We wcześniejszym wpisie został poruszony temat wyboru domeny. Dobrze dobrana domena to już połowa sukcesu. Na drugą jego część składa się odpowiednio dopasowany hosting. Poczta firmowa, przestrzeń dyskowa, bazy danych czy też witryna lub aplikacja, którą stworzyliśmy funkcjonuje właśnie dzięki tej usłudze.
Skalowanie biznesu tylko w chmurze
Czasami jedna dobrze przeprowadzona kampania reklamowa czy akcja PR-owa powoduje, że ruch na serwerach wzrasta do niespodziewanej wartości. Jaka usługa hostingowa zapewni płynność działania, gdy ruch wzrasta kilkadziesiąt lub nawet kilkaset razy? Odpowiedzią na to pytanie jest CloudHosting, czyli usługa oparta o system zapewniający dostęp do zwirtualizowanej puli zasobów serwerowych, umożliwiający płynne skalowanie w zależności od aktualnego obciążenia. Technologia ta zapewnia obsługę zwiększonego ruchu na stronie WWW, nie obciąża fizycznego serwera, a wzmożona ilość zapytań jest rozkładana na wiele wirtualnych maszyn. Takie rozwiązanie pozwala obsłużyć bardzo dużą liczbę zapytań na raz, bez wpływu na działanie serwisu.
W przypadku rozwiązania chmurowego, takiego jak rodzina usług Active Cloud od nazwa.pl, problem chwilowego przeciążenia serwera znika, ponieważ usługi realizowane są w chmurze i nie są bezpośrednio powiązane z konkretnym fizycznym sprzętem.
Bezpieczeństwo chmury
Nie ma nic gorszego niż klient czy użytkownik, który nie może skorzystać z naszego serwisu lub aplikacji, kiedy znajdujemy się na fali wzrostu. Niestety tradycyjne usługi hostingowe narażone są na przerwy w działaniu związane z awariami, przeciążeniem czy pracami konserwacyjnymi. Na tego typu zmienne CloudHosting jest odporny.
Dzięki zwirtualizowaniu całego procesu awaria pojedynczego serwera lub konieczność jego konserwacji nie powoduje wyłączenia żadnej z utrzymywanych stron WWW. Dostawca może bezpiecznie wyłączyć serwer, bez pośpiechu wymienić wadliwą część, a następnie włączyć do puli serwerów nadzorowanych przez odpowiedni system. Zastosowanie technologii CloudHosting niesie za sobą szereg przewag nad klasycznymi rozwiązaniami. Chmura to idealne rozwiązanie dla każdego przedsiębiorstwa zapewniające skalowalność i stabilność usług. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy wyborze usług hostingowych?
Z prędkością światła
Dosłownie i w przenośni. Ważne, aby dostawca usług hostingowych posiadał bezpośrednie światłowodowe połączenie z krajowymi, europejskimi i światowymi punktami wymiany ruchu. Jeżeli nasza usługa czy produkt powiązana jest z działaniem Facebooka, Google Maps czy innymi rozwiązaniami światowych gigantów, na szybkość jej działania będzie miało wpływ to, przez ile węzłów musi przejść zapytanie skierowane do danego serwera. Im mniej, tym lepiej. O ile w skali kraju czas potrzebny do komunikacji pomiędzy serwerami może być nieodczuwalny, to wymiana ruchu pomiędzy państwami czy kontynentami może znacząco przełożyć się na szybkość i stabilność działania naszych usług.
Niezwykle przydatna w minimalizowaniu czasu ładowania się witryny jest technologia DNS Anycast. Podobnie jak w przypadku prawdziwych rozwiązań chmurowych, technologią tą mogą pochwalić się tylko czołowi dostawcy usług. Na czym polega to rozwiązanie? Jak podkreślają eksperci z polskiego państwowego instytutu badawczego NASK, technologia ta pozwala na geograficzne rozproszenie usługi DNS i usytuowanie jej jak najbliżej odbiorcy. Takie podejście przekłada się na szybsze działanie usługi. Poprzez możliwość zastosowania dowolnej liczby serwerów DNS Anycast możemy wpływać na zwiększanie pojemności usługi i jej odporności na ataki DDoS, co również przekłada się na poziom bezpieczeństwa. Dodatkowo, warto upewnić się, że dostawca zapewnia nam możliwość korzystania z nowoczesnego protokołu HTTP/2, który w połączeniu z certyfikatem SSL pozwala osiągnąć znaczne przyspieszenie ładowania się strony w porównaniu z przestarzałym protokołem HTTP/1.1.
KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:
Wsparcie techniczne i ochrona prawna
Pracując nad danym rozwiązaniem czy aplikacją, często dokonujemy różnych zmian. Fachowa pomoc i doradztwo w zakresie poszczególnych usług są niezwykle przydatne. Sprawna infolinia, która zaoferuje merytoryczne wsparcie bez trzymania nas 15 minut w oczekiwaniu na połączenie z konsultantem to standard, którego powinniśmy wymagać. W przypadku zagranicznych dostawców niestety pozostaje nam tylko kontakt mailowy lub live chat, a obie usługi realizowane będą w języku angielskim, co może okazać się utrudnieniem stojącym na przeszkodzie w szybkim załatwieniu danej sprawy. Dlatego też warto zastanowić się nad wyborem polskiego dostawcy.
Taka decyzja ma jeszcze jedną zaletę: nasze dane chronione są polskimi i europejskimi przepisami. Wbrew pozorom może to być przewaga konkurencyjna, szczególnie w kontekście RODO. Użytkownicy z pewnością będą zdecydowanie spokojniejsi, wiedząc, że ich dane znajdują się w kraju, który stosuje się do europejskich procedur.
Wybór domeny oraz hostingu to bardzo ważna decyzja dla każdego przedsiębiorcy. Szybkość, stabilność i bezpieczeństwo usług oraz danych naszych klientów to podstawowe kryteria, jakimi powinniśmy kierować się przy wyborze usług. Wybrany przez nas dostawca powinien wspierać rozwój naszego biznesu, a nie go ograniczać. Skalowalność i błyskawiczny dostęp do aplikacji z dowolnego miejsca na Ziemi z pewnością pomogą w rozwoju innowacyjnych usług, jak i samego biznesu.