Spółka nazwa.pl zwróciła uwagę na próby phishingu, polegające na podszywaniu się pod nazwa.pl w wiadomościach e-mail. Fałszywa korespondencja ma na celu wyłudzenie nienależnej opłaty za usługę utrzymania domeny, przejęcie numeru karty kredytowej oraz pozyskanie poufnych danych logowania do Panelu Klienta nazwa.pl. W trosce o bezpieczeństwo swoich Klientów nazwa.pl niezwłocznie podjęła niezbędne działania w tym zakresie.
Spółka ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail, które są rozsyłane m.in. do abonentów nazwa.pl. Kliknięcie na link zawarty w fałszywej wiadomości e-mail powoduje wczytanie strony WWW podobnej w wyglądzie do https://nazwa.pl/panel. Połączenie z fałszywą stroną nie jest jednak zabezpieczone prawidłowym certyfikatem, wydanym dla domeny nazwa.pl, jak również w pasku adresu przeglądarki widnieje inny adres strony niż https://nazwa.pl/panel.
Przykładowa treść fałszywej wiadomości:
Należy pamiętać, że w korespondencji e-mail nazwa.pl dotyczącej wygasania usług zawsze przesyłana jest proforma, która zawiera dane firmowe/osobowe klienta. Fałszywe wiadomości e-mail nie zawierają proformy z tymi danymi! To pozwala w bardzo prosty sposób odróżnić wiadomości prawdziwe od fałszywych i tym samym zabezpieczyć się przed działaniem oszustów.
W celu poprawy bezpieczeństwa korzystania z usług nazwa.pl, w dniu 2 października 2020 r. zostanie przeprowadzone wdrożenie autoryzacji dwuetapowej 2FA. To mechanizm logowania do Panelu Klienta nazwa.pl złożony z dwóch etapów: wpisania poprawnego identyfikatora użytkownika i hasła uwierzytelniającego, a następnie podania kodu wysłanego w wiadomości SMS lub e-mail.
Ze względów bezpieczeństwa klient będzie informowany o każdorazowym logowaniu, które będzie miało miejsce, do jego Panelu Klienta. W związku z tymi zmianami, podnoszącymi bezpieczeństwo, spółka przypomina o konieczności zweryfikowania poprawności adresu e-mail oraz numeru telefonu komórkowego w Panelu Klienta, celem umożliwienia użycia ich w ramach autoryzacji 2FA. Bez posiadania aktualnego adresu e-mail lub numeru telefonu komórkowego klient nie będzie mógł się zalogować do Panelu Klienta.
Pamiętaj!
Jeśli otworzyłeś fałszywą wiadomość, kliknąłeś w link i wpisałeś dane, jak najszybciej skontaktuj się z nazwa.pl, wysyłając e-mail na adres kontakt@nazwa.pl lub dzwoniąc na infolinię 801 33 22 33 lub 22 454 48 10 oraz zmień hasła dostępu do wszystkich swoich usług!