Prezentujemy drugą część kursu wideo przedstawiającego możliwości płynące z użycia managera pakietów, jakim jest…
Prezentujemy drugą część kursu wideo przedstawiającego możliwości płynące z użycia managera pakietów, jakim jest Composer. To ważne narzędzie, które zostało stworzone, aby ułatwiać pracę osobom zajmującym się kodowaniem w PHP. Wykorzystywane jest jednak nie tylko przez programistów, ale także coraz częściej przez webmasterów. Dlaczego? Bo to właśnie Composer dba o automatyczne pobieranie, zapisywanie i wczytywanie zewnętrznych pakietów, których wymaga kod budowanej czy uruchamianej na serwerze aplikacji.
W poprzednim odcinku ogólnie omówiliśmy podstawy pracy z Composerem, przedstawiając czym jest i do czego służy to narzędzie. Po pierwszej części kursu wiemy już, jak zacząć z nim pracę, czym jest Packagist i dlaczego jest on taki ważny. Umiemy utworzyć plik composer.json i wiemy, co powinien on zawierać. Poznaliśmy też niektóre instrukcje Composera, takie jak chociażby search, require czy update. Poprzedni odcinek naszego kursu możesz obejrzeć tutaj: https://www.nazwa.pl/blog/composer-na-cloudhostingu-nazwapl-czesc-1.
W drugim odcinku przyjrzymy się bliżej samemu plikowi composer.json. Ponieważ jest to serce każdego projektu, warto dobrze poznać ustawienia kluczowych sekcji, które się w nim znajdują. Nie zabraknie wielu przykładów, które z powodzeniem można użyć przy budowaniu własnych aplikacji wykorzystujących zależności, do których dostęp umożliwia właśnie Composer…
Nowy węzeł CDN nazwa.pl w Hiszpanii
Flamenco, sjesta czy byk Toro Bravo to charakterystyczne symbole Hiszpanii, kraju gdzie nazwa.pl właśnie uruchomiła…
Flamenco, sjesta czy byk Toro Bravo to charakterystyczne symbole Hiszpanii, kraju gdzie nazwa.pl właśnie uruchomiła swój najnowszy węzeł sieci dystrybucji CDN. Usytuowane w Madrycie serwery CDN nazwa.pl oraz bezpośredni dostęp do węzła wymiany ruchu międzyoperatorskiego ESPANIX zapewniają błyskawiczne otwieranie stron WWW dla użytkowników Półwyspu Iberyjskiego.
Serwery CDN nazwa.pl w Madrycie
Hiszpania to znany i lubiany kierunek wyjazdów wakacyjnych, często wybierane miejsce emigracji Polaków, jak i ważny partner handlowy Polski. Nie dziwi więc fakt, że polskojęzyczne strony umieszczone na hostingu w nazwa.pl są tak często odwiedzane przez użytkowników z Półwyspu Iberyjskiego. Duża odległość od serwerów w Warszawie sprawia jednak, że ta sama strona przy połączeniu z Hiszpanii otwiera się dwa razy wolniej niż gdziekolwiek w Polsce.
Ale to już przeszłość. Od teraz wszystkie strony WWW umieszczone na hostingu w nazwa.pl, dzięki serwerom CDN, które przechowują kopie statycznych elementów serwisów, będą otwierały się z porównywalną szybkością co w Polsce. Bezpośredni dostęp do węzła wymiany ruchu międzyoperatorskiego ESPANIX zapewnia, że informacje z serwerów CDN nazwa.pl do sieci hiszpańskich przekazywane są w czasie poniżej 1 ms, czyli krócej niż trwa mrugnięcie okiem.
CDN nazwa.pl dostępny automatycznie i za darmo
CDN nazwa.pl działa automatycznie dla każdego serwisu aktywowanego na usługach CloudHosting nazwa.pl. Automatyczna dystrybucja treści nie wymaga żadnych dodatkowych działań z Twojej strony, a nad poprawnym działaniem całego systemu od początku do końca czuwa nazwa.pl. Automatyczna dystrybucja treści…
Korzystaj z najnowszych wersji PHP, MariaDB i PostgreSQL – zwiększ bezpieczeństwo i wydajność swojej strony WWW!
Skrypty napisane w języku PHP oraz bazy danych stanowią podstawę działania zdecydowanej większości dynamicznych…
Skrypty napisane w języku PHP oraz bazy danych stanowią podstawę działania zdecydowanej większości dynamicznych serwisów internetowych. Wraz z pojawianiem się nowych wersji PHP oraz kolejnych wersji silników baz danych, rodzi się konieczność aktualizacji tego oprogramowania na usłudze, z której korzystasz. Jest to niezbędne, przede wszystkim, dla zapewnienia bezpieczeństwa oraz wydajności działania stron WWW, które uruchamiasz na hostingu. W ramach wszystkich pakietów hostingowych nazwa.pl możesz korzystać z aktualnych wersji baz MariaDB 10.5 i PostgreSQL 13 oraz z PHP w wersji 8.
Jeśli korzystasz z niewspieranej przez twórców PHP wersji tego języka lub z niewspieranych wersji baz danych, masz możliwość zaktualizować je samodzielnie lub zlecić nam ten proces. Jeżeli nie zamierzasz nic zmieniać, wystarczy, że zamówisz dodatkową usługę „Obsługa starszych wersji PHP i baz danych”. Przypominamy, że bezpłatna obsługa PHP 7.2 oraz MariaDB 10.1 i PostgreSQL 9.3, na serwerach nazwa.pl, kończy się 30.06.2021 r.
PHP
Język PHP jest powszechnie stosowany do tworzenia skryptów uruchamianych po stronie serwera. Oferuje cały szereg narzędzi przydatnych dla każdego webmastera i właściciela strony, a także znajduje zastosowanie w tworzeniu programów działających w trybie graficznym czy też przetwarzania danych z poziomu wiersza poleceń…
Czym jest marketing wielokanałowy i jak go prowadzić?
Internet to medium, dzięki któremu firmy zyskują ogromne możliwości dotarcia do konsumentów. Promocja marki…
Internet to medium, dzięki któremu firmy zyskują ogromne możliwości dotarcia do konsumentów. Promocja marki może być prowadzona za pomocą różnych kanałów – reklam w portalach, social mediów, mailingów czy blogów. Warto wykorzystać synergię wielu punktów dotarcia do klienta w celu zwiększenia skuteczności kampanii. Ta idea towarzyszy właśnie marketingowi wielokanałowemu.
Co to jest marketing wielokanałowy?
Marketing wielokanałowy (multi-channel marketing) to wysyłanie przekazów reklamowych i interakcja z klientem przy użyciu różnych form dotarcia. Mówimy tu zarówno o stronach internetowych, reklamach cyfrowych, social mediach, mailingach, jak i kanałach, nazwijmy to – bardziej tradycyjnych, jak przesyłki reklamowe, katalogi, telemarketing czy reklam w tradycyjnych środkach przekazu.
Metoda multi-channel marketingu powstała w odpowiedzi na potrzeby dzisiejszych konsumentów. Informacje o naszej marce powinny być dostępne poprzez różnorodne przekazy. Dzięki dużej liczbie punktów, przez które firma może mieć styczność z klientami, wzrastają szanse na przeprowadzanie skutecznych działań marketingowych…
Sztuczna inteligencja a cyberbezpieczeństwo
W wyniku ataków hakerskich firmy na całym świecie codziennie ponoszą olbrzymie straty. Naruszenia bezpieczeństwa prowadzą…
W wyniku ataków hakerskich firmy na całym świecie codziennie ponoszą olbrzymie straty. Naruszenia bezpieczeństwa prowadzą do zakłócenia kluczowych procesów organizacji, a wycieki danych są w stanie zachwiać jej reputacją. Dlatego w cyberbezpieczeństwo inwestuje się coraz większe środki, angażując przy tym najnowocześniejsze technologie. Należą do nich sztuczna inteligencja (AI) oraz uczenie maszynowe (ML). Jak są wykorzystywane?
Zalety automatyczności
Działy cyberbezpieczeństwa organizacji muszą nieustannie mierzyć się z poważnymi zagrożeniami ze strony hakerów. Z firmowej sieci potrafią korzystać setki pracowników, co oznacza bardzo duże liczby urządzeń podatnych na ataki oraz znaczne ryzyko zaistnienia błędu człowieka. Specjaliści często nie są w stanie przeanalizować wszystkich możliwych incydentów, jakie występują w sieci. Powiadomień może być tak wiele, że łatwo jest pominąć istotne alerty. Ponadto reakcja na wydarzenia może nie być wystarczająco szybka, aby zapobiec istotnym naruszeniom.
Z pomocą człowiekowi przychodzą tutaj rozwiązania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Systemy te są w stanie permanentnie monitorować sieć organizacji pod kątem zagrożeń. Oceniając ich wagę, mogą podjąć określone działania zapobiegawcze, przekazując alert do specjalistów. Dzięki swojej autonomii AI jest w stanie odciążyć specjalistów cyberbezpieczeństwa, rozwiązując wiele problemów samodzielnie…
Composer na CloudHostingu nazwa.pl. Część 1
Rozpoczynamy dwuodcinkowy kurs wideo, w którym przedstawimy manager pakietów Composer. Jest to z jednej…
Rozpoczynamy dwuodcinkowy kurs wideo, w którym przedstawimy manager pakietów Composer. Jest to z jednej strony proste w użyciu, a z drugiej – posiadające zaawansowane możliwości narzędzie ze świata PHP, szeroko dziś wykorzystywane nie tylko przez profesjonalistów. Kurs poprowadzi Tomasz Jaśniewski, programista i nauczyciel programowania z ponad 20-letnim doświadczeniem.
W ramach serii „Composer na CloudHostingu nazwa.pl” zostaną zaprezentowane podstawowe zagadnienia dotyczące tego managera pakietów. Znajdą się wśród nich takie tematy, jak chociażby zarządzanie zależnościami w PHP czy też zasady deklarowania bibliotek. Wszystko realizowane będzie za pomocą prostych poleceń, wykonywanych bezpośrednio na serwerach CloudHosting w nazwa.pl.
Pierwszy odcinek to przede wszystkim przedstawienie narzędzia, jakim jest Composer, do tego kilka istotnych wskazówek, dotyczących rozpoczęcia z nim pracy, a także wprowadzenie do Packagista, głównego repozytorium z publicznymi pakietami dla Composera…
Gwarancja nazwa.pl – 100% satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Hosting w nazwa.pl jest szybszy niż u konkurencji. Przekonasz się o tym, przenosząc do nas swój serwis WWW…
Hosting w nazwa.pl jest szybszy niż u konkurencji. Przekonasz się o tym, przenosząc do nas swój serwis WWW. Niezależnie czy to blog, sklep, galeria, czy strona firmowa, korzyści z posiadania CloudHostingu z CDN w nazwa.pl odczujesz od razu. Jeżeli po przeniesieniu stwierdzisz, że Twoja strona nie działa szybciej niż przed migracją, gwarantujemy, że zwrócimy Ci pieniądze, które wydałeś na usługę w nazwa.pl. Gwarancja zwrotu środków wynosi aż 30 dni od daty zakupu nowego serwera!
Klienci, którzy wybierają nazwa.pl jako swojego dostawcę usług hostingowych, doceniają przede wszystkim fakt, że na serwerach nazwa.pl ich strony WWW oraz poczta e-mail działają po prostu szybciej niż u konkurencji. Jest to zasługa nowoczesnej technologii CloudHosting, czyli hostingu w chmurze, nowoczesnych serwerów z procesorami działającymi z szybkością 5 GHz, serwerów bazodanowych wykorzystujących najszybsze na rynku dyski Optane, magazynów danych Redis i Memcached oraz sieci dystrybucji treści CDN nazwa.pl z serwerami utrzymującymi kopie elementów stron WWW w wielu miejscach w Polsce i na świecie.
Dlaczego strony WWW na nazwa.pl działają szybciej?
Dzięki zastosowaniu szybkich procesorów 5 GHz strony takich systemów, jak WordPress czy PrestaShop, generują się z maksymalną szybkością, a dodatkowo akcelerowane są za pomocą magazynów Redis i Memcached. Ponieważ sercem każdej nowoczesnej aplikacji są dane utrzymywane w bazie danych, to zastosowanie dysków Optane w serwerach MariaDB przyspiesza wiele operacji nawet dziesięciokrotnie…
Przeglądarka Chrome domyślnie wybiera strony po SSL!
Stało się! Chrome 90 jest pierwszą przeglądarką, która domyślnie przekierowuje użytkowników na stronę…
Stało się! Chrome 90 jest pierwszą przeglądarką, która domyślnie przekierowuje użytkowników na stronę działającą po SSL. Do tej pory, gdy na przykład wpisałeś w przeglądarce „nazwa.pl”, to Chrome otwierał stronę http://nazwa.pl. Obecnie zostaniesz przekierowany na https://nazwa.pl.
Zabezpieczenie transmisji do stron WWW za pomocą certyfikatów SSL stało się już standardem. Dokonując zakupów, a nawet przeglądając serwisy informacyjne, jesteśmy automatycznie przekierowywani przez ich właścicieli na wersję z SSL, co można rozpoznać po charakterystycznej kłódce przy adresie strony, czy też pełnej nazwie rozpoczynającej się od znaków https://. Takie przekierowanie odbywa się jednak kosztem czasu załadowania witryny, gdyż przeglądarka za pierwszym razem łącząc się po http://, jest informowana, że należy pobrać wersję zabezpieczoną i dopiero wtedy następuje kolejne połączenie – tym razem do właściwej strony WWW po SSL. Wprowadzona w Chrome zmiana modyfikuje to zachowanie i domyślnie ładowana jest wersja z SSL, a jeżeli to nie jest możliwe, to dopiero realizowane jest przekierowanie na stronę po http://.
Zmiana w przeglądarce Chrome jest odbiciem trendu zabezpieczania witryn przez ich właścicieli i wprowadzania na szeroką skalę obsługi SSL przez firmy hostingowe. Generowanie certyfikatu SSL i jego instalacja to skomplikowane procesy, jednak dostawcy certyfikatów i firmy hostingowe uprościły te działania do minimum, dzięki czemu tak, jak w nazwa.pl, dzieje się to w pełni automatycznie…
Czy nasze dane w social media są bezpieczne i co się z nimi dzieje?
Wszystko co nowe fascynuje i przyciąga. Tak też było z mediami społecznościowymi. Wraz z upływem czasu coraz…
Wszystko co nowe fascynuje i przyciąga. Tak też było z mediami społecznościowymi. Wraz z upływem czasu coraz większa liczba użytkowników zaczęła się jednak zastanawiać nad kwestią gromadzenia i przetwarzania newralgicznych informacji przez tego typu serwisy. Wzrostowi świadomości społecznej w tym obszarze sprzyjały liczne doniesienia o wyciekach danych oraz problemach z prywatnością w social media. Czy faktycznie mamy się czego obawiać?
Niebezpieczne wycieki
Firmy, administrujące platformami społecznościowymi, bez wątpienia stosują zaawansowane mechanizmy zabezpieczeń. Mimo to obserwujemy liczne wycieki danych z takich serwisów. Jest to tym bardziej groźne, że korzystają z nich miliony użytkowników, którzy często przechowują na serwerach platform społecznościowych cenne dla hakerów informacje, które mogą posłużyć do cyberataków.
Wycieków danych doświadczyły już takie serwisy, jak Twitter (np. dane 19 milionów użytkowników w 2019 r.) czy Facebook. Dostęp do informacji, dotyczących klientów tego giganta social mediów, hakerzy zdobyli ostatnio w 2019 r. Incydent dotyczył 267 milionów kont, a do przejętych danych należały imiona i nazwiska, numery telefonów oraz indywidualne numery użytkowników.
Poważny wyciek danych, z 233 milionów profili serwisów Instagram, TikTok czy YouTube, wydarzył się także w 2020 r. Jedna piąta z przejętych informacji zawierała nie tylko imię i nazwisko, opis konta czy liczbę obserwatorów, ale także numer telefonu i adres e-mail…
Czym jest transformacja cyfrowa i dlaczego warto ją przeprowadzić?
Dla konsumentów i dużej części firm wykorzystywanie technologii cyfrowych jest oczywistością. Organizacje, które…
Dla konsumentów i dużej części firm wykorzystywanie technologii cyfrowych jest oczywistością. Organizacje, które opierają się wciąż na tradycyjnych, analogowych rozwiązaniach, ryzykują rozminięciem się z potrzebami rynku oraz pozostaniem w tyle za konkurencją. Dlatego też coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na transformację cyfrową. Na czym ona polega i jakie są jej zalety?
Co to jest transformacja cyfrowa?
Transformacja cyfrowa (DT) oznacza wdrożenie technologii cyfrowej we wszystkich obszarach działalności firmy. Prowadzi to do znacznej zmiany sposobu jej funkcjonowania w większości obszarów. Trzeba tutaj zaznaczyć, że DT nie jest tym samym co cyfryzacja czy digitalizacja, chociaż są to elementy niezbędne, aby mogła zajść transformacja.
Cyfryzacja jest procesem przeniesienia wszystkich danych z formy dokumentów fizycznych na postać cyfrową. Digitalizacja oznacza z kolei wykorzystywanie cyfrowych informacji w sposób optymalizujący pracę.
DT natomiast to całkowita zmiana w sposobie prowadzenia firmy i oparcie jej na technologii cyfrowej. Wymaga to dogłębnej analizy wszystkich aspektów działalności organizacji, by określić, które z nich można udoskonalić w trakcie tego procesu.
Transformacja cyfrowa obejmuje wiele poziomów działalności organizacji, począwszy od zmiany sposobu pracy zatrudnionych w niej osób, poprzez modyfikacje procesów…
Co to jest oprogramowanie ERP i dlaczego warto je wdrożyć?
Zarówno w rozbudowanej organizacji, jak i w mniejszej firmie, zachodzi wiele równoległych procesów, które wymagają…
Zarówno w rozbudowanej organizacji, jak i w mniejszej firmie, zachodzi wiele równoległych procesów, które wymagają nieustannej koordynacji. Poszczególne działy przedsiębiorstwa powinny ze sobą współpracować, a decydenci być powinni być w stanie skutecznie nimi zarządzać. Realizację tego typu działań wspomaga oprogramowanie ERP. Czym jest i jakie są jego zalety?
Czym jest system ERP?
ERP (skrót od Enterprise Resource Planning) oznacza oprogramowanie, które umożliwia planowanie zasobów przedsiębiorstwa. Przetwarza ono podstawowe dane dotyczące firmy np. produkcji, usług, obsługi klienta, sprzedaży, logistyki, magazynowania czy procesów finansowych i księgowych.
Systemy ERP opierają się na centralnych bazach danych, do których wprowadzane są informacje związane z różnymi płaszczyznami funkcjonowania organizacji. Dzięki temu są one dostępne dla autoryzowanych użytkowników w całej firmie. Nie ma zatem potrzeby czasochłonnej wymiany danych, czy scalania poszczególnych baz.
ERP obsługuje wszystkie aspekty działalności przedsiębiorstwa. Oznacza to, że firma nie musi korzystać z osobnego oprogramowania do obsługi różnych działów. Dane gromadzone są w jednym miejscu, a użytkownicy otrzymują do nich dostęp w zakresie odpowiednim do swoich obowiązków oraz poziomu decyzyjności…
Czy Internet Rzeczy jest bezpieczny?
Coraz więcej przedmiotów jest podłączonych do Internetu. Dzięki temu możemy kontrolować działanie sprzętów domowych…
Coraz więcej przedmiotów jest podłączonych do Internetu. Dzięki temu możemy kontrolować działanie sprzętów domowych czy gromadzić informacje z różnych czujników działających w ramach „inteligentnego domu”. Oprócz korzyści płynących z wykorzystywania nowych technologii. pojawiają się także zagrożenia dotyczące bezpieczeństwa. Na czym polegają i jak im przeciwdziałać?
Co to jest Internet Rzeczy?
Internet Rzeczy (Internet of Things – IoT) oznacza przedmioty, które są podłączone do sieci i łączą się z innymi urządzeniami i systemami. Obecnie online działają powszechnie telefony, a także coraz częściej telewizory. IoT to także np.:
– Czujniki
Urządzenia te służą do zbierania i wysyłania informacji. Wykrywają one np. ruch, mierzą poziom wilgoci, światła czy temperaturę. Podłączenie ich do Internetu sprawia, że mogą przesyłać dane, m.in. do aplikacji zainstalowanych w smartfonach oraz komunikować się z innymi systemami. Dzięki temu mamy szansę dostosowywać i zautomatyzować na przykład ogrzewanie w budynku, co może przyczynić się do wyraźnych oszczędności.
– Inteligentne AGD
Inteligentne artykuły gospodarstwa domowego pozwalają na monitorowanie ich działania oraz dostęp do statystyk użytkowania. Oznacza to, że mamy szansę np. ustawienia czasu włączenia się pralki czy piekarnika. Dowiemy się także o ilości zużytej energii…
Skąd pochodzą odbiorcy polskich stron WWW
Jak wynika z najnowszego badania nazwa.pl, 73% zapytań o strony WWW pochodzi z Polski, 13% z Europy, a 11% z Ameryki…
Jak wynika z najnowszego badania nazwa.pl, 73% zapytań o strony WWW pochodzi z Polski, 13% z Europy, a 11% z Ameryki Północnej. Ponieważ co czwarte połączenie pochodzi spoza granic kraju, właściciele serwisów powinni zadbać o to, aby ich strony wczytywały się równie szybko za granicą, co w Warszawie, korzystając z usługi CDN.
Na podstawie analizy ruchu z kilkuset tysięcy stron WWW obsługiwanych przez nazwa.pl, lidera usług hostingu w Polsce, przeprowadzono kolejne badanie dotyczące lokalizacji odbiorców polskich stron internetowych. Badanie to jest istotne dla każdego właściciela serwisu WWW, a w szczególności dla Ciebie, jeżeli zajmujesz się sprzedażą przez sieć Internet.
Badanie lokalizacji adresów IP użytkowników stron WWW wykazało, że 73% zapytań pochodzi z Polski, 13% z Europy, a 11% z Ameryki Północnej. Badanie to kolejny raz pokazuje, że dla właścicieli polskich stron liczy się nie tylko szybkość wyświetlania strony w Warszawie, ale również w Europie i Ameryce Północnej.
Aby zapewnić wysoką szybkość działania serwisu WWW nie tylko w Polsce, ale również poza granicami kraju, konieczne jest użycie hostingu z usługą Content Delivery Network (CDN). Usługę taką od niedawna świadczy nazwa.pl. Zasada działania CDN polega na utrzymywaniu w różnych lokalizacjach bliższych użytkownikowi kopii elementów składowych serwisu WWW, dzięki czemu docierają one szybciej do przeglądarki, a strony wyświetlają się szybciej…
Zaawansowane strony na WordPressie? To możliwe!
WordPress kojarzony jest często z prostymi stronami-wizytówkami czy blogami. Niesłusznie! Za pomocą tego systemu…
WordPress kojarzony jest często z prostymi stronami-wizytówkami czy blogami. Niesłusznie! Za pomocą tego systemu można stworzyć znacznie bardziej zaawansowane witryny. Wybraliśmy cztery rodzaje stron, które pokazują, jak szerokie możliwości ma ten CMS.
Strony korporacyjne
WordPress będzie odpowiedni nie tylko dla małej firmy. Z systemu korzystają także duże, międzynarodowe organizacje. Doceniają one liczne zalety WordPressa, do których można zaliczyć z pewnością:
– skalowalność – system można w bardzo dużym stopniu rozbudowywać, dołączając do witryny kolejne „cegiełki”. Dzięki olbrzymiemu systemowi wtyczek wzbogacenie witryny o nowe funkcjonalności jest proste. WordPress pozwala także na stworzenie dowolnej liczby podstron,
– responsywność – WordPress jest domyślnie dostosowany do wyświetlania stron na urządzeniach mobilnych. Ma to podstawowe znaczenie, gdyż połowa ruchu w Internecie pochodzi właśnie ze smartfonów i tabletów,
– wielojęzyczność – dzięki przeznaczonym do tego celu wtyczkom witryna może obsługiwać różne języki, a tworzenie kolejnych wersji językowych jest proste,
– możliwość współpracy z różnymi wykonawcami – kod WordPressa jest dostępny w modelu open source, dlatego też organizacja może bez problemu zmienić administratora witryny. W przypadku korzystania z autorskich systemów CMS, firma nie ma już tej swobody. Ważna również jest popularność WordPressa. To dzięki niej wybór usługodawców mogących obsłużyć stronę jest olbrzymi…
nazwa.pl obchodzi 24 urodziny!
Dokładnie dzisiaj mijają 24 lata od momentu powstania nazwa.pl. W tym czasie z naszych usług skorzystało ponad milion Klientów…
Dokładnie dzisiaj mijają 24 lata od momentu powstania nazwa.pl. W tym czasie z naszych usług skorzystało ponad milion Klientów, rejestrując ponad cztery miliony domen i uruchamiając ponad pięćset tysięcy usług hostingowych. 24 urodziny to dobry moment, aby powiedzieć coś o sobie, o tym, jacy jesteśmy i o naszych planach na przyszłość.
Nowoczesne rozwiązania
Od początku istnienia w nazwa.pl stawiamy sobie za cel stały rozwój oferty firmy w kierunku nowoczesnych technologii i funkcjonalności. Nasi Klienci mogą korzystać m.in. z automatycznej konfiguracji zabezpieczeń domen przez DNSSEC, niezawodnej technologii DNS Anycast, automatycznego generowania i instalowania certyfikatów SSL dla każdej domeny czy automatycznej konfiguracji rekordów SPF, DKIM i DMARC dla poczty. Oferujemy liczne rozwiązania przyspieszające działanie stron WWW, takie jak technologia CloudHosting, własna sieć Content Delivery Network, Memcached czy Redis.
Jeszcze więcej usług
W 2020 roku wyraźnie zwiększyliśmy szybkość działania naszego hostingu, dzięki całkowitej wymianie infrastruktury serwerowej, w tym dzięki użyciu procesorów Intel Xeon E-2288G taktowanych zegarem 5 GHz oraz nowoczesnych dysków Intel Optane 3D XPoint. Udostępniliśmy technologie Node.js i .Net Core. Wdrożyliśmy nierelacyjne bazy danych MongoDB i Redis…
Autokonfiguracja Redisa na serwerach CloudHosting WordPress
Redis to magazyn danych, który efektywnie przyspiesza działanie stron internetowych. Skorzystanie z niego w ramach…
Redis to magazyn danych, który efektywnie przyspiesza działanie stron internetowych. Skorzystanie z niego w ramach WordPressa dotychczas wymagało dodatkowych ustawień na serwerze, instalowania odpowiednich wtyczek w skrypcie i ich konfiguracji. Te czasy odchodzą w zapomnienie! Od dziś uruchamiając swój ulubiony CMS na serwerach CloudHosting WordPress, otrzymujesz gotową stronę, z włączonym Redisem i automatycznie skonfigurowaną wtyczką W3 Total Cache. Sprawdź koniecznie, jakie korzyści przyniesie to Twojej stronie WWW!
Przyspieszanie WordPressa z Redisem
Istnieje wiele wtyczek zwiększających szybkość stron WWW zbudowanych z użyciem WordPressa. Działanie tych wtyczek polega głównie na przyspieszaniu generowania interfejsu witryny, poprzez przechowywanie poszczególnych stron w wersji statycznej. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy strony te nie uruchamiają żadnego kodu, czyli zawsze wyświetlana jest na nich ta sama treść. Właściciele witryn zbudowanych w oparciu o WordPressa często jednak korzystają z możliwości, jakie daje interakcja z użytkownikiem, nie mówiąc już o wykorzystywaniu WordPressa do budowy sklepów internetowych. W takich przypadkach wtyczki buforujące podstrony w formie statycznych plików po prostu nie znajdują zastosowania. Z pomocą przychodzi wówczas Redis, pamięć podręczna działająca po stronie serwera, która została udostępniona w ramach usług hostingowych nazwa.pl we wrześniu 2020 roku.
Redis to magazyn struktury danych, który doskonale sprawdza się do cachowania zapytań z bazy MariaDB. Do swojej pracy wykorzystuje pamięć RAM, więc jego działanie nie jest…
Zmiana w zakresie oferty certyfikatów SSL
W dniu 18 lipca 2018 roku nazwa.pl wprowadziła przełomowy projekt, związany z masowym zabezpieczeniem…
W dniu 18 lipca 2018 roku nazwa.pl wprowadziła przełomowy projekt, związany z masowym zabezpieczeniem stron WWW za pomocą komercyjnych certyfikatów SSL. Od tego momentu dla każdej domeny zarejestrowanej w nazwa.pl certyfikat SSL generowany jest automatycznie, umożliwiając nie tylko zabezpieczenie transmisji, ale również przyspieszenie działania serwisów WWW, dzięki wykorzystaniu szybkiej transmisji danych HTTP/2.
Projekt okazał się wielkim sukcesem, w polskim Internecie przybyło około miliona adresów URL chronionych za pomocą SSL/TLS, a udział nazwa.pl w obsłudze zabezpieczonych serwisów WWW przekroczył 50%. Przez te dwa i pół roku, które upłynęły, stosowanie certyfikatów SSL i bezpiecznej transmisji przy ich użyciu stało się już standardem, zarówno po stronie serwerów, jak i w przeglądarkach internetowych.
Idąc z duchem czasu i wpisując się w zachodnie trendy, na początku 2019 roku jako pierwsza firma w Polsce wprowadziliśmy do oferty certyfikaty SSL z kodowaniem ECDSA, które zapewniają dużo wyższy poziom bezpieczeństwa. Z certyfikatów tych korzystają takie serwisy jak google.pl, facebook.com czy youtube.com. W Polsce na chwilę obecną nadal jako jedyna firma świadczymy certyfikaty w tej technologii, oferując oczywiście nieprzerwanie powszechnie używane certyfikaty RSA.
Ponieważ nasze działania osiągnęły zamierzony efekt edukacyjny, a przed sobą postawiliśmy nowe wyzwania w postaci popularyzacji nowoczesnych technologii node.js, .NET CORE i przetwarzania w chmurze, postanowiliśmy zakończyć promowanie…
Nowe węzły CDN nazwa.pl na terenie USA
Firma nazwa.pl uruchomiła na terenie USA dwa nowe węzły dystrybucji treści dla swojego Content Delivery Network (CDN)…
Firma nazwa.pl uruchomiła na terenie USA dwa nowe węzły dystrybucji treści dla swojego Content Delivery Network (CDN). Węzły te przyspieszają działanie stron WWW utrzymywanych na hostingu w nazwa.pl dla odbiorców z Ameryki Północnej, Azji i Australii, zapewniając także dużo szybsze ładowanie stron przez crawlery Google. Wraz z wprowadzeniem nowych lokalizacji CDN nazwa.pl, wprowadzono funkcjonalność czyszczenia pamięci serwerów CDN, a czas przechowywania informacji został wydłużony.
Szybkość działania strony WWW zależy od czasu przesyłania danych
Szybkość ładowania strony WWW zależy w równym stopniu od szybkości samych serwerów, na których jest utrzymywana, jak i od czasu potrzebnego na jej dostarczenie. Im odległość użytkownika strony od serwera jest większa, tym czas przesyłania jest dłuższy, a tym samym strona działa wolniej. Aby przyspieszyć działanie strony, wykorzystuje się więc serwery, które utrzymują w różnych lokalizacjach, bliższych użytkownikowi, kopie elementów składowych serwisu WWW. Sieć takich serwerów nazywana jest po angielsku Content Delivery Network, czyli w skrócie CDN.
Sieć CDN nazwa.pl
Sieć CDN nazwa.pl składa się obecnie z węzłów położonych w kluczowych punktach wymiany danych w Warszawie, Krakowie, Amsterdamie, Waszyngtonie i Seattle. W trakcie uruchamiania jest ponadto węzeł w Madrycie.
CDN nazwa.pl działa nieoficjalnie już od ponad roku w Warszawie, Krakowie i Amsterdamie, zapewniając skrócenie czasu otwierania stron zarówno w Polsce, jak i w Europie Zachodniej. Dodanie nowych węzłów na wschodnim i zachodnim wybrzeżu USA wpłynęło tym razem na przyspieszenie działania stron zlokalizowanych na hostingu w nazwa.pl dla…
Synergia działania nierelacyjnej bazy danych MongoDB z szybkimi dyskami Intel Optane na hostingu nazwa.pl
Hosting w Polsce i na świecie od wielu lat bazuje na dyskach HDD i SSD, dlatego znamy już ich wady i zalety. Kolejnym krokiem…
Hosting w Polsce i na świecie od wielu lat bazuje na dyskach HDD i SSD, dlatego znamy już ich wady i zalety. Kolejnym krokiem na drodze rozwoju rynku hostingowego stały się dyski Intel Optane, które obecnie są dostępne w Polsce tylko na serwerach nazwa.pl. Wielokrotne zwiększenie wydajności serwisów obsługiwanych przez nazwa.pl jest niezaprzeczalne. Czy można jednak przyspieszyć swoją stronę jeszcze bardziej? To możliwe, jeśli zaprojektujemy ją tak, by opierała się na nierelacyjnych bazach MongoDB. Zapraszam do artykułu, z którego dowiesz się, co można zyskać w przypadku połączenia Intel Optane z MongoDB.
Czym się różni relacyjna baza danych od nierelacyjnej?
Dla przypomnienia i utrwalenia warto zacząć od określenia różnic między bazami relacyjnymi a nierelacyjnymi (NoSQL).
Jak działają relacyjne bazy danych?
Bazy relacyjne, takie jak MariaDB, stosują dobrze znane podejście do magazynowania informacji. Jak widać na rysunku 1, dane są budowane i przetrzymywane w z góry założonym schemacie, stanowiącym ściśle określoną relację między obiektami. Budowę rozbudowanej relacyjnej bazy danych można porównać do drzewa, którego tabele to liście, a relacje między nimi przypominają gałęzie.
Jak działają nierelacyjne bazy danych?
Z drugiej strony rysunek 2 prezentuje bazy nierelacyjne, czyli np. wspomnianą już wcześniej MongoDB. Zauważyć można podstawową zmianę w postaci braku gałęzi między…
Jak przygotować stronę do wyszukiwania głosowego?
Wyszukiwanie głosowe stało się rosnącym trendem. Użytkownicy korzystają z niego coraz częściej, używając w tym celu…
Wyszukiwanie głosowe stało się rosnącym trendem. Użytkownicy korzystają z niego coraz częściej, używając w tym celu smartfonów czy inteligentnych głośników. Jak sprawić, by strona była przyjazna asystentom głosowym?
Dlaczego wyszukiwanie głosowe?
Użytkownicy z dużym zainteresowaniem przyjęli narzędzia, które pozwalają im przeszukiwać witrynę za pomocą głosu i coraz częściej z nich korzystają. Popularność Asystenta Google czy Apple Siri wynika z wygody, która się wiąże z używaniem tej technologii. Dzięki niej użytkownik nie musi poświęcać czasu na wpisywanie zapytania, wystarczy, że powie np. „OK Google”.
Według firmy Gartner w 2020 roku aż 30% procent wszystkich wyszukiwań będzie się odbywać bez wykorzystania ekranu urządzenia. Sprzyja temu także rosnąca liczba urządzeń, które pozwalają na tego typu interakcje. Powszechne stały się już inteligentne głośniki, którym w każdej chwili można zadać pytanie. Do końca 2020 ma być ich już na rynku ponad 22 miliony.
Wyszukiwanie głosowe różni się jednak od tradycyjnego. Użytkownicy często korzystają z niego podczas wykonywania codziennych czynności, dlatego oczekują natychmiastowej i trafnej odpowiedzi. Ponadto używają innego rodzaju zapytań. Wymaga to odpowiednio zaprojektowanego interfejsu użytkownika.
Jak zoptymalizować stronę do obsługi wyszukiwania głosowego?
Używaj słów kluczowych z długiego ogona
Użytkownicy komunikują się z asystentami głosowymi w sposób bardziej naturalny…
Crowdfunding. Czy można tak sfinansować biznes?
Pożyczka bankowa czy zdobycie inwestorów to nie jedyne sposoby na sfinansowanie nowego projektu…
Pożyczka bankowa czy zdobycie inwestorów to nie jedyne sposoby na sfinansowanie nowego projektu. Crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, pozwala na wykorzystanie siły Internetu dla zdobycia środków, by wprowadzić na rynek nowy produkt lub usługę. Jak działa ten model pozyskiwania funduszy?
Jak działa crowdfunding
Serwisy crowdfundingowe pozwalają użytkownikom dokonywać wpłaty na rzecz osób i przedsiębiorców realizujących nowe projekty. Jeśli chodzi o korzyść dla wspierających, platformy działają zasadniczo w dwóch modelach:
– nagrody
W tym przypadku użytkownicy, którzy decydują się na dofinansowanie projektu, otrzymują od firmy podarunki w zależności od kwoty wsparcia. W przypadku wideobloga może to być np. imienne podziękowanie w napisach końcowych filmu dla najbardziej zaangażowanych wpłacających. Firmy mogą oferować za to wcześniejszy dostęp do swojego produktu lub usługi. Jest to najczęściej stosowany model crowdfundingu.
– kapitał
Niektóre serwisy (np. Republic czy Crowdfunder) pozwalają zaoferować użytkownikom udziały w spółce, w zależności od wielkości wkładu. Jest to podobne do inwestycji na giełdzie, dając szansę wpłacającym na wyselekcjonowanie przedsiębiorstw, które mogą odnieść rynkowy sukces…
Trendy w cyberbezpieczeństwie 2021
Ataki hakerskie są olbrzymim zagrożeniem dla firm, narażając je na poważne straty. Są w stanie m.in doprowadzić do…
Ataki hakerskie są olbrzymim zagrożeniem dla firm, narażając je na poważne straty. Są w stanie m.in. doprowadzić do wielodniowego paraliżu infrastruktury IT, zaburzając kluczowe procesy organizacji. Zdarzać się mogą także wycieki ważnych informacji, po których ujawnieniu konkurencja pozna tajniki naszej działalności. Wycieki danych użytkowników mogą wpływać z kolei na spadek wiarygodności firmy, a nawet obniżyć jej wycenę giełdową. Na jakie zagrożenia należy szczególnie zwracać uwagę w 2021 roku?
Nasilenie ataków ransomware
Ransomware to cyberatak mający za zadanie wymuszenie okupu. Dotyczy to głównie firm, którym przestępcy uniemożliwiają dostęp do baz danych aż do wpłacenia określonej kwoty, najczęściej w formie kryptowaluty.
Wg analizy Group IB do końca 2020 r. ataki ransomware najprawdopodobniej spowodowały miliard dolarów strat finansowych w organizacjach na całym świecie. Ta liczba może być zaniżona, gdyż wiele zdarzeń nie jest zgłaszanych. Prognozuje się, że rok 2021 r. również upłynie pod znakiem cyberwymuszeń.
Co więcej, hakerzy stosują coraz bardziej zaawansowane technicznie rozwiązania, doskonaląc np. programy szyfrujące dane, aby trudniej było złamać zabezpieczenia plików. Ponadto pojawiła się praktyka nie tyle szyfrowania, ile kradzieży danych wraz z groźbą ich ujawnienia, o ile firma nie zapłaci okupu.
Powszechne zatem powinno się stać edukowanie pracowników w zakresie bezpiecznego korzystania z sieci. Dotyczy to np. nieotwierania podejrzanych wiadomości e-mail, ostrożności przy wchodzeniu na strony internetowe czy nieinstalowania oprogramowania z niewiadomego źródła…
Lokalizowane geograficznie adresy IP i Reverse DNS dla serwerów VPS w nazwa.pl
Długo wyczekiwane zmiany! Od dziś nazwa.pl umożliwia aktywowanie dodatkowych, geolokalizowanych…
Długo wyczekiwane zmiany! Od dziś nazwa.pl umożliwia aktywowanie dodatkowych, geolokalizowanych adresów IP oraz usługi revDNS dla serwerów VPS. Zyskaj jeszcze większą elastyczność przy zarządzaniu serwerem i prowadzeniu swoich projektów.
Od momentu wdrożenia Dedykowanego adresu IP w październiku 2019 roku, usługa cieszy się dużym zainteresowaniem wśród Klientów nazwa.pl, zapewniając indywidualny identyfikator internetowy dla usług oraz chroniąc reputację stron i skrzynek pocztowych przed ryzykiem związanym z współdzieleniem IP z innymi użytkownikami. Dedykowany adres IP to rozwiązanie stosowane nie tylko w przypadku usług hostingowych, lecz jest także wykorzystywane przez użytkowników serwerów VPS. Od dzisiaj, dzięki możliwości aktywowania dodatkowych adresów IP, każdy posiadacz VPS-a w nazwa.pl z łatwością może odizolować wszystkie swoje projekty prowadzone w ramach jednego serwera. I to niezależnie od tego, czy jest programistą, użytkownikiem własnego serwera gier bądź użytkuje serwer VPS, aby móc oferować usługi hostingowe swoim klientom.
Istotnym elementem usługi Dedykowanego adresu IP w nazwa.pl jest możliwość wyboru jego lokalizacji geograficznej. Dzięki temu można zdecydować, jaki kraj będzie reprezentowany przez każdy z dodatkowych adresów IP (główny adres IP serwera VPS będzie lokalizowany jako polski). Wśród dostępnych lokalizacji są takie europejskie kraje, jak: Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania czy Wielka Brytania.
Kolejną z wyczekiwanych przez właścicieli serwerów VPS funkcjonalności jest możliwość przypisania każdemu z dedykowanych adresów IP aktywnych na serwerze VPS unikalnego rekordu PTR, często nazywanego Reverse DNS czy revDNS. Dzięki temu rozwiązaniu…
nazwa.pl w 2021 roku wyda ponad 12 milionów złotych na innowacje
Spółka nazwa.pl nie zwalnia tempa rozwoju i w 2021 roku planuje zainwestować dwa razy więcej w innowacje niż kiedykolwiek…
Spółka nazwa.pl nie zwalnia tempa rozwoju i w 2021 roku planuje zainwestować dwa razy więcej w innowacje niż kiedykolwiek. Dodatkowy zespół inżynierów, którzy będą zajmowali się nowymi wdrożeniami został już zrekrutowany, a w planach jest między innymi wdrożenie chmury publicznej i prywatnej, Kubernetes, usług SaaS, Serverless, Content Delivery Network (CDN) i wielu innych usług. Łączny budżet na rozwój technologiczny wyniesie w 2021 roku ponad 12 milionów złotych.
Rozwój technologii i usług stanowi od dłuższego czasu podstawę strategii nazwa.pl. Już dzisiaj spółka jest synonimem innowacyjności, oferując w standardzie takie rozwiązania jak: zabezpieczenia DNSSEC dla domen, dużo trudniejsze do złamania certyfikaty SSL z kodowaniem ECDSA, szyfrowanie TLS 1.3 czy też zabezpieczenia poczty za pomocą SPF, DKIM i DMARC. O pozycji firmy niech świadczy fakt, że obecnie spółka obsługuje ponad 2/3 serwisów posiadających zabezpieczenia przed przekierowaniem ruchu na fałszywą stronę WWW.
Nowe inwestycje w 2021 roku
Nie uprzedzając faktów i szczegółowych informacji o nowościach, które będą pojawiały się w kolejnych miesiącach, można wspomnieć, że obecnie uwaga spółki będzie skierowana na dostarczeniu użytkownikom jeszcze szerszego wachlarza usług oraz przyspieszeniu działania tych, które obecnie są dostępne w ofercie.
Kompleksowa wymiana serwerów w 2020 roku zapewniła optymalną szybkość przetwarzania danych na serwerach przy wykorzystaniu procesorów pracujących…