Zbudowanie wartościowego biznesu to duże wyzwanie. Wszechobecna konkurencja powoduje, że łatwo jest zatracić poczucie odpowiedzialności za to, co się robi. A właśnie ono jest tak samo ważne, jak zadowolenie klientów z oferowanych usług czy produktów. W nazwa.pl od zawsze byliśmy zaangażowani w kreowanie lepszej rzeczywistości społecznej. Z perspektywy czasu widzimy, że takie działania pozwoliły wyróżnić nas na tle innych podmiotów, nie tylko działających w branży IT.
Prospołeczne działanie i zarządzanie wymaga od firmy, takiej jak nazwa.pl, dużej przejrzystości. Budowa dobrych relacji z otoczeniem jest równie ważna jak wiarygodność finansowa. O ile tę ostatnią bez trudu każdy może sprawdzić w dostępnych rejestrach, to kształtowanie kultury organizacyjnej firmy opartej na zaufaniu jest procesem postępującym w sposób ciągły i systematyczny, niedostępnym w żadnych spisach, ale pojawiającym się w świadomości klientów i pracowników. To ostatnie może wydać się dla nowicjuszy w temacie pewnym zaskoczeniem, ale w nazwa.pl doskonale wiemy, że społeczna odpowiedzialność stanowi jeden z ważniejszych elementów motywujących. Skoro firma jest zaangażowana, pracownicy czują się elementem tej istotnej aktywności. Nasze działania w tym zakresie doceniła Państwowa Inspekcja Pracy, nagradzając nazwa.pl za spełnianie najwyższych standardów w zakresie przestrzegania prawa pracy i tworzenie miejsca przyjaznego pracownikom.
Cyfrowy rozwój Polski
Chcąc wyróżnić podmioty, które w swoich działaniach również kierują się wartościami istotnymi z punktu widzenia ogółu społeczeństwa, co roku nazwa.pl przyznaje im swoje nagrody. To wyróżnienie, którym chcemy pokazać, że w otoczeniu biznesowym zauważamy firmy, podobnie jak my, kierujące się zasadami i zauważające to „coś więcej”, niż tylko liczbę obsługiwanych klientów czy cyfry na koncie bankowym. Celem naszego działania jest podkreślenie pozytywnego wkładu wybranych organizacji w kształtowanie krajowego Internetu, zwiększanie konkurencyjności gospodarki i propagowanie wiedzy IT. Działając na rynku od ponad 25 lat, w nazwa.pl doskonale wiemy jak wiele trudu wymaga wpieranie transformacji cyfrowej i jak jest ona istotna w życiu każdego z nas.
Oprócz obserwacji otoczenia biznesowego i przyznawania nagród nazwa.pl wyróżniającym się podmiotom systematycznie analizujemy też polski Internet, który wspólnie z naszymi Klientami tworzymy już od ponad ćwierć wieku. Wiedza o tym, jak rozwija się globalna sieć w naszym kraju, jest pomocna do obierania konkretnych celów biznesowych w firmie. Będąc społecznie odpowiedzialnym przedsiębiorstwem, nazwa.pl nie zachowuje jej tylko dla siebie. Systematycznie na naszym blogu dzielimy się ze wszystkimi zainteresowanymi tym, co udało nam się zauważyć, co jest istotne i na co warto zwrócić uwagę. Dzięki naszym badaniom wszyscy mogą się dowiedzieć, jak firmy hostingowe realizują zabezpieczenie domen internetowych, skąd pochodzą odbiorcy polskich stron WWW, czy też którzy dostawcy Internetu są w Polsce najwięksi.
Wspieramy nie tylko naszych Klientów
Mimo że klienci w każdej firmie tworzą pewną społeczność, to działania prospołeczne przedsiębiorstwa należy rozumieć znacznie szerzej niż tylko w odniesieniu do tej grupy. W nazwa.pl chcemy dzielić się ze wszystkimi zdobytą wiedzą i osiągnięciami. Od dłuższego czasu prowadzimy grupy na Facebooku m.in. WordPress Pomoc i Hosting Polska. Ich nazwy doskonale oddają zakres wiedzy, którą chcemy promować wśród całej społeczności internetowej. Nie tylko skupiamy tam ekspertów z branży, ale również dzięki webmasterom pracującym na co dzień w nazwa.pl przekazujemy wszystkim zainteresowanym konkretne rozwiązania i odpowiedzi na zgłaszane pytania.
Warto wspomnieć, że tak popularne dzisiaj grupy WordPress Pomoc czy Hosting Polska nie były pierwszą formą pomocy dla społeczności IT. Od ponad 5 lat wspieramy Was dzięki bezpłatnemu serwisowi webhostingtalk.pl. To forum, które skupia webmasterów i administratorów serwerów, pozwalając na wymianę wiedzy i doświadczeń.
Podobnie jak nazwa.pl, serwis webhostingtalk.pl również prowadzi niezależne badania polskiego Internetu. Jest to możliwe dzięki bazie ponad 2,3 mln aktywnych domen razem tworzących ranking firm hostingowych w Polsce top100.webhostingtalk.pl.
Wkład w bezpieczeństwo Internetu
Społeczne zaangażowanie nazwa.pl dotyczy nie tylko wspierania merytorycznego użytkowników, ale przede wszystkim dostarczania im narzędzi i funkcjonalności, które pozwalają zwiększyć bezpieczeństwo w Internecie. Nasze wspólne bezpieczeństwo. Przykładem jest chociażby sponsorowanie przez nazwa.pl projektu Let’s Encrypt. To działanie miało na celu popularyzację tak ważnych w dzisiejszych czasach certyfikatów SSL. Jeszcze kilka lat temu większość witryn w Internecie była niezabezpieczona, co powodowało przesyłanie danych w formie niezaszyfrowanej przez łącza międzyoperatorskie i stwarzało to zagrożenie wycieku poufnych informacji.
Wkład w popularyzację certyfikatów SSL, jaki realizuje nazwa.pl, nie ograniczył się jednak tylko do działania jako jedyny polski sponsor dla projektu Let’s Encrypt. Spółka została wyróżniona przez Asseco Data Systems jako Lider certyfikatów SSL za objęcie ochroną ponad 600 tys. adresów internetowych. To działanie o skali niespotykanej w Polsce, dzięki któremu liczba aktywnych certyfikatów SSL, zabezpieczających krajowe witryny, podwoiła się.
Nie zapominając jak istotnym elementem bezpieczeństwa w Internecie są domeny, wdrożyliśmy ich zaawansowaną ochronę na poziomie serwerów DNS. Zabezpieczenie DNSSEC, które wprowadziliśmy na szeroką skalę zapewnia, że strony utrzymywane na CloudHostingu w nazwa.pl stały się niewrażliwe na ataki typu DNS Cache Poisoning czy DNS Spoofing. To działanie docenił Państwowy Instytutu Badawczy NASK, nagradzając nazwa.pl za wkład realizowany na rzecz cyberbezpieczeństwa naszego kraju.
Promowanie szybkiego działania stron WWW
Innym ważnym aspektem, który wpływa na jakość naszego korzystania z sieci, jest szybkość wczytywania stron WWW. Początkowo pomijana, to jednak obecnie, ze względu na wzrost znaczenia mobilnego dostępu do sieci, odgrywa bardzo znaczącą rolę. Zauważając trend przechodzenia w kierunku mobilności, nazwa.pl udostępniła dla wszystkich darmowe narzędzie do badania szybkości działania witryn. Mowa o serwisie test2speed.pl, który od początku pojawienia się wykonał już miliony testów stron. To pokazuje, jak istotne narzędzie stworzyliśmy. A wszystko po to, aby pomagać w cyfrowym rozwoju Polski.
Nie tylko działania online
Mimo że nazwa.pl to przedsiębiorstwo z branży IT, które swoje usługi świadczy w stworzonej przez siebie ekologicznej chmurze internetowej, nie zapominamy o tym, że oprócz świata wirtualnego jest też ten rzeczywisty, który nas otacza. Liczne proekologiczne działania, które wprowadziliśmy w naszej organizacji, realizowane zarówno dzięki inwestycjom w rozwój technologiczny, jak i dzięki naszym pracownikom i Klientom, mają bezpośredni wpływ na to, w jakim otoczeniu dzisiaj żyjemy i w jakim świecie będą żyć nasze dzieci i wnuki. Elektroniczny obieg dokumentów, elektroniczne faktury, nowoczesne systemy oszczędzające energię w biurze czy technologia cloud, która pozwala na efektywne połączenie niskiego zużycia prądu z najwyższą wydajnością serwerów to wkład, który nazwa.pl każdego dnia przekazuje od siebie dla otoczenia, w którym wszyscy żyjemy. Oprócz świadomości ekologicznej stale wspieramy tez organizacje pozarządowe, takie jak chociażby Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:
- Dostarczyliśmy ponad 1.000.000 certyfikatów SSL
- Internet bez nich byłby uboższy. Laureaci nagrody nazwa.pl wystąp!
- nazwa.pl wyróżniona przez Państwową Inspekcję Pracy
- Testuj szybkość strony WWW
Namawiamy do wspólnego działania
Strategia nazwa.pl oparta jest o trzy główne filary związane z odpowiedzialnością ekonomiczną, obywatelską i ekologiczną. Dojrzały biznes nie ogranicza się tylko do budowania przewagi rynkowej. Wymaga on takiego zarządzania, które uwzględniając zauważone interesy społeczne i aspekty środowiskowe, przynosi korzyści również innym, a nie tylko samej firmie.
Wszyscy funkcjonujemy w ramach jednego systemu wzajemnych zależności. Pamiętajmy, że to od nas, przedsiębiorców, zależy, jak będzie wyglądał świat za kilka czy kilkanaście lat!