W styczniu br. nazwa.pl, największy dostawca usług hostingowych w Polsce, nagrodziła podmioty, które w ostatnim roku intensywnie działały na rzecz poprawy jakości Internetu. Wyróżnione zostały trzy przedsiębiorstwa w kategoriach: Bezpieczeństwo, Innowacje i Edukacja. Firma przyznała także jedno wyróżnienie specjalne.
Z początkiem roku nazwa.pl zdecydowała się na wyróżnienie czterech podmiotów, których inicjatywy najmocniej przyczyniły się do podniesienia jakości korzystania z Internetu. W kategorii „Bezpieczeństwo” firma zdecydowała się wyróżnić NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa). Instytut w ostatnim roku mocno promował protokół DNSSEC, który jest skuteczną metodą zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników Internetu oraz instytucji funkcjonujących w sieci. DNSSEC zapewnia, że po wpisaniu w okno przeglądarki adresu WWW sklepu czy banku, użytkownik otworzy stronę, której szuka, a nie tą, którą przygotowali cyberprzestępcy.
Drugie z wyróżnień, w kategorii „Innowacje”, zostało przyznane firmie Asseco Data Systems SA, należącej do największej, notowanej na polskiej giełdzie firmy IT, Asseco. To właśnie ta spółka w ostatnim czasie intensywnie pracowała nad nowym typem certyfikatów SSL. Stworzone przez nich narzędzie do weryfikacji autentyczności witryny wykorzystuje kodowanie ECDSA P–384. Dzięki temu jest ono o wiele bezpieczniejsze niż dotychczas stosowane metody oparte o RSA. Co ciekawe, to właśnie klienci nazwa.pl jako pierwsi w Polsce mieli możliwość podniesienia poziomu zabezpieczenia swoich witryn, przy użyciu nowej technologii, zamawiając Certyfikat nazwaSSL Premium.
Trzecią wyróżnioną firmą zostało IDG Poland (International Data Group), wydawca m.in. Computerworld, PC World, a także magazynów z grupy CXO Media. Firma ta otrzymała nagrodę w kategorii „Edukacja” w związku z intensywnymi działaniami na rzecz promowania wiedzy odnośnie nowoczesnego hostingu, ze szczególnym uwzględnieniem hostingu w oparciu o rozwiązanie chmurowe. Wydawnictwo w przystępny sposób buduje świadomość rynku na temat szybkich i bezpiecznych usług świadczonych w technologii Cloud.
Poza trzema wyróżnionymi przedsiębiorstwami, nazwa.pl zdecydowała się także przyznać nagrodę specjalną. Jej laureatem jest serwis GoWork.pl (GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o. o.). Powodem przyznania wyróżnienia jest realizacja kampanii „Hejt to nie opinia”, mającej na celu zredukowanie agresji słownej w sieci. Kampania realizowana na portalu ma na celu podniesienie jakości i merytoryki dyskusji, przy jednoczesnym położeniu nacisku na naświetlanie takich problemów polskich firm jak mobbing. Do popularności kampanii znacznie przyczynił się fakt, że jej twarzą został Bogusław Linda.
Wszystkie wyróżnione spółki otrzymały od nazwa.pl indywidualny certyfikat i list z gratulacjami.
Ponad 20–letnia historia naszej firmy obfitowała w wiele cennych relacji biznesowych. Nawiązanie współpracy z wartościowymi partnerami było bardzo ważną składową na naszej drodze do bycia liderem polskiego rynku hostingowego. Postanowiliśmy nagrodzić te podmioty, których inicjatywy znacząco przyczyniają się do podnoszenia jakości polskiego Internetu. Wszystkim wyróżnionym życzymy dalszych sukcesów – podsumowuje Krzysztof Cebrat, prezes zarządu spółki nazwa.pl.