Obecnie czołowy polski rejestrator utrzymuje ponad 100 tysięcy domen w rejestrze EURid. Kolejna polska firma home.pl rejestrująca także domeny europejskie utrzymuje ich o połowę mniej – nieco ponad 49 tysięcy. Na trzecim miejscu wśród polskich rejestratorów plasuje się Consulting Service, obsługująca ponad 24 tysiące domen. Co istotne, w globalnym zestawieniu rejestratorów domeny .eu, nazwa.pl uplasowała się na wysokim 6. miejscu. To pierwsza w historii tak wysoka pozycja polskiej firmy.
Przekroczenie psychologicznej granicy 100 000 domen stanowi kolejny ważny moment w polskim Internecie, gdyż nigdy wcześniej żadna polska firma nie mogła się poszczycić tak dobrym wynikiem – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.
Do chwili obecnej, tę barierę przekroczyły: dwie firmy z Niemiec, po jednej z Francji, Włoch i Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej.
Ważnym aspektem w rejestracji domen jest bezpieczeństwo danych osobowych. Krajowi rejestratorzy często korzystają z zagranicznych pośredników, co może narazić polskiego klienta na utratę kontroli nad danymi przekazywanymi podczas rejestracji.
Firma nazwa.pl rejestruje domeny z rozszerzeniem .eu poprzez spółkę celową NetArt Registrar sp. z o.o., która od 10 lat jako jedyna polska firma posiada również akredytacje ICANN umożliwiającą rejestracje domen globalnych. Dzięki temu dane naszych abonentów są chronione polskim i europejskim prawem, co ma niezwykle duże znaczenie w kontekście RODO – wyjaśnia Krzysztof Cebrat.
Dlaczego domeny .eu są coraz chętniej rejestrowane zarówno w naszym kraju, jak również w pozostałych państwach unijnych? Adresy WWW z takim rozszerzeniem to podstawa budowania solidnej, międzynarodowej marki na wymagającym europejskim rynku. Jest to także możliwość dotarcia do nowych odbiorców ze starego kontynentu.
Domena .eu to gwarancja wiarygodności wśród odwiedzających stronę klientów. Warto dodać, że ponad 41% ruchu w polskim Internecie pochodzi właśnie spoza Polski. Bezpieczna domena .eu oraz serwery w technologii DNS Anycast to doskonała recepta na sukces polskich przedsiębiorców na europejskich rynkach – tłumaczy Krzysztof Cebrat.
Przykładem tego, jak ważny jest wybór odpowiedniej domeny, jest branża e-commerce. Firmy z tego sektora widzą szansę na zwiększenie przychodów na europejskim rynku, który jest jednym z najbardziej atrakcyjnych z uwagi na jednolite prawo oraz bliskość geograficzną. Odpowiednie wykorzystanie dostępnych, nowoczesnych narzędzi pozwala przekształcić lokalny biznes w dobrze prosperujące przedsiębiorstwo działające na skalę międzynarodową. Nazwa.pl swoimi działaniami aktywnie wspiera przedsiębiorców, którzy myślą o zagranicznych rynkach, oferując im szereg usług, w tym w pełni bezpieczną domenę z końcówką .eu.
Domena .eu to gwarancja bezpieczeństwa w kontekście prawnym, ponieważ rejestracja tego rodzaju domeny możliwa jest tylko dla mieszkańców Europy bądź firm z siedzibą na starym kontynencie. Klienci na tej podstawie mogą decydować, czy konkretna marka jest dla nich godna zaufania. Domeny z końcówką .eu, charakterystyczne dla firm i instytucji mających swoją siedzibę na terenie Unii Europejskiej, są również objęte regulacjami i przepisami wspólnymi dla krajów członkowskich.
Kolejną zaletą domeny .eu jest większa dostępność adresów w porównaniu do rynku domen z końcówką .pl, który jest już mocno nasycony i ciężko znaleźć oryginalną, krótką i chwytliwą nazwę, która nie jest już zajęta. Zamiast tworzyć długie i skomplikowane adresy, można zdecydować się na adres witryny internetowej z rozszerzeniem .eu. Z taką decyzją nie można jednak zwlekać, ponieważ możliwości tworzenia nazw w domenie .eu szybko się wyczerpują.
KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:
- Europejska domena dla Twojej firmy. Dlaczego warto zdecydować się na „.eu”?
- Europejska domena a bezpieczeństwo w sieci
WIĘCEJ INFORMACJI Z CENTRUM POMOCY: