Zadaniem ambasadora jest zwiększanie świadomości marki oraz promowanie jej pozytywnego wizerunku wśród…
Zadaniem ambasadora jest zwiększanie świadomości marki oraz promowanie jej pozytywnego wizerunku wśród konsumentów. W pewnym stopniu nadaje on marce „ludzką twarz”, zwiększając tym samym jej wiarygodność w oczach klientów. Jakiego rodzaju osoby można zaliczyć do grona ambasadorów marki oraz dlaczego warto przeprowadzać działania marketingowe z ich udziałem?
Kto może być ambasadorem marki?
Osoby publiczne
Osoby publiczne towarzyszą marketingowi od jego początków. Już Helena Modrzejewska reklamowała liczne artykuły dla kobiet, a w promocję pastylek na ból zębów zaangażowani byli nawet Zygmunt Freud i Thomas Edison. Obecnie do celów marketingowych nadal wykorzystywane są osoby, których wizerunek jest powszechnie rozpoznawalny. Mogą to być na przykład popularni aktorzy, piosenkarze, sportowcy czy innego rodzaju celebryci. Kampanie z ich udziałem można obserwować w takich działaniach reklamowych, jak spoty telewizyjne czy kampanie billboardowe. Nierzadko osoby publiczne podpisują także dłuższe kontrakty na reprezentowanie danej marki. Przykładem może tu być Marek Kondrat, który pojawia się w reklamie jednego z banków od wielu lat. Taka długofalowa współpraca dobrze wpisuje się w charakter marki, która chce być kojarzona ze stabilnością i zaufaniem, pozostając przy tym przyjazną.
Influencerzy
Influencerzy to osoby, zajmujące się publikowaniem różnych treści w Internecie, posiadające duży wpływ na grono swoich odbiorców…
Korzystaj z aktualnej wersji PHP na swoim hostingu – zadbaj o bezpieczeństwo i wydajność serwisów WWW
Skrypty napisane w języku programowania PHP to podstawa funkcjonowania większości dynamicznych stron WWW…
Skrypty napisane w języku programowania PHP to podstawa funkcjonowania większości dynamicznych stron WWW. Zapewnia on cały szereg narzędzi przydatnych dla każdego właściciela strony i webmastera, a także znajduje zastosowanie w tworzeniu programów działających w trybie graficznym czy też przetwarzania danych z poziomu wiersza poleceń. Przypominamy, że w nazwa.pl w ramach wszystkich pakietów hostingowych możesz już od wielu miesięcy bezpłatnie korzystać z najnowszej wersji języka — PHP 8.
Nowa wersja oprogramowania PHP zapewnia znacznie szybsze działanie serwisów WWW oraz dostarcza niezbędnych aktualizacji w zakresie bezpieczeństwa usług. Aby zapewnić szybkie i bezawaryjne działanie Twoich stron WWW, zalecamy aktualizację PHP do najnowszej wersji, posiadającej wsparcie swoich twórców. Zmianę możesz wykonać samodzielnie lub zlecić zespołowi specjalistów w nazwa.pl. Jednocześnie przypominamy, że bezpłatna obsługa PHP 7.3 na serwerach nazwa.pl kończy się w dniu 06.12.2021 r.
Obsługa starszych wersji PHP umożliwia aktywowanie oprogramowania, dla którego upłynął termin wsparcia określony przez twórców tego języka. Oferujemy ją jedynie ze względu na zapewnienie wstecznej kompatybilności dla wykorzystywanego przez Ciebie oprogramowania, które nie może korzystać z nowszych wersji PHP. Nie rekomendujemy korzystania z wersji oprogramowania, które utraciły wsparcie jego twórców i nie ponosimy odpowiedzialności za ewentualne błędy bezpieczeństwa, które ujawnią się w trakcie jego użytkowania…
Chroń swoje wspomnienia. Nie tylko w Światowy Dzień Fotografii
Na początku XIX wieku francuski fizyk Joseph Nicéphore Niépce wykonał pierwszą udaną fotografię na cynkowej płycie…
Na początku XIX wieku francuski fizyk Joseph Nicéphore Niépce wykonał pierwszą udaną fotografię na cynkowej płycie — zajęło mu to aż 8 godzin. Zapewne nie spodziewał się, że jego wynalazek zmieni życie miliardów ludzi, pozwalając od samego początku uwieczniać cenne wspomnienia. Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Fotografii, który jest dobrą okazją, żeby dowiedzieć się, jak zadbać o ochronę wykonywanych przez nas zdjęć.
Fotografie wokół nas
Możemy sobie wyobrażać, co czuli ludzie w czasach, kiedy wieść o nowym wynalazku Josepha Nicéphore’a Niépce’a zaczęła się rozchodzić. Czy przeczuwali, że tak mocno wpłynie on na nasze codzienne funkcjonowanie i stanie się nieodłącznym elementem wypoczynku, towarzyszem podróży oraz medium niezliczonych wspomnień? Pewne jest, że dzisiaj nie sposób zwizualizować sobie świata bez fotografii. Nie ważne, czy jesteśmy na uroczystości, spotykamy się z przyjaciółmi, przebywamy na urlopie, czy chcemy się czymś pochwalić przed znajomymi – robienie zdjęć towarzyszy nam niemal przy każdej aktywności. Dziś w każdym smartfonie znajduje się aparat, który w ułamek sekundy zapisze w swojej pamięci ważny moment i to w takiej jakości, o jakiej „ojcowie fotografii” mogli jedynie pomarzyć.
Czy jesteście świadomi, że w czasie, który poświęciliście na dotarcie do tej części artykułu, prawdopodobnie wykonano na świecie więcej zdjęć niż w całym XIX wieku? A to wszystko dzięki postępowi technologicznemu i nowym przyzwyczajeniom społeczeństwa…
Czat na stronie WordPress – najlepsze darmowe wtyczki do prowadzenia rozmów online
Czat, jako niezależny kanał komunikacji, umożliwia wygodny kontakt klientów z każdą firmą. Jego wdrożenie sprzyja…
Czat, jako niezależny kanał komunikacji, umożliwia wygodny kontakt klientów z każdą firmą. Jego wdrożenie sprzyja poprawieniu jakości obsługi i wsparcia, a nawet może służyć jako niekonwencjonalny sposób na zwiększenie zasięgów promocyjnych i sprzedażowych. W WordPressie dodanie czatu jest możliwe bez dodatkowych kosztów, chociaż nie brakuje także płatnych rozwiązań typu premium. Prezentujemy zestawienie bezpłatnych wtyczek do najpopularniejszego CMS-a, umożliwiających prowadzenie konwersacji z użytkownikami w czasie rzeczywistym.
Tidio Live Chat
Dość popularna wtyczka, którą zainstalowano ponad 100 tysięcy razy. Jest gotowa do pracy zaraz po aktywacji. Okno rozmowy występuje w trzech stylach i można je dostosowywać pod względem kolorystycznym do designu witryny. Czaty obsługiwany jest za pomocą zakładki w panelu WordPressa, a także aplikacji desktopowej lub mobilnej. Tidio pozwala na wysyłanie e‑maili do użytkowników, którzy pozostają offline. Gdy operator znajduje się poza siecią, otrzymuje wiadomości z treścią zapytań klienta. Darmowy plan wtyczki pozwala na obsługę czatu przez jednego operatora, nie limitując liczby rozmów oraz dostępu do ich historii.
3CX Live Chat
Wtyczka jest dobrym rozwiązaniem dla mniejszych firm, chociaż ze względu na swoje możliwości prawdopodobnie spełni wymagania także większych organizacji. Dostępne jest 6 motywów graficznych, co pozwala dostosować wtyczkę do designu naszej strony…
Największe wycieki danych i sposoby ochrony przed tym zagrożeniem
Wycieki danych to problem, z którym borykają się nawet największe firmy. Mogą się one pojawić wszędzie tam, gdzie…
Wycieki danych to problem, z którym borykają się nawet największe firmy. Mogą się one pojawić wszędzie tam, gdzie przechowywane są wrażliwe informacje. Konsekwencjami takich wycieków są nie tylko utrata reputacji i potencjalne straty finansowe, ale przede wszystkim narażenie użytkowników na działania cyberprzestępców, którzy uzyskują w ten sposób dane logowania czy numery telefonów.
Najbardziej znane wycieki danych
Wydawałoby się, że firmy technologiczne powinny wiedzieć, jak skutecznie ustrzec się przed kradzieżą wrażliwych informacji o swoich użytkownikach. Okazuje się jednak, że niekoniecznie. W 2019 r. został ujawniony gigantyczny wyciek danych z najpopularniejszego serwisu społecznościowego świata – Facebooka. Dotyczył ponad 267 milionów kont, a hakerzy zdobyli dostęp m.in. do numerów telefonów, imion i nazwisk oraz numerów identyfikacyjnych, powiązanych z kontami. Naraziło to użytkowników na phishingu, przestępstwo polegające na podszywaniu się przez hakerów pod inną osobę, aby wyłudzić poufne informacje, czy zainstalować na komputerze ofiary złośliwe oprogramowanie.
Inni giganci działający na rynku nowych technologii również mają na swoim koncie duże wycieki danych. Szacuje się, że pomiędzy 2013 a 2014 r. rosyjscy hakerzy przejęli dane aż 3 miliardów użytkowników różnych serwisów internetowych. Dotyczyło to nazw kont, haseł, adresów e-mail, numerów telefonów, dat urodzenia i pytań bezpieczeństwa…
5 sposobów na promowanie produktu online
Właściciele firm mają wiele sposobów i możliwości, aby skutecznie realizować promocje swoich produktów…
Właściciele firm mają wiele sposobów i możliwości, aby skutecznie realizować promocje swoich produktów oraz świadczonych przez siebie usług. Jedną z najbardziej popularnych w dzisiejszych czasach metod, w zakresie takich działań, jest digital marketing. I nie chodzi tu wyłącznie prowadzenie kampanii reklamowych, ale ogólnie o wykorzystywanie różnego rodzaju działań realizowanych online. Czego zatem warto spróbować?Stwórz konkurs albo promocjęKonkursy i promocje pozwalają znacząco zwiększyć zainteresowanie produktem. Tematyka konkursów może być dowolna, np. stworzenie przez uczestników krótkich treści związanych z promowanym przez nas przedmiotem. Jeśli chcemy dopiero wprowadzić dany produkt na rynek, przez co konsumenci nie znają go na tyle dobrze, aby się o nim wypowiedzieć, możemy wymyślić temat nie tyle dotyczący samego produktu, ale po prostu z nim związany. Dzięki takiej akcji pozyskujemy wartościowy i kreatywny content, który ma szansę stać się viralem. Może być to video, zdjęcia czy krótkie formy tekstowe (np. slogany, opisy doświadczeń czy wierszyki). Aby użytkownicy mieli motywację do wzięcia udziału w konkursie, należy wyznaczyć atrakcyjne nagrody. Najlepiej, aby był to promowany produkt, tym bardziej, gdy wprowadzamy go na rynek. Jeżeli adresujemy konkurs do osób, które posiadają już daną rzecz, sformułujmy zadanie tak, aby swoimi odpowiedziami zachęcili innych konsumentów, a w ramach nagrody możemy zaoferować im limitowaną wersję produktu czy jego inną odmianę…
W jaki sposób budować markę osobistą?
Czy tego chcemy, czy też nie, każdy z nas jest właścicielem swojej marki osobistej. Co ją stanowi? Najogólniej mówiąc…
Personal branding to w uproszczeniu przeniesienie zasad kreowania marki produktu na własną osobę. To tworzenie Marki-Ja, potraktowanie własnej osoby jako produktu, który można lub należy sprzedać. Brzmi to oczywiście bezdusznie i wydaje się instrumentalnym traktowaniem swojej osoby. Jednak tworzenie marki osobistej bezduszne wcale nie jest i wymaga od nas potraktowania siebie całościowo wraz z całym bogactwem własnych kompetencji, cech charakteru oraz zainteresowań. Zarządzanie własnym wizerunkiem jest procesem skomplikowanym, podobnie jak każdy z nas jest skomplikowaną osobowością. Wymaga ono pokierowania swoją karierą zawodową w sposób przemyślany, gdzie kolejne etapy rozwoju są ze sobą powiązane i prowadzą do obranego przez nas celu.
Korzyścią, jaką odniesiemy z przemyślanych działań personal brandingowych, jest stworzenie wiarygodnego i rozpoznawalnego wizerunku…
Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie – zwiększ ochronę i możliwości swojego hostingu
W dobie transformacji cyfrowej, w której coraz więcej firm przenosi swoją działalność do Internetu, dużego znaczenia…
W dobie transformacji cyfrowej, w której coraz więcej firm przenosi swoją działalność do Internetu, dużego znaczenia nabierają rozwiązania zwiększające wiarygodność użytkowników. Przedsiębiorcy, chcąc budować zaufanie wśród swoich Klientów, sięgają po różne narzędzia, aby ten cel osiągnąć. Jednym z prostszych i jednocześnie bardzo skutecznych rozwiązań, stosowanych z powodzeniem przez Klientów nazwa.pl, jest Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie. Jego zadaniem jest ochrona reputacji stron WWW i skrzynek pocztowych na serwerach CloudHosting przed konsekwencjami związanymi z współdzieleniem IP pomiędzy różnymi podmiotami. A to wszystko w cenie… filiżanki kawy!
Do każdego serwera, od momentu jego aktywacji, jest przypisany jakiś adres IP. Domyślnie jeden adres jest współdzielony przez wiele serwerów. Jego reputacja w takim przypadku zależy od działań wszystkich użytkowników, którzy z tego IP korzystają. Wystarczy, że jeden z użytkowników wyśle niepożądane wiadomości, tzw. SPAM, a współdzielony adres IP może zostać wpisany na listę RBL. Jeżeli to Ty współdzielisz dany adres IP, który wpisano na listę RBL, może się zdarzyć, że Twoje e-maile zostaną w takim przypadku odrzucone przez serwery pocztowe Twoich klientów i partnerów biznesowych. Jeśli prowadzisz sprzedaż internetową lub inną działalność, wymagającą intensywnego korzystania z poczty e-mail, straty finansowe oraz wizerunkowe Twojej firmy mogą być znaczne. Posiadanie dedykowanego adresu IP lokalizowanego geograficznie niweluje ryzyko związane z wpływem innych użytkowników na Twoją pocztę i stronę WWW…
Domena .pl ma już 31 lat!
Mimo funkcjonowania dużej liczby rozszerzeń domen, w Polsce domena .pl jest wybierana statystycznie najczęściej…
Mimo funkcjonowania dużej liczby rozszerzeń domen, w Polsce domena .pl jest wybierana statystycznie najczęściej. Decydując się na nią, podkreślamy, że kierujemy swój przekaz do użytkowników z naszego kraju. Jednocześnie .pl, jako zakończenie adresu URL, jest wpisywane przez wiele osób w Polsce niejako „domyślnie”, gdy szukają strony WWW należącej do jakiejś osoby, firmy czy organizacji. Domena .pl obchodzi swoje 31 urodziny. To dobra okazja, aby dowiedzieć się czegoś więcej na jej temat.
Historia domeny .pl
Początek domeny .pl to rok 1990. To właśnie wtedy IANA (Internet Assigned Numbers Authority), organizacja zarządzająca domenami najwyższego poziomu, oficjalnie przypisała końcówkę .pl do Polski. Zarówno w naszym kraju, jak i na całym świecie początki Internetu miały miejsce w środowisku akademickim. Dlatego prawo do administrowania domeną .pl zyskał zespół koordynacyjny Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej, w skrócie NASK. Choć nie ma oficjalnych informacji w tej kwestii, prawdopodobnie pierwszą polską domeną, która została zarejestrowana, była domena fuw.edu.pl. Dziś uznajemy ją jako domenę funkcjonalną, z rozszerzeniem .edu.pl, ale ten podział pojawił się znacznie później. Pierwszy adres z rozszerzeniem krajowym .pl (bez żadnego dodatku) pojawił się prawdopodobnie w 1995 roku. Choć na początku rejestracją domen zajmował się wyłącznie NASK, to dość szybko, wraz ze wzrostem popularności domeny polskiej, ich rejestrację zaczęły przejmować partnerzy NASK-u. Największym Partnerem NASK-u według oficjalnych raportów była nazwa.pl…
Zakończenie sprzedaży certyfikatów SSL typu OV oraz EV
Oczekiwania i potrzeby użytkowników stanowią dla nazwa.pl impulsy do zmian, dlatego stale sondujemy rynek…
Oczekiwania i potrzeby użytkowników stanowią dla nazwa.pl impulsy do zmian, dlatego stale sondujemy rynek i analizujemy opinie Klientów, wprowadzając regularnie do swojej oferty nowe rozwiązania. Wzrostowi popularności jednych usług towarzyszy jednocześnie wycofanie innych, rzadziej wybieranych. Tak jest również z certyfikatami SSL.
W ostatnich latach obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój liczby stron WWW wykorzystujących certyfikaty SSL, jednak właściciele serwisów WWW oczekują, aby certyfikaty te były wystawiane w sposób automatyczny, bez żadnej zwłoki i skomplikowanych procedur. Efektem tego trendu jest stale zmniejszająca się liczba certyfikatów SSL typu OV i EV, przy jednocześnie rosnącej liczbie certyfikatów DV (domain validation). Obecnie certyfikaty typu DV chronią ponad 1,1 miliona stron WWW, podczas gdy certyfikaty typu OV i EV zaledwie 2 tysiące.
Certyfikaty typu OV i EV stanowią obecnie mniej niż 0,2% wszystkich funkcjonujących aktualnie w Polsce certyfikatów SSL, a ponadto w przeciągu ostatnich kilku lat ich liczebność zmniejszyła się o kilkadziesiąt procent. Po wnikliwej analizie tych danych podjęliśmy decyzję o zakończeniu dostarczania certyfikatów nazwaSSL Premium EV oraz Certum Trusted WildCard OV po 30 września 2021 roku.
Jak wspomnieliśmy na wstępie, stare rozwiązania wypierane są przez nowsze technologie, dlatego zachęcamy do zamawiania certyfikatów DV z nowoczesnym kodowaniem ECDSA. Certyfikaty tego typu zapewnią Ci zarówno dużo wyższy poziom zabezpieczeń…
Założenie sklepu internetowego i płynące z tego korzyści
Prowadzenie sklepu internetowego to, w dobie wszechobecnego szybkiego Internetu, bardzo popularny pomysł…
Prowadzenie sklepu internetowego to, w dobie wszechobecnego szybkiego Internetu, bardzo popularny pomysł na biznes. Mimo dużej konkurencji na rynku e‑commerce pozwala na osiąganie zadowalających zysków oraz stałe zwiększanie zasięgu odbiorców, do których trafiamy z naszą ofertą. Dlaczego szczególnie teraz jest dobry moment na założenie e-sklepu, jakie są zalety jego posiadania oraz w jaki sposób rozpocząć tego typu działalność?
E-commerce rośnie w siłę
Według raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2020” aż 73% polskich użytkowników Internetu kupuje online, z czego 72% w krajowych sklepach. Oznacza to 11-procentowy wzrost popularności e-handlu rok do roku. Dla konsumentów najważniejszymi czynnikami decydującymi o korzystaniu z tej formy zakupów jest nieograniczony czas na podjęcie decyzji, brak konieczności przemieszczania się do sklepu oraz całodobowa dostępność sklepów internetowych.
Na wzrost popularności handlu w sieci w 2020 roku bez wątpienia miała wpływ epidemia koronawirusa. Oczywiście zamknięcie sklepów stacjonarnych nie trwało bardzo długo, ale czas obostrzeń był dla e‑commerce okazją do większych zysków. Według badań Accenture i Fashion Biznes 20% polskich konsumentów po raz pierwszy dokonało wtedy zakupów online. Polacy wskazują także, że będą w przyszłości częściej korzystać z handlu internetowego…
Dostarczyliśmy ponad 1.000.000 certyfikatów SSL
Minęły 3 lata od dnia, gdy nazwa.pl wprowadziła zabezpieczenia serwisów WWW za pomocą komercyjnych…
Minęły 3 lata od dnia, gdy nazwa.pl wprowadziła zabezpieczenia serwisów WWW za pomocą komercyjnych certyfikatów SSL, dla wszystkich rejestrowanych przez spółkę domen. W tym czasie dostarczyliśmy naszym Klientom ponad 1.000.000 certyfikatów SSL, w znaczący sposób przyczyniając się do zabezpieczenia polskiej sieci Internet, a ich wartość rynkowa przekroczyła 100 milionów złotych.
Masowe udostępnienie certyfikatów SSL przyniosło naszym Klientom oprócz podniesienia bezpieczeństwa również przyspieszenie działania ich serwisów WWW, dzięki wykorzystaniu protokołu szybkiej transmisji HTTP/2. Transmisja ta działa tylko i wyłącznie z certyfikatami SSL, dlatego, jak łatwo odczytać z wykresu, w połowie 2018 roku obsługiwaliśmy ponad 2/3 wszystkich szybko ładujących się stron WWW. To dzięki temu między innymi zostaliśmy w zeszłym roku docenieni tytułem „Firma Hostingowa Roku”.
Nieustanny rozwój różnych technologii sprawia, że swoją uwagę kierujemy zawsze w kierunku nowych i ciekawych rozwiązań, promując i udostępniając je na rynku polskim. Dzięki nowatorskiemu podejściu staliśmy się już niekwestionowanym liderem technologicznym, dostarczając najnowszych światowych rozwiązań Tobie i wszystkim, dla których liczy się przede wszystkim jakość.
Staramy się być pół kroku przed innymi polskimi firmami hostingowymi, dlatego na naszym serwisie znajdziesz aż dwa rodzaje certyfikatów SSL, które różnią się od siebie rodzajem szyfrowania…
Subskrypcja – wygodna forma opłacania usług w nazwa.pl!
Firma nazwa.pl uruchomiła kolejną formę płatności za świadczone przez siebie usługi. Subskrypcja polega na automatycznym…
Firma nazwa.pl uruchomiła kolejną formę płatności za świadczone przez siebie usługi. Subskrypcja polega na automatycznym obciążaniu karty kredytowej lub płatniczej przypisanej do usługi, dzięki czemu zapewniasz ciągłość działania swoich usług i nie musisz zaprzątać sobie głowy terminami płatności. Zachowujesz jednocześnie pełną kontrolę nad wydatkami, gdyż na temat każdej operacji otrzymujesz powiadomienie, a subskrypcję możesz w każdej chwili dezaktywować w Panelu Klienta.
Wraz ze wzrostem liczby transakcji, realizowanych na rynku e-commerce, dynamiczny rozwój przeżywają elektroniczne kanały płatności. Obserwujemy znaczący wzrost operacji przeprowadzanych poprzez tak zwane e-płatności, w tym przy użyciu kart kredytowych i płatniczych. Jedną z coraz powszechniej stosowanych metod są płatności subskrypcyjne, spopularyzowane w dużej mierze przez platformy streamingowe takie jak Netflix, Spotify czy YouTube.
Klienci oczekują, że ich płatności będą realizowane szybko i bezpiecznie, a subskrypcja jest odpowiedzią na te postulaty, stąd decyzja o wdrożeniu tej formy płatności w nazwa.pl. Dzięki niej, praktycznie bezobsługowo, możesz dokonywać rozliczeń za usługi świadczone zarówno w modelu abonamentowym, jak i modelu za użycie. Wybierasz się w dłuższą podróż i nie będziesz mógł zrealizować płatności? Nie chcesz zaprzątać sobie głowy każdym przelewem? Płatność subskrypcyjna całkowicie rozwiązuje te kwestie…
Szerokie zastosowanie Big Data w rozwoju biznesu w sieci
Wraz ze wzrostem mocy obliczeniowej komputerów oraz obniżeniem się kosztów przechowywania danych, firmy pozyskują…
Wraz ze wzrostem mocy obliczeniowej komputerów oraz obniżeniem się kosztów przechowywania danych, firmy pozyskują, przetwarzają i analizują coraz większe ilości informacji. W świecie analityki takie duże zbiory danych, nierzadko pochodzące z różnych miejsc, w tym także spoza organizacji, która je analizuje, określa się mianem Big Data. Na czym polega Big Data i jak jest obecnie wykorzystywana w biznesie?
Co to jest Big Data?
Big Data oznacza duże i złożone zbiory danych, których przetwarzanie wymaga wykorzystania skomplikowanych metod oraz specjalistycznych narzędzi. Samo pojęcie nie jest nowe, aczkolwiek w ostatnich czasie, w dobie dynamicznego rozwoju Internetu, ilość możliwych do przetwarzania danych wzrosła do olbrzymich rozmiarów. Dostęp do tylu informacji oznacza dla firm i instytucji szansę na pozyskanie bardzo dużych zasobów wiedzy, którą mogą użyć do realizacji swoich celów. Wiedzę tę wykorzystuje się także w badaniach naukowych. Big Data stanowią przy tym podstawę działania systemów uczenia maszynowego.
Cechy Big Data
Aby dane mogły zostać zaklasyfikowane do Big Data, musi cechować je:
– Różnorodność – powinny być zbierane z wielu źródeł i w różnych formach. Będą to na przykład arkusze kalkulacyjne, e-maile, pliki multimedialne, wpisy w mediach społecznościowych czy dane pochodzące z urządzeń IoT (Internet of Things)…
10 darmowych motywów WordPress wartych uwagi
Jedną z cech WordPressa jest możliwość bezpłatnego utworzenia strony internetowej. Oczywiście korzystanie…
Jedną z cech WordPressa jest możliwość bezpłatnego utworzenia strony internetowej. Oczywiście korzystanie z szablonów Premium czy dedykowanych ma niewątpliwe zalety, ale jeśli zależy nam na obniżeniu kosztów, z powodzeniem znajdziemy w pełni funkcjonalne i atrakcyjne darmowe motywy. Wybraliśmy 10 wartych uwagi.
Hestia
Hestia to estetyczny, klarowny i elastyczny motyw odpowiedni dla wszystkich rodzajów stron internetowych. Pozwala na tworzenie wysokojakościowych, responsywnych witryn, także przy użyciu wtyczek typu page-builder (jak np. Elementor). Zawiera użyteczne i atrakcyjnie wyglądające sekcje strony głównej, które można dostosowywać w widoku motywu na żywo (podobnie jak inne jego elementy). Możemy zmienić także ich kolejność oraz zdecydować, które z nich mają się pojawiać, a które nie. Hestia umożliwia umieszczenie w witrynie slidera o pełnej szerokości ekranu, również z opcją reagowania na ruch kursora. Za pomocą motywu można stworzyć witrynę WooCommerce, a szybką budowę stron ułatwią wersje demo, przygotowane jako gotowe templatki dla wielu zastosowań.
Sydney
Motyw ten świetnie nadaje się na stronę WWW dla biznesu. Cechuje go elastyczność i nowoczesny design. Jest w pełni responsywny, obsługuje tłumaczenia oraz czcionki Google. Możemy skonfigurować w nim tło z efektem paralaksy – dzięki któremu tło…
Najlepsze praktyki e-commerce w 2021 roku
Rok 2020 to czas wyjątkowego wzrostu rynku e-commerce. W dużym stopniu przyczyniła się do tego pandemia…
Rok 2020 to czas wyjątkowego wzrostu rynku e-commerce. W dużym stopniu przyczyniła się do tego pandemia koronawirusa, która w związku z okresowym zamknięciem sklepów stacjonarnych wpłynęła na większe zainteresowanie handlem elektronicznym. W dobie hiperkonkurencji w e‑handlu konieczne jest staranne obserwowanie zmieniających się trendów wśród klientów, aby nie zostać w tyle z naszą ofertą, tylko cały czas maksymalizować sprzedaż. Przyjrzyjmy się sprawdzonym praktykom, dzięki którym nasz biznes e-commerce będzie miał szansę dalej rosnąć w kolejnych latach.
Sprzedaż przez media społecznościowe
Dużą część czasu spędzanego w Internecie, użytkownicy przeznaczają na media społecznościowe (wg. badania Globalwebindex w 2019 roku było to średnio 2 godziny i 35 minut dziennie). Firmy z sektora e‑commerce doskonale to wiedzą, dlatego inwestują w reklamy w social mediach, skierowane do potencjalnych odbiorców swoich produktów. Reklama to jednak nie wszystko. Wzorem Facebooka czy Instagrama aplikacje e-commerce powinny być szybkie, a proces zakupu najlepiej aby odbywał się bez opuszczania medium społecznościowego.
Wspomniany Facebook czy Instagram mają ku temu odpowiednie mechanizmy, takie jak Instagram Checkout czy Facebook Marketplace. Użytkownik nie jest zmuszony przechodzić na stronę naszego sklepu, by dokonać zakupu, ponieważ może zrobić to bezpośrednio z aplikacji. Zaletą tych rozwiązań jest wykorzystanie skłonności konsumentów…
Wykorzystanie neuromarketingu w praktyce
Mimo, że badania neuromarketingowe są kosztowne i mogą sobie na nie pozwolić w zasadzie tylko większe marki, to w…
Mimo, że badania neuromarketingowe są kosztowne i mogą sobie na nie pozwolić w zasadzie tylko większe marki, to w ostatnich latach metoda ta jest stosowana coraz częściej także wśród mniejszych biznesów. Wyróżnia ją fakt, że pozwala dotrzeć do głębokich emocji konsumentów dzięki analizie ich reakcji neurobiologicznych. To ciekawe zagadnienia, które bardzo przydają się przy planowaniu skutecznych działań promocyjnych w Internecie.
Definicja neuromarketingu
Neuromarketing polega na wykorzystywaniu zdobyczy neurobiologii do optymalizacji działań marketingowych. Sama neurobiologia koncentruje się na układzie nerwowym człowieka, poddając go wszechstronnym badaniom. Celem neuromarketingu z kolei jest zdobycie wiedzy o głębokich motywacjach zakupowych konsumentów. Pozwala on na określenie, jak odbiorcy przekazów reklamowych reagują na dostarczane im treści.
Wyniki badań neuromarketingowych są w stanie zweryfikować lub uzupełnić badania fokusowe i ankiety. Stanowią także doskonałe wsparcie dla analizy zachowań użytkowników na stronie internetowej. Początki neuromarketing należy upatrywać w 2004 roku, kiedy w przeprowadzonym badaniu udało się wyjaśnić dlaczego, mimo lepszych wyników Pepsi w ślepych testach smaku, konsumenci częściej wybierali zamiast niej Coca-Colę. Okazało się, że czerwona marka przywoływała silniejsze emocje, które wynikały z tworzonych treści reklamowych…
Trendy w e-learningu na 2021 rok
Popularność e-learningu nieustannie rośnie. Nauka z wykorzystaniem Internetu pozwala użytkownikom zdobywać wiedzę…
Popularność e-learningu nieustannie rośnie. Nauka z wykorzystaniem Internetu pozwala użytkownikom zdobywać wiedzę w efektywny i przy tym satysfakcjonujący sposób. Twórcy metod e‑learningowych starają się nadążać za zmieniającymi się potrzebami ich uczestników, wykorzystując nowe technologie. Oto 5 trendów tej dziedziny, które będzie można zauważyć w 2021 roku.
Nauczanie mobilne (mLearning)
Według Statista liczba użytkowników urządzeń mobilnych w 2021 roku ma osiągnąć 7,1 miliarda, z czego 3,8 miliarda będą stanowić posiadacze smartfonów. Świadomość tego mają nie tylko twórcy oprogramowania, ale także nauczyciele oraz przedsiębiorcy zajmujący się e-learningiem. Dzięki urządzeniom mobilnym można korzystać z platform edukacyjnych w dowolnym miejscu i czasie. Nauczycielom łatwiej jest także monitorować postępy w kształceniu.
Wykorzystanie technologii mobilnych pozwala uczniom współpracować ze sobą podczas zdobywania wiedzy oraz mieć natychmiastowy dostęp do pomocy naukowych. Pomagają w tym np. platformy z filmami edukacyjnymi, a także aplikacje e-learningowe. Stosowane są w nich m.in. mechanizmy grywalizacji, dzięki czemu uczeń zyskuje dodatkową motywację do zdobywania wiedzy. Jest to także rodzaj nauki przez zabawę.
Nauczyciele mogą wykorzystać aplikacje mobilne do personalizacji treści pod kątem konkretnych użytkowników…
Kompresja obrazów na hostingu w nazwa.pl
Szybkość otwierania strony zależy w dużym stopniu od wielkości przesyłanych obrazów. Jeżeli jednak nie skompresowałeś ich…
Szybkość otwierania strony zależy w dużym stopniu od wielkości przesyłanych obrazów. Jeżeli jednak nie skompresowałeś ich, to CloudHosting w nazwa.pl zrobi to za Ciebie, a serwery CDN nazwa.pl udostępnią użytkownikom Twoją stronę WWW pomniejszoną nawet kilkukrotnie. Hosting nazwa.pl zrobi jednak jeszcze dużo więcej, bo zamieni obrazy na format webp, a poza tym dostosuje ich wielkość do rozmiaru okna przeglądarki użytkownika Twojej strony WWW.
Format webp wypiera gif, jpg i png
Istnieje wiele formatów zapisu obrazów, spośród których najbardziej popularne to gif, jpg i png. Formaty te powoli jednak ustępują miejsca opracowanej przez Google technologii webp, która zapewnia dużo lepszy poziom kompresji, a więc mniejszą objętość przy przesyłaniu z serwera do przeglądarki internetowej. Im mniej danych do przesłania, tym strona WWW działa szybciej, a użytkownicy dużo lepiej ją oceniają.
Automatyczna konwersja obrazów możliwa jest również dzięki temu, że obsługę formatu webp wprowadziły już wszystkie najpopularniejsze przeglądarki: Google Chrome, Microsoft Edge i Mozilla Firefox. Nawet jeżeli przeglądarka użytkownika nie obsługuje formatu webp, to zobaczy on obrazy w innym akceptowalnym dla niego formacie. Obsługę różnych formatów graficznych zapewnia bowiem dodatkowa komunikacja pomiędzy przeglądarką a serwerami nazwa.pl…
nazwa.pl ponownie zwycięża w badaniu infolinii hostingowych!
Pod koniec maja instytut badawczy MANDS ponownie przeprowadził badanie skuteczności działania infolinii…
Pod koniec maja instytut badawczy MANDS ponownie przeprowadził badanie skuteczności działania infolinii największych firm hostingowych w Polsce. Wykonano je pośród firm, obsługujących według rankingu top100.webhostingtalk.pl co najmniej 10 000 domen. Najlepszy wynik zarówno pod kątem efektywności, jak i szybkości odbierania połączeń telefonicznych uzyskała nazwa.pl.
Prestiżowy instytut badawczy MANDS, działający na rynku badań marketingowych i badań opinii, przeprowadził test efektywności działania infolinii polskich firm hostingowych. Weryfikowano możliwość skutecznego połączenia się z konsultantem oraz czas oczekiwania na rozmowę. Badanie zostało zrealizowane, poprzez zasymulowanie zwiększonego ruchu na infoliniach wybranych firm i jednoczesną próbę nawiązania kontaktu przez kilku teleankieterów.
Ponownie najlepsze wyniki osiągnęła firma nazwa.pl. Zarówno podczas największego ruchu, jak też w godzinach późnowieczornych, specjaliści nazwa.pl odbierali połączenia najszybciej ze wszystkich badanych infolinii operatorów usług hostingowych.
„W nazwa.pl wiemy, że dla firm, korzystających z usług hostingowych, szybki dostęp, o każdej porze dnia i nocy do zespołu wsparcia, jest niezwykle ważny. Świadcząc usługi działające 24/7, zapewniamy ekspresową pomoc naszych specjalistów, dokładnie w takim samym wymiarze. Corocznie przeznaczamy wielomilionowe nakłady na utrzymanie ponad 100-osobowego zespołu konsultantów oraz nowoczesnego systemu call center…
Jak stworzyć webinar?
Webinary są dla użytkowników wartościową formą zdobywania wiedzy z dziedziny, która ich interesuje. Twórca webinaru…
Webinary są dla użytkowników wartościową formą zdobywania wiedzy z dziedziny, która ich interesuje. Twórca webinaru korzysta natomiast z możliwości zaprezentowania się jako ekspert danej branży czy zagadnienia. Wydarzenia tego typu są organizowane coraz częściej nie tylko przez duże organizacje, ale także przez pojedyncze osoby, które promują swoje materiały w mediach społecznościowych.
Cel i target
Pierwszym krokiem, jaki należy podjąć podczas planowania webinaru, jest określenie, w jakim właściwie celu chcemy go zorganizować. Może być to np. promocja produktu lub usługi czy dostarczanie użytkownikom wartościowej wiedzy, budując w ten sposób swój wizerunek eksperta. Możemy w tym celu wykorzystać przeprowadzone samodzielnie badanie zainteresowania przyszłych odbiorców webinaru np. śledząc aktywność użytkowników zainteresowanych naszą branżą czy usługą w social mediach. Warto skorzystać z narzędzi monitoringu Internetu, które pozwolą nam obserwować wzmianki dotyczące interesujących nas słów kluczowych.
Format
Do wyboru mamy tu różne możliwości:
– seminarium
W ten sposób dzielimy się z użytkownikami swoją wiedzą ekspercką. Formuła może opierać się na wypowiedzi jednego lub dwóch specjalistów. W przypadku rozmowy ich wypowiedzi będą się wzajemnie uzupełniać…
Wybierz nowoczesny Certyfikat SSL z kodowaniem ECDSA
Spółka nazwa.pl przypomina, że w dniu 19 lipca certyfikat nazwaSSL z kodowaniem RSA zostanie wyodrębniony…
Spółka nazwa.pl przypomina, że w dniu 19 lipca certyfikat nazwaSSL z kodowaniem RSA zostanie wyodrębniony z pakietu „Bezpieczna domena” i stanowił będzie niezależną usługę w cenie 120 zł + VAT za rok.
Aby zagwarantować sobie korzyści wynikające z bieżącej oferty, możesz dokonać wcześniejszego przedłużenia domen na kolejny okres abonamentowy, otrzymując do nich certyfikaty nazwaSSL, na cały okres ich rejestracji. Aby aktywować domeny na kolejny okres abonamentowy, zaloguj się do Panelu Klienta: https://www.nazwa.pl/panel/pk-domeny-twoje-domeny.html i kliknij w link „Opłać” przy domenach, które tam się znajdują.
Warto także, abyś zwrócił uwagę, że w ofercie nazwa.pl od 2019 roku dostępne są dwa rodzaje certyfikatów SSL, różniące się od siebie rodzajem szyfrowania. Popularny system kodowania RSA, dostępny na rynku od ponad 40 lat, wypierany jest obecnie przez nowoczesne rozwiązanie z kodowaniem ECDSA, które zapewnia dużo wyższy poziom bezpieczeństwa od RSA. Z tego typu certyfikatu korzysta już od kilku lat serwis nazwa.pl oraz światowe koncerny Google i Facebook. Jest to niezbita rekomendacja ich wysokiego poziomu ochrony, który możesz zapewnić sobie również i Ty. Jeżeli Twoim priorytetem jest bezpieczeństwo, to zamiast certyfikatu z kodowaniem RSA, dostępnym powszechnie na rynku, wybierz certyfikat ECDSA dostępny w ofercie nazwa.pl na stronie https://www.nazwa.pl/certyfikaty-ssl/…
Autokonfiguracja Memcached na serwerach CloudHosting e−Sklep w nazwa.pl
Memcached to system buforowania pamięci podręcznej, którego głównym celem jest usprawnienie działania rozbudowanych…
Memcached to system buforowania pamięci podręcznej, którego głównym celem jest usprawnienie działania rozbudowanych aplikacji internetowych. Doskonale nadaje się jako narzędzie wspomagające dla sklepów internetowych, potrafiąc przyspieszyć ich działanie nawet kilkukrotnie. Od teraz Memcached skonfigurowany jest automatycznie w ramach instalacji PrestaShop na serwerach CloudHosting e-Sklep!
Jeżeli od zawsze marzyłeś, aby prowadzić własny biznes e-commerce lub jeżeli Twoja firma wymaga natychmiastowej transformacji i przejścia do świata online, na pewno zastanawiałeś się, jak najprościej jest to wykonać. W nazwa.pl doskonale rozumiemy, że nie każdy musi być informatykiem czy programistą, dlatego udostępniamy gotowe rozwiązania, aby maksymalnie uprościć i skrócić czas potrzebny na rozpoczęcie handlu online. Dzięki naszej usłudze CloudHosting e-Sklep uruchomisz gotowy i zoptymalizowany sklep internetowy dosłownie w ciągu kilku chwil!
Wyselekcjonowane dodatki do PrestaShop na serwerach CloudHosting e-Sklep
PrestaShop to oprogramowanie e-commerce, które jest w sposób ciągły rozwijane przez dużą grupę pasjonatów i praktyków z całego świata. Dzięki temu bardzo szybko dostosowuje się ono do zmian, które wynikają z trendów na rynku handlu online, w tym do oczekiwań klientów. Początkujący użytkownik może pogubić się w gąszczu ponad 4000 modułów, które ono oferuje. Nie wszystkie moduły są potrzebne, aby skutecznie…
Witryny przyjazne klientom, czyli co to jest UX?
Miarą sukcesu dobrze wykonanej strony internetowej lub aplikacji jest ich pozytywny odbiór przez użytkowników…
Miarą sukcesu dobrze wykonanej strony internetowej lub aplikacji jest ich pozytywny odbiór przez użytkowników. W dużym stopniu o powodzeniu projektu IT stanowi jakość interakcji, która występuje miedzy człowiekiem a gotowym rozwiązaniem, z którego korzysta. Szukaniem odpowiedzi na pytania, czego ludzie oczekują od oprogramowania komputerowego i stron WWW, w jaki sposób się po nich poruszają, na co zwracają przy korzystaniu z nich uwagę, zajmują się projektanci UX, czyli User Experience Designers. Na czym polega ich praca oraz jakie metody działania stosują?
Czym jest UX?
Skrót UX (user experience) odnosi się do sposobu projektowania skoncentrowanego na pozytywnym doświadczeniu użytkownika. Stosuje się go zazwyczaj w kontekście produktów cyfrowych, takich jak aplikacje czy strony internetowe, co nie oznacza, że nie jest ono istotne także w przypadku przedmiotów w pełni analogowych, jak samochody czy nawet szczoteczki do zębów. Należy je również odpowiednio zaprojektować.
Gdy już wybraliśmy dla naszego projektu domenę internetową czy też zoptymalizowany hosting pod WordPressa, warto zadbać o pozytywne doświadczenie użytkownika. W przypadku produktów cyfrowych należy skupić się na określeniu celu, jaki stoi przed witryną czy aplikacją. Wymaga to także wiedzy o zachowaniach targetu projektu, ponieważ poznanie jego potrzeb jest kluczowe.
Następnie trzeba zadbać o to, aby droga do celu osób korzystających z produktu była możliwie krótka i prosta. Osiąga się to dzięki odpowiednio zaprojektowanej architekturze informacji. Jej stworzenie wymaga dokładnego określenia schematu podróży klienta. Podstawową kwestią jest tu na przykład czytelna nawigacja…