DNS Anycast, która zapewnia szybką obsługę stron WWW z dowolnego punktu na Ziemi. Rozproszona sieć serwerów DNS Anycast nazwa.pl znalazła się w światowych centrach wymiany ruchu na terenie Europy, Azji, Ameryki Północnej i Południowej, Afryki i Australii. Wśród miast, w których znajdują się serwery DNS Anycast firmy są: Kraków, Warszawa, Frankfurt, Amsterdam, Londyn, Madryt, Rzym, Moskwa, Nowy Jork, Los Angeles, Sao Paulo, Johannesburg, Sydney, Singapur, Tokio.
DNS Anycast w nazwa.pl
Co to oznacza w praktyce? Dzięki wprowadzonej technologii użytkownicy mają błyskawiczny dostęp do interesujących ich serwisów WWW. Połączenie z serwerem DNS realizowane jest do najbliższego dostępnego punktu, przez co strona ładuje się znacznie szybciej niż w przypadku innych dostawców, którzy nie posiadają tak rozproszonej sieci serwerów DNS Anycast. Dzięki temu, że czas ładowania jest mniejszy serwisy WWW zyskują wyższą pozycję w Google. Nazwa.pl wspiera szereg technologii, ponieważ sprawiają, że oprócz przyspieszenia ładowania się serwisów wzrasta ich poziom bezpieczeństwa. Posiadając usługę hostingową z serii Active Cloud i pakiet Bezpieczna Domena, właściciel danego serwisu może być pewien, że jego klienci są bezpieczni. Kluczowe jest również to, że korzystanie z serwisu WWW jest szybkie i płynne. Bezpieczeństwo i szybkie ładowanie się strony przekłada się, natomiast na oszczędności w postaci mniejszych nakładów na pozycjonowanie oraz wzrost zaufania klientów, którzy czują się bezpiecznie, odwiedzając daną stronę WWW.
Powyższe dane, analizowane na bazie blisko 25% domen funkcjonujących w Polsce, jasno wskazują, że aby odnosić sukcesy, nie można ograniczać się tylko do rynku polskiego, ale należy zapewnić prawidłową obsługę również dla użytkowników łączących się spoza terytorium Polski. Kilkunastoletnia obecność Polski w Unii Europejskiej, wymiana handlowa z firmami w UE, emigracja zarobkowa i duża liczba podróżujących Polaków powoduje, że należy zadbać o to, aby serwis WWW był doskonale widoczny nie tylko w Polsce, ale i poza jej granicami.