W odpowiedzi na oczekiwania Klientów, kolejny raz udoskonalamy nasze usługi i wprowadzamy najnowsze technologie… W odpowiedzi na oczekiwania naszych Klientów, kolejny raz udoskonalamy nasze usługi i wprowadzamy najnowsze technologie. Już niedługo oferta hostingu w nazwa.pl zostanie rozszerzona o dodatkowe, nowoczesne rozwiązania, które umożliwią uruchomienie aplikacji wykonanych w środowisku node.js i .NET Core. Oprócz nowych środowisk udostępnimy również możliwość korzystania z nierelacyjnych baz danych MongoDB i Redis. Nowe funkcjonalności uzupełnią możliwości usług oferowanych przez nazwa.pl, pozwalając na uruchomienie setek różnych aplikacji, dostępnych za darmo w Internecie. Node.js i .Net Core Technologie node.js i .Net Core, które zostaną wdrożone przez nazwa.pl do końca 2020 roku, są nowością na polskim rynku, wyczekiwaną przez młode pokolenie programistów, znudzonych tworzeniem aplikacji webowych wyłącznie w języku PHP. Udostępnienie nowych środowisk do uruchamiania serwisów WWW na wydajnym hostingu w chmurze nazwa.pl, ułatwi pracę wielu webmasterom, zdejmując z nich obowiązek samodzielnego administrowania serwerami dedykowanymi, na których wcześniej mogli korzystać z tych technologii. Node.js jest wieloplatformowym środowiskiem, które umożliwia uruchamianie skryptów JavaScript poza przeglądarką internetową, na poziomie serwera. Dzięki temu developerzy zyskują możliwość tworzenia ciekawych i szybkich aplikacji, które uruchamiane są na serwerze, a do przeglądarki wysyłany jest tylko wynik ich pracy…
Czytaj więcej
Dlaczego warto dokonać aktualizacji PHP?
PHP to najpopularniejszy język programowania przeznaczony do tworzenia dynamicznie generowanych stron WWW…
PHP to najpopularniejszy język programowania przeznaczony do tworzenia dynamicznie generowanych stron WWW i wykorzystywany przez miliony serwisów internetowych na całym świecie. Jego olbrzymie możliwości pozwalają tworzyć zarówno małe strony, jak i rozbudowane portale, obsługujące tysiące użytkowników. Swoją popularność zawdzięcza zarówno prostocie składni, jak i bardzo dużym możliwościom, co pozwala w krótkim czasie stworzyć zaawansowaną technologicznie witrynę WWW.
Twórcy PHP nieustannie rozwijają ten skryptowy język programowania, dzięki czemu można tworzyć coraz bardziej wydajne serwisy. Wyniki testów szybkości działania przykładowej strony WWW, wykonane na tym samym serwerze z wykorzystaniem różnych wersji PHP, wyraźnie pokazują przewagę najnowszej wersji. Witryny generowane przez PHP 7.4 działają ponad 4x szybciej w porównaniu do tych, które wykorzystują PHP 5.3.Oprócz wzrostu szybkości działania, bardzo istotną kwestią przemawiającą za aktualizacją PHP jest również wsparcie ze strony jego twórców. Termin zakończenia wsparcia każdej z wersji określany jest już w momencie jej wydania. Dzięki temu z góry wiadomo, do kiedy społeczność skupiona wokół rozwoju tego języka będzie wydawała aktualizacje dotyczące błędów w dostępnych funkcjonalnościach i poprawki bezpieczeństwa. To ważne, aby korzystać z oprogramowania, nad którym nieustannie pracują tysiące osób, dbające o to, aby Twoje serwisy WWW działały niezawodnie, a dane były bezpieczne.
Szybkość działania i bezpieczeństwo to tylko dwa najważniejsze argumenty przemawiające za aktualizacją PHP do najnowszej wersji. Warto jednak wspomnieć, że każde kolejne…

Najnowsze wersje oprogramowania baz danych MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 na serwerach w nazwa.pl!
Spółka nazwa.pl umożliwiła zakładanie baz danych w najnowszych wydaniach MariaDB i PostgreSQL. Nowe wersje… Spółka nazwa.pl umożliwiła zakładanie baz danych w najnowszych wydaniach MariaDB i PostgreSQL. Nowe wersje MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 dostarczają jeszcze większą wydajność, nowe funkcjonalności, a także podwyższony poziom bezpieczeństwa. Nowe wydania serwerów baz danych często przynoszą duże zmiany, niekiedy niezgodne z poprzednimi wersjami. Aby uniknąć możliwych błędów w działaniu aplikacji, nazwa.pl umożliwiła korzystanie zarówno ze starych, jak i najnowszych wersji serwerów baz danych MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4, pozostawiając założone bazy bez zmian. Wszystkich Klientów nazwa.pl zachęcamy do samodzielnego dostosowania swoich baz do najnowszych wersji, gdyż te wcześniejsze, zarówno MariaDB, jak i PostgreSQL, po 17 października 2020 nie będą posiadały wsparcia ze strony ich twórców. Więcej informacji na temat najnowszych wersji MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 znajduje się na stronach mariadb.com/kb/en/mariadb-1055-release-notes/ i postgresql.org/docs/release/12.4/…
Czytaj więcej
Jak zoptymalizować ścieżkę zakupową?
Ścieżka zakupowa to proces, który rozpoczyna się od poszukiwania informacji o produkcie przez klienta, a kończy w momencie…
Ścieżka zakupowa to proces, który rozpoczyna się od poszukiwania informacji o produkcie przez klienta, a kończy w momencie finalizacji transakcji. Kluczowe znaczenie w przypadku sklepów internetowych ma usuwanie zbędnych barier oraz wzmocnienie przekonania o celowości zakupu. Jak wspierać ten proces?
Poprawa jakości ścieżki zakupowej
Tworząc sklep internetowy należy zwrócić uwagę na poniższe aspekty, które zapewnią, że nic nie stanie na przeszkodzie Klientowi w jego drodze do realizacji transakcji:
1. Brak rejestracji przy zakupach
Konieczność wypełnienia formularza rejestracyjnego znacznie wydłuża proces dokonywania zakupu. Umożliwienie realizacji transakcji bez konieczności zarejestrowania się w sklepie sprawia, że klient chętniej zdecyduje się na skorzystanie z jego oferty.
Warto jednak zwrócić uwagę na korzyści płynące z rejestracji, takie jak możliwość śledzenia etapów realizacji zamówienia czy uczestnictwo w programie lojalnościowym. Formularz rejestracyjny powinien być jednak jak najkrótszy, gdyż zbyt rozbudowany zniechęci użytkownika do jego wypełnienia.
Pamiętać należy także, że zgodnie z rozporządzeniem RODO powinniśmy gromadzić jedynie tylko te dane, które są niezbędne do realizacji transakcji. Nigdy nie powinno być ich więcej, a jeżeli chcemy zapytać klienta o dodatkowe informacje, jak np. wiek, to pola formularza, którego tego dotyczą, powinny być nieobowiązkowe…

Dziękujemy Wam Klienci za pomoc w rozwoju Cloud Mail
Wsłuchując się w głosy Klientów, regularnie się rozwijamy, udoskonalając swoje usługi i wprowadzając najnowsze technologie…
Wsłuchując się w głosy naszych Klientów, regularnie się rozwijamy, udoskonalając swoje usługi i wprowadzając najnowsze technologie. Tak jest też w przypadku programu pocztowego Cloud Mail, który wkroczył niedawno w nowy wymiar. Od połowy lipca Klienci nazwa.pl mogą korzystać z jego udoskonalonej wersji, która oferuje szereg udogodnień, zarówno w obszarze funkcjonalności, jak i technologii. Mimo że aplikacja dostępna jest od niedawna, od początku cieszy się dużym uznaniem i sympatią użytkowników.
Mocno wzięliśmy sobie do serca uwagi naszych użytkowników korzystających z programu pocztowego przez WWW. Najnowsza jego odsłona charakteryzuje się nowoczesnym designem, przejrzystym i intuicyjnym interfejsem oraz szeregiem dodatkowych usprawnień. Cloud Mail zachował dotychczasowe funkcjonalności Active.office, które jednak znacznie udoskonaliliśmy i rozbudowaliśmy. Od momentu uruchomienia aplikacji, w odpowiedzi na zgłaszane nam oczekiwania, na bieżąco wprowadzamy w niej kolejne ulepszenia.
Twój głos jest dla nas ważny
W procesie rozwoju naszych usług zawsze wsłuchujemy się w potrzeby naszych Klientów, dlatego specjalnie dla użytkowników aplikacji Cloud Mail, wprowadziliśmy w niej dodatkowe funkcjonalności. Możemy do nich zaliczyć między innymi wyszukiwarkę wiadomości, która pozwala zdefiniować zakres dat jako dodatkowy parametr procesu przeszukiwania folderu…

Co wpływa na szybkość działania serwisu WWW?
Szybkość wczytywania serwisu internetowego jest podstawową cechą, która wpływa na liczbę jego odwiedzin. Czas…
Szybkość wczytywania serwisu internetowego jest podstawową cechą, która wpływa na liczbę jego odwiedzin. Czas generowania dynamicznych stron WWW, wykorzystujących bazy danych, jest uzależniony od rodzaju procesorów i dysków stosowanych na serwerach firmy hostingowej. Bardzo szybkie dyski Intel Optane i procesory serwerowe Intel Xeon taktowane zegarem 5 GHz, w połączeniu z technologią CloudHosting, sprawiają, że witryny utrzymywane na serwerach nazwa.pl działają wielokrotnie szybciej niż u konkurencji.
Prędkość strony internetowej kluczem do sukcesu
Czas generowania strony WWW wpływa przede wszystkim na pierwsze wrażenie, które serwis internetowy wywiera na użytkowniku i potencjalnym kliencie. Może mieć on kluczowe znaczenie dla zawarcia transakcji lub wejścia użytkownika w interakcję z treścią strony WWW. Dlatego coraz więcej właścicieli serwisów zleca sprawdzenie szybkości witryny agencjom informatycznym lub samodzielnie korzysta z dostępnych narzędzi w Internecie.
Badania przeprowadzane przez Google wykazują, że prędkość strony internetowej wpływa na liczbę jej odwiedzin. Za szybką witrynę jest uważany serwis, którego czas wczytywania wynosi poniżej 2,5 sekundy, a jeśli oczekiwanie trwa 3 sekundy lub więcej, to ponad połowa użytkowników go opuści. Ponadto odbiorcy, którzy porzucili stronę z powodu długiego wczytywania, zapewne już do niej nie wrócą.
Szybkość wczytywania się strony jest także jednym z elementów, od którego zależy współczynnik odrzuceń, czyli odsetek sesji, podczas których użytkownik odwiedził tylko jedną podstronę w danym serwisie i nie podjął żadnej dalszej interakcji. Dany współczynnik ma wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, co oznacza…

6 narzędzi do hakowania wzrostu w e-commerce
Growth hacking to nadal nowe pojęcie w digital marketingu. Podejście to jednak może znacząco zwiększyć sprzedaż sklepu…
Growth hacking to nadal nowe pojęcie w digital marketingu. Podejście to jednak może znacząco zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego, a jednocześnie nie wymaga dużych inwestycji. Na czym polega hakowanie wzrostu i jak to robić?
Co to jest growth hacking?
Hakowanie wzrostu (growth hacking) to pojęcie pozbawione stałej definicji (mimo że powszechnie stosowane). Jest enigmatyczne także dlatego, że z założenia nie opiera się na skodyfikowanej metodologii.
Growth hacking działa na zasadzie znajdywania sposobów omijania tradycyjnych metod marketingowych w celu maksymalizowania wzrostu. Aby znaleźć skuteczne „haczki”, należy wyzbyć się tradycyjnego myślenia w dziedzinie marketingu i zastosować innowacyjne rozwiązania oparte na nowych technologiach.
Zaletą tej metody jest nie tylko optymalizacja rozwoju firmy, ale także to, że stosować ją mogą zarówno duże organizacje, jak i nawet początkujące startupy. Dla tych ostatnich growth hacking jest zresztą najlepszą metodą na maksymalizację wzrostu, ponieważ nie dysponują one środkami na bardziej kosztowny marketing.
Niezbędne cechy growth hakera
– kreatywność
Bez pomysłowości i otwarcia na nowe rozwiązania nie sposób „obejść” tradycyjnych sposobów generowania wzrostu. Pojawiające się trendy należy uważnie obserwować i wyciągać z nich wnioski, tworząc techniki odpowiednie dla własnej działalności. Niezbędne jest również obserwowanie działań konkurencji, aby nie tylko nie zostać za nią w tyle, ale nawet ją wyprzedzić…

5 trendów w content marketingu 2020
Rok 2020 przynosi ze sobą nowe interesujące zjawiska w marketingu treści. Widoczne są także kontynuacje istniejących wcześniej…
Rok 2020 przynosi ze sobą nowe interesujące zjawiska w marketingu treści. Widoczne są także kontynuacje istniejących wcześniej trendów, a część z nich ulega nasileniu. Na co warto zwrócić uwagę, prowadząc obecnie tego typu działania?
Podcasty
Podcasty są bardzo wygodne dla użytkowników, ponieważ korzyści z contentu można czerpać np. podczas spaceru, ćwiczeń czy podróży. Pozwalają na słuchanie treści informacyjnych, ciekawych rozmów czy zdobywanie wiedzy w dziedzinach, które nas interesują.
Dla firm tworzenie podcastów jest szansą na zaprezentowanie się jako ekspertów w swojej branży. Treści mogą opierać się na prezentowaniu nowinek dotyczących danej dziedziny lub przeprowadzaniu dyskusji z kompetentnymi gośćmi.
Zaletą podcastów jest też to, że ich produkcja nie jest zbyt kosztowna. Aby je zrealizować, wystarczy odpowiednio wytłumione pomieszczenie oraz zestaw mikrofonów. Nakłady te są zdecydowanie niższe niż w przypadku treści wideo. Podcasty mogą być udostępniane w formie streamingu lub plików do pobrania bezpośrednio z poziomu naszej strony internetowej. W obydwu przypadkach warto pomyśleć o odpowiednim rozmiarze dysku na naszym serwerze, jak również sprawdzić, czy nie posiada on przypadkiem odgórnego limitu transferu danych. Świetnie sprawdzi się tu Hosting Cloud Start od nazwa.pl. Jest to serwer, na którym mamy do dyspozycji aż 250 GB przestrzeni dyskowej, a ilość danych przesyłanych pomiędzy usługą hostingową, a siecią Internet nie jest limitowana…

PurePC.pl: Cloud Backup się opłaca!
Usługa Cloud Backup od nazwa.pl została wyróżniona przez redakcję PurePC.pl nagrodą „Opłacalność”. Aplikację doceniono za…
Usługa Cloud Backup od nazwa.pl została wyróżniona przez redakcję PurePC.pl nagrodą „Opłacalność”. Aplikację doceniono za korzystną cenę w zamian za dużą pojemność, skuteczną ochronę danych, łatwość obsługi i działanie w tle. Przeanalizujmy zatem jeszcze raz, dlaczego warto wykorzystać ją do zabezpieczania swoich plików przed cyberatakami.
Redakcja PurePC.pl, testując Cloud Backup od nazwa.pl, zwróciła uwagę na najwyższe standardy zabezpieczania danych, realizowane poprzez automatycznie generowane klucze szyfrowania.
Wybrane do backupu pliki i foldery szyfrowane są jeszcze na naszym komputerze (ultra bezpiecznym algorytmem AES-256), po czym już zaszyfrowane, skompresowane i sfragmentowane trafiają na serwery firmy nazwa.pl. Te z kolei spełniają najwyższe normy certyfikatów TIER III i TIER IV oraz normy jakości ISO 9001 i ISO 27001. Nasze dane są więc nie tylko bezpieczne pod względem mechanicznym, ale także chronione przed cyberprzestępcami – wylicza Ewelina Stój z PurePC.pl.
Redakcja podkreśla, że tego typu szyfrowanie stosowane jest m.in. w wojsku i przez rząd federalny Stanów Zjednoczonych, do ochrony ściśle tajnych informacji.
Dobry stosunek ceny do jakości
W recenzji podkreślono, że Cloud Backup różni się od innych popularnych usług typu cloud storage nieporównywalnie większym stopniem ochrony danych. Ponadto należy wspomnieć, że nagroda „Opłacalność” jest przez tę redakcję przyznawana tylko tym produktom, których cena charakteryzuje się wyjątkowo dobrym stosunkiem w odniesieniu do oferowanej jakości. Za pierwszy rok używania Cloud Backup zapłacimy bowiem tylko 60 zł netto…

Jak zautomatyzować procesy w sklepie internetowym?
Zarządzanie sklepem internetowym to zajęcie czasochłonne, wymagające często posiadania rozbudowanego zespołu. Dobrze jest, aby…
Zarządzanie sklepem internetowym to zajęcie czasochłonne, wymagające często posiadania rozbudowanego zespołu. Dobrze jest, aby pracownicy mogli skoncentrować się jednak na zajęciach, do których niezbędna jest ludzka inwencja i decyzyjność, a czynności proste i powtarzalne powierzyli algorytmom. Które procesy w e-commerce można poddać automatyzacji?
Zarządzanie asortymentem
Jedną z bardziej czasochłonnych czynności w sklepie internetowym jest monitorowanie stanów magazynowych i aktualizowanie asortymentu. Dobrze jest wdrożyć w tych kwestiach mechanizmy automatyzacji, ponieważ przełoży się to na znaczne oszczędności, pozwalając zespołowi skoncentrować się na innych zadaniach.
Automatyzacja potrafi sprawić, że będzie możliwa masowa edycja parametrów produktów. Dzięki temu nie istnieje potrzeba dokonywania tego ręcznie. Ważna jest także integracja z hurtowniami, aby stan magazynowy aktualizował się samoistnie. Może się to dokonywać nawet kilka razy na dobę.
Warto rozważyć także zautomatyzowanie dodawania nowych produktów do oferty sklepu. Możliwe jest samoistne pobieranie asortymentu od dostawców oraz przypisywanie produktów do właściwych kategorii.
Automatycznie importuje się także zdjęcia i opisy. Bywa to niezbędne w przypadku sklepów z dużym asortymentem. Trzeba jednak pamiętać, że powielanie opisów naraża nas na obniżenie rankingu stron produktów ze względu na duplicate content…

Jak zorganizować pracę zdalną w firmie. Użyteczne narzędzia
Epidemia koronawirusa sprawiła, że wiele firm musiało przenieść się z biur do domów. Może się jednak okazać, że praca zdalna…
Epidemia koronawirusa sprawiła, że wiele firm musiało przenieść się z biur do domów. Może się jednak okazać, że praca zdalna zadomowi się u nas na dobre, ponieważ ma wiele zalet. Które narzędzia pomogą w jej sprawnej organizacji?
Zalety pracy zdalnej
Badanie przeprowadzone 2 lata temu przez Kantar TNS pokazuje, że Polacy chętnie pracują zdalnie. 95% osób, które praktykowały ten sposób zatrudnienia, wypowiada się o nim pozytywnie. Z badań firmy Owl Labs wynika natomiast, że zdalni pracownicy są o 22% bardziej zadowoleni od osób pozostających w biurach.
Zatrudnieni cenią sobie w pracy zdalnej między innymi możliwość zachowania work-life balance oraz brak konieczności poświęcania czasu na dojazdy do pracy. Natomiast z punktu widzenia firmy wzrost zadowolenia pracowników przekłada się na większą efektywność zespołu.
Praca zdalna pozwala także zmniejszyć koszty wynajmu biura, ponieważ nie ma potrzeby, by miało ono duże rozmiary. Zatrudniając w ten sposób, mamy także dostęp do specjalistów z różnych rejonów kraju i spoza niego. Ułatwia to proces rekrutacyjny, szczególnie jeśli poszukujemy specjalistów z wąskich dziedzin.
Oczywiście praca zdalna wymaga klarownej oceny jej efektywności. Jeśli jednak postawimy nie tyle na „roboczogodziny” a realizację konkretnych zadań, możemy odczuć korzyść z nowej formy działania firmy. Wymaga to jednak stosowania odpowiednich narzędzi…

Najlepsze pluginy WordPress do tworzenia forum
Mimo popularności social media, fora wcale nie odeszły do lamusa. Gromadzą one użytkowników zainteresowanych… Mimo popularności social media, fora dyskusyjne wcale nie odeszły do lamusa. Gromadzą one użytkowników zainteresowanych specjalistyczną tematyką, dając szansę na wymianę cennych informacji. Posiadając serwer hostingowy (np. Hosting Cloud Basic w nazwa.pl) i mając na nim uruchomiony skrypt WordPress, możemy wzbogacić jego funkcjonalność o forum internetowe, które bez problemu można powiązać z własną witryną za pomocą wygodnych w użyciu wtyczek. Wybraliśmy najlepsze z nich. bbPress Wtyczka bbPress umożliwia stworzenie klasycznego forum, którego wygląd nie zaskakuje, ale jest klarowny i czysty. Możemy go zresztą w pewnym stopniu personalizować, za pomocą konfigurowalnych szablonów, w których zdecydujemy o kolorach i stylach. Zaletą wtyczki jest niewątpliwie jej duża popularność – została pobrana ponad 300 tys. razy. Dzięki temu do bbPress powstało około 200 rozszerzeń, które pozwalają na rozwinięcie funkcjonalności pluginu. To również oficjalna wtyczka WordPressa, co gwarantuje jakość kodu. Wtyczkę bbPress cechuje także intuicyjna konfiguracja oraz to, że bez problemu będzie współdziałać z każdym motywem. Plugin jest ponadto lekki i szybki oraz umożliwia tworzenie wielu forów, którymi zarządzamy z jednego panelu administracyjnego. Wtyczkę bez problemu zintegrujemy z omawianym poniżej BuddyPress, co pozwoli nam przeistoczyć forum w sieć społecznościową. BuddyPress BuddyPress służy do tworzenia wokół strony na WordPressie społeczności online. Dzięki niej użytkownicy mogą tworzyć profile, dołączać do grup, wysyłać wiadomości prywatne czy tworzyć sieci znajomych…
Czytaj więcej
Ciesz się darmowymi usługami w nazwa.pl
Każdy lubi otrzymywać coś za darmo, choć w życiu nie często się to zdarza, ale na szczęście czasami wystarczy jedynie niewiele wysiłku…Każdy lubi otrzymywać coś za darmo, choć w życiu nie często się to zdarza, ale na szczęście czasami wystarczy jedynie niewiele wysiłku, aby stało się to faktem. Tak jak w przypadku Programu Partnerskiego nazwa.pl, który umożliwia utrzymywanie swoich domen i stron WWW zupełnie za darmo. Wystarczy jedynie polecić sprawdzone usługi hostingowe lidera polskiego rynku kilku swoim znajomym.Wysokie prowizje w Programie Partnerskim nazwa.pl, sięgające 50% od pierwszej wpłaty i 35% od każdej kolejnej, zachęcają do przekonania kilku swoich znajomych, aby zmienili swojego operatora na rzecz nazwa.pl. Co prawda na start wysokość prowizji wynosi 25%, ale w miarę zwiększania ilości polecanych usług wysokość prowizji rośnie. Nawet jednak przy podstawowej stawce prowizji wystarczy polecić usługi tylko czterem swoim znajomym, aby utrzymać swoją domenę lub hosting zupełnie za darmo. Co ważne, prowizje wypłacane są również od wszystkich przedłużeń, dlatego też śmiało można powiedzieć, że otrzymujemy coś za darmo. W końcu po poleceniu usług swoim znajomym nic nie musimy już robić, aby cieszyć się swoimi usługami w nazwa.pl zupełnie za darmo! A jeżeli zarobimy za dużo, to przecież istnieje jeszcze możliwość wypłacania pieniędzy na swoje konto bankowe. Posiadanie strony WWW to dzisiaj zupełny standard, dlatego praktycznie każda firma nie obędzie się bez niej. Dzięki przekazaniu swojego kodu rabatowego, polecona osoba lub firma, może dodatkowo zaoszczędzić aż 20% od pierwszej wpłaty, a biorąc pod uwagę, że usługi hostingowe nazwa.pl sprzedawane są w promocji na pierwszy roczny okres abonamentowy już o połowę taniej, to okazuje się, że za profesjonalny hosting na…
Czytaj więcej
Hosting w nazwa.pl najszybszy dla e-commerce
Wybór dostawcy usług hostingowych ma kluczowe znaczenie dla szybkości działania e-sklepu. Spółka nazwa.pl po ostatniej…Wybór dostawcy usług hostingowych ma kluczowe znaczenie dla szybkości działania sklepu internetowego. Spółka nazwa.pl po ostatniej wymianie serwerów i zastosowaniu najszybszych na rynku procesorów Xeon E-2288G oraz dysków Intel Optane stała się najlepszym miejscem do uruchomienia wymarzonej platformy, realizującej sprzedaż dla milionów użytkowników Internetu.Niezależnie od rodzaju wybranego oprogramowania sklepu, bezapelacyjnie wydajność serwerów dostawcy hostingu ma kluczowe znaczenie dla szybkości działania strony WWW. Firma nazwa.pl postanowiła przeprowadzić testy wydajności najpopularniejszego oprogramowania do tworzenia sklepów na serwerach kilku czołowych w Polsce dostawców hostingu i dokonać porównania. Czy wszędzie to samo oprogramowanie będzie działało z taką samą prędkością?Powyższe wyniki przedstawiają ogromne różnice w wydajności, jakie występują pomiędzy serwerami różnych dostawców usług hostingowych. Współczesne aplikacje realizujące w locie wiele operacji dostarczają wielu ciekawych funkcjonalności, ale jednocześnie wymagają do swojej pracy zastosowania najnowszych procesorów oraz bardzo wydajnych dysków. Wyniki testu PrestaShop nie są jednak odosobnione i warto przypomnieć wykonane dwa tygodnie wcześniej testy aplikacji WordPress, używanej jako podstawę do budowania sklepów WooCommerce.Powszechnie stosowane przez polskich dostawców usług hostingowych serwerowe procesory sprzed kilku lat daleko odstają od wydajności najnowszego rozwiązania…
Czytaj więcej
Zmieniamy się dla Ciebie. Webmail i organizer w nowej odsłonie.
Korzystasz z poczty e-mail? Nie chcesz zapomnieć o ważnych obowiązkach? Od teraz możesz łatwo realizować te czynności za…
Korzystasz z poczty e-mail? Nie chcesz zapomnieć o ważnych obowiązkach? Od teraz możesz łatwo realizować te czynności za pomocą nowej aplikacji, którą udostępnia nazwa.pl. Cloud Mail to połączenie webmaila i organizera.
Webmail pozwala na zarządzanie skrzynką e-mail przez stronę internetową. Organizer oferuje dwie funkcje – Kalendarz i Zadania. Kalendarz daje możliwość wygodnego planowania swojego czasu, a Zadania to elektroniczny notes, gdzie można zapisywać istotne notatki i czynności do wykonania. Integracja tych elementów w jedną aplikację daje nam możliwość komfortowego wykonywania codziennych obowiązków. Cloud Mail jest dostępny wszędzie tam, gdzie jest dostęp do Internetu. Zastosowanie technologii responsive web design powoduje, że wygląd aplikacji dostosowuje się samoczynnie do rozmiaru okna naszej przeglądarki. Z Cloud Mail możemy zatem korzystać nie tylko na komputerze, ale również na smartfonie czy tablecie.
Dotychczas użytkownicy nazwa.pl mogli korzystać z webmaila i organizera za pomocą aplikacji Active.office. Cloud Mail zastępuje wszystkie funkcje, jakie oferował Active.office. Dodatkowo wprowadza wiele istotnych usprawnień, które przedstawiamy poniżej.
Pierwsze uruchomienie
W Cloud Mail wykorzystujemy przejrzysty i intuicyjny interfejs. Po zalogowaniu się przechodzimy do webmaila. Okno aplikacji dzieli się na wykaz folderów z lewej strony i listę wiadomości z prawej. Liczba wiadomości e-mail, które będą wyświetlane w ramach listy wiadomości, może być zmieniana przez użytkownika w ustawieniach Cloud Mail…

Cloud Backup z wyróżnieniem Sprawdzony Produkt od redakcji PC World
Usługa Cloud Backup otrzymała rekomendację Sprawdzony Produkt od redakcji PC World. Aplikację wyróżniono za łatwość wdrożenia…
Usługa Cloud Backup od nazwa.pl otrzymała rekomendację Sprawdzony Produkt od redakcji PC World. Aplikację wyróżniono za łatwość wdrożenia i obsługi, funkcjonalność oraz minimalne zużycie zasobów komputera. Oto powody, dlaczego warto wykorzystać ją do zabezpieczania swoich danych.
Mimo rosnącej popularności usług służących do tworzenia kopii zapasowych, na rynku wciąż niewiele jest takich, które są funkcjonalne i jednocześnie łatwe w obsłudze. Lukę tę wypełnia Cloud Backup, o której redaktorzy PC World na łamach swojego serwisu pisali już wielokrotnie, podkreślając, że aplikacja sprosta nawet najbardziej wymagającym użytkownikom. Wyróżnienie Sprawdzony Produkt od PC World jest tym cenniejsze, że redakcja pełni ekspercką rolę na polskim rynku mediów w zakresie nowych technologii i jest ze swoimi Czytelnikami już od 28 lat.
Wielopoziomowe bezpieczeństwo danych
Cloud Backup stanowi skuteczną ochronę przed skutkami cyberataków typu ransomware oraz zabezpiecza przed bezpowrotną utratą dokumentów, będącą konsekwencją awarii dysku lub laptopa. W każdym z tych przypadków dane odzyskać można jednym kliknięciem myszki. Możesz zabezpieczyć dowolny rodzaj plików i wykorzystać do 1 TB powierzchni.
W Cloud Backup pliki przed wysłaniem do Data Center, które spełnia najwyższe normy TIER III oraz TIER IV i posiada certyfikaty ISO 9001 oraz ISO 27001, szyfrowane są algorytmem AES-256 z hasłem nadawanym przez użytkownika komputera. Dzięki temu pliki zabezpieczone są przed nieuprawnionym przejęciem przez osoby trzecie…

Cross-selling i up-selling. Czym są i jak z nich korzystać?
Każdy, kto prowadzi e-sklep wie, że mała liczba porzuconych koszyków przekłada się na dobre wyniki sprzedażowe. Możemy…
Każdy, kto prowadzi e-sklep wie, że mała liczba porzuconych koszyków przekłada się na dobre wyniki sprzedażowe. Możemy jednak postarać się dodatkowo je poprawić, namawiając klientów, by kupowali więcej. Służyć do tego mogą cross-selling i up-selling. Na czym polegają te techniki i jak z nich korzystać?
Co to jest cross-selling?
Cross-selling, inaczej sprzedaż krzyżowa lub komplementarna, to w uproszczeniu sprzedaż produktów powiązanych z tą usługą, którą klient jest już zainteresowany lub której transakcję kupna finalizuje. Produkty te muszą się kojarzyć z główną, wybraną pierwotnie usługą lub być potrzebne przy korzystaniu z niej.
Przykładem mogą być tu akcesoria do pielęgnacji obuwia. Na pewno wszyscy spotkaliśmy się z sytuacją, kiedy kupując obuwie w sklepie usłyszeliśmy “Polecam coś do pielęgnacji”. To jest właśnie cross-selling w sklepie stacjonarnym.
W przypadku sklepu internetowego do cross-sellingu zostaje zaprzęgnięta technologia. Dodając do koszyka lub przechowalni dany produkt, często wyświetlają się nam sugestie innych powiązanych towarów. Mogą to być np. akcesoria takie jak ładowarka indukcyjna przy zakupie telefonu lub towary podobne, jak koszula, gdy kupujemy spodnie…

4 sposoby na tani marketing internetowy małej firmy
Niewielkie lub rozpoczynające działalność firmy zazwyczaj nie dysponują pokaźnym budżetem na marketing. W Internecie… Niewielkie lub rozpoczynające działalność firmy zazwyczaj nie dysponują pokaźnym budżetem na marketing. W Internecie można jednak promować się małym kosztem, jedynie z pewnym nakładem pracy. Jak to zrobić? 1. Social media Marketingowy potencjał mediów społecznościowych jest trudny do przecenienia. Dzięki nim możemy promować swoje produkty i zwiększać świadomość marki. Podstawowe znaczenie ma tu budowanie relacji z użytkownikami. Jeżeli zaangażujemy się w te działania, użytkownicy staną się bliżej związani z marką, co może przeistoczyć ich w lojalnych, powracających klientów. Social media to doskonały sposób na prowadzenie content marketingu. Polega na udostępnianiu wartościowych i angażujących treści, z których użytkownicy mogą czerpać wiedzę lub po prostu przyjemność. Za pomocą Facebooka możemy tworzyć interesujące posty, pamiętając, aby zachować raczej krótką formę, a także załączać atrakcyjne zdjęcia. Serwis pozwala też na uczestnictwo w grupach, gdzie możemy włączać się do dyskusji, promując w ten sposób firmę i budując wizerunek eksperta. Warto pomyśleć także o stworzeniu własnej grupy, która będzie dotyczyć naszej branży. Instagram stworzony jest natomiast do udostępniania zdjęć i krótkich video. Treści mogą dotyczyć naszych produktów i jeżeli umieścimy je w atrakcyjnym kontekście, mają szansę zainteresować użytkowników. Dobrym pomysłem jest także dokumentowanie życia firmy. Jeżeli na zdjęciach pojawiać się będą jej pracownicy, użytkownicy dostrzegą „ludzkie oblicze” marki…
Czytaj więcej
Jak zarabiać na tworzeniu stron w dobie WordPressa?
WordPress jest systemem, w którym każdy może stworzyć stronę. Nie trzeba do tego umiejętności programistycznych…
WordPress jest systemem, w którym właściwie każdy może stworzyć stronę. Nie trzeba do tego umiejętności programistycznych. Czy w dobie popularności tego CMS-a jest jeszcze zatem na rynku miejsce dla webmasterów? Niezmiennie tak – oto dlaczego.
Nie taki WordPress prosty
Mimo pozornej prostoty systemu, stworzenie strony na WordPressie nie jest aż tak łatwe. Wymaga zaznajomienia się z jego funkcjami oraz zdobycia podstawowej wiedzy na temat wtyczek, chociażby po to, by potrafić zainstalować podstawowe pluginy do budowy stron metodą przeciągnij i upuść.
Klienci musieliby poświęcić swój czas na zdobycie nowych umiejętności, a w firmach oddelegować do tego celu pracownika. Stworzenie strony zajęłoby z tego powodu dużo czasu i to bez pewności, że efekt będzie wyglądał profesjonalnie.
Nawet jeśli po naszej stronie nie będzie pracy w zakresie kodowania (lub będzie bardzo ograniczona, np. do zmian w CSS), klient może potrzebować osoby, która w pełni zajmie się wszystkimi aspektami tworzenia strony, aby sam nie musiał się tego uczyć.
Budowę witryny rozpoczynamy przede wszystkim od wyboru właściwego rozwiązania hostingowego, na którym będzie publikowana nasza strona WWW oraz wyboru domeny, czyli adresu, jaki osoba wchodząca na stronę będzie musiała wpisać w swojej przeglądarce internetowej. W ofercie nazwa.pl znajdują się profesjonalne rozwiązania hostingowe oparte na technologii Cloud. Koszt serwera rozpoczyna się już od 100 zł netto za rok…

CloudHosting w nazwa.pl wyróżniony przez PC World!
Firma nazwa.pl otrzymała prestiżowe wyróżnienie od redakcji serwisu PC World. Eksperci zajmujący się tematyką nowych… Firma nazwa.pl otrzymała prestiżowe wyróżnienie od redakcji serwisu internetowego PC World. Eksperci zajmujący się tematyką nowych technologii wyróżnili nazwa.pl za wdrożenie technologii CloudHosting, zapewniającej wydajność i niezawodność dostarczanych usług hostingowych. Redakcja PC World doceniła nazwa.pl za szybkość działania, skalowalność zasobów oraz reakcję na awarie w ułamkach sekund.
Wybór odpowiedniej technologii jest niezwykle istotny zarówno dla planowania, jak i poszerzania oferty dla obecnych oraz przyszłych klientów. Klienci korzystający z oferty nazwa.pl mają pewność, że ich usługi działają zawsze z najwyższą dynamiką i są dostępne o każdej porze dnia i nocy. Wielomilionowe inwestycje poczynione przez nazwa.pl w infrastrukturę chmury sprawiły, że usługa CloudHosting pod każdym względem przewyższa klasyczny hosting.
Najszybszy hosting w Polsce
Tradycyjny hosting jest obsługiwany przez jeden serwer, podczas gdy na hostingu w chmurze nazwa.pl każda strona WWW obsługiwana jest jednocześnie na kilkuset serwerach. CloudHosting w nazwa.pl wykorzystuje procesory serwerowe Intel Xeon E-2288G z wysokim taktowaniem zegara – aż 5 GHz, które zapewniają bardzo szybkie i niezawodne działanie każdego serwisu WWW.
Na wydajne i bezawaryjne działanie nie mają też wpływu obciążenia, jakie generują strony internetowe innych klientów. Ciągłości działania stron internetowych obsługiwanych…

Co to jest marketing relacji?
Przy prowadzeniu działań marketingowych znaczenie ma nie tylko krótkoterminowa sprzedaż. Przeistoczenie klientów… Przy prowadzeniu działań marketingowych znaczenie ma nie tylko krótkoterminowa sprzedaż. Przeistoczenie klientów jednorazowych w powracających, chociaż bardziej czasochłonne, może docelowo przynieść wymierne korzyści. Wykorzystać do tego celu możemy narzędzia marketingu relacji. Na czym on polega? Czym jest marketing relacji? Marketing relacji zajmuje się budowaniem długotrwałych i opartych na zaufaniu relacji z klientem. Chodzi w nim o interakcje i emocjonalny związek klienta z marką, a nie jedynie krótkoterminową sprzedaż, jak to jest w marketingu transakcyjnym. Ostatecznie jednak marketing relacji wyraźnie przyczynia się do sprzedaży, ponieważ polega na lepszym poznaniu i zrozumieniu klienta. Dzięki temu można zaproponować mu bardziej trafne, spersonalizowane oferty. Służy temu zindywidualizowana komunikacja, skupiona na potrzebach klienta, która różni się od komunikacji masowej opartej na tych samych treściach wysyłanych do dużych grup użytkowników. Marketing relacji opiera się na utrzymaniu klienta, a nie zdobywaniu nowego. Prowadzi to m.in. do oszczędności, ponieważ dbanie o klienta powracającego jest średnio od 5 do 25 razy tańsze niż pozyskanie nowego. Ponadto lojalny powracający klient ostatecznie wydaje na nasze produkty więcej w dłuższej perspektywie czasu niż klient jednorazowy…
Czytaj więcej
SEO dla e-commerce – 5 ważnych elementów
Osiągnięcie właściwej pozycji w wyszukiwarkach jest kluczowe dla sukcesu sklepu internetowego. Zmagamy się tu… Osiągnięcie właściwej pozycji w wyszukiwarkach jest kluczowe dla sukcesu sklepu internetowego. Zmagamy się tu zarówno z dużą konkurencją ze strony innych biznesów, jak i zmieniającymi się algorytmami Google. Ważne zatem, by opanować podstawy SEO, pamiętając o najważniejszych elementach decydujących o tym, czy Google „polubi” naszą stronę. 1. Znajdź właściwe słowa kluczowe SEO nie istnieje bez słów kluczowych i naszą pracę musimy zacząć od ich określenia. Jeżeli nie dobierzemy odpowiednich fraz, działania mogą być nieskuteczne. Dlatego skupmy się na starannym researchu. Najlepiej w tym celu wykorzystać darmowe narzędzie Google Planer słów kluczowych, gdzie dowiemy się, jaka jest średnia ilość wyszukiwań danych fraz w miesiącu oraz konkurencja przy ich wykorzystaniu.
Wybierając słowa kluczowe, zobaczymy, że zainteresowanie konkurencji krótszymi i ogólnymi frazami jest znacznie większe. Dlatego też warto korzystać z mniej „obleganych” fraz dłuższych, wykorzystując efekt tzw. długiego ogona. Oznacza to pozycjonowanie większej ilości naszych stron na słowach kluczowych, z których każde generuje stosunkowo mały ruch, ale łącznie dają efekt skali.
Przewagą dłuższych i szczegółowych fraz nad ogólnymi jest także to, że użytkownicy, którzy je wpisują, są bardziej zdecydowani na zakup, niż ci wprowadzający frazy ogólne. Wynika to z faktu, że szczegółowe słowa kluczowe dotyczą bardziej konkretnego…

Dlaczego kupują? Motywacje klientów sklepów WWW
Aby osiągnąć sukces w e-commerce, należy zrozumieć, co sprawia, że klienci dokonują zakupów w tym, a nie innym sklepie… Aby osiągnąć sukces w e-commerce, należy zrozumieć, co sprawia, że klienci dokonują zakupów w tym, a nie innym sklepie internetowym. Poznanie ich motywacji pozwala lepiej przygotować strategię biznesową i skuteczniej prowadzić działania marketingowe. Co zatem sprawia, że klienci decydują się skorzystać z oferty danego sprzedawcy? Czy oferować szeroki asortyment? Budując ofertę sklepu internetowego, możemy dojść do wniosku, że im więcej produktów, tym lepiej. Wtedy jest przecież większa szansa, że klient znajdzie u nas to, czego szuka. Ma to jednak dwa oblicza. Z jednej strony duży asortyment pozwala dotrzeć do nas klientom, którzy szukają konkretnej rzeczy. Używając porównywarki cen czy przeczesując Allegro, starają się wybrać dla siebie dany produkt w atrakcyjnej cenie. Jeśli nasza oferta jest szeroka, mamy szansę przyciągnąć do sklepu większą liczbę klientów i być może skłonić ich do dalszych zakupów przywiązując do własnej marki lub stosując zabiegi takie jak remarketing. Z drugiej strony klient, który trafia do naszego sklepu, nie będąc zdecydowanym na konkretny produkt, może być przytłoczony zbyt dużym asortymentem. Zdarza się, że prowadzi to do paraliżu decyzyjnego – problemu z wyborem odpowiedniej dla siebie opcji. Klient traci w ten sposób dużo czasu, co może być dla niego frustrujące. Kolejnym jego krokiem może być opuszczenie sklepu, aby poszukać takiego, który zaoferuje mu klarowność oferty w postaci mniejszej liczby opcji do wyboru…
Czytaj więcej
Podnoszenie bezpieczeństwa WordPressa przy użyciu gotowych wtyczek
WordPress to najpopularniejsze oprogramowanie służące do tworzenia stron internetowych, stosowane począwszy od… WordPress to najpopularniejsze oprogramowanie służące do tworzenia stron internetowych, stosowane począwszy od małych blogów, poprzez portale informacyjne, a skończywszy na sklepach internetowych. Od ponad 17 lat, gdy została opublikowana jego pierwsza ogólnodostępna wersja, stale umacnia swoją pozycję wśród oprogramowania wykorzystywanego zarówno przez amatorów, jak i profesjonalistów, tworzących strony WWW. Swoją popularność WordPress zawdzięcza przede wszystkim możliwości łatwej rozbudowy funkcjonalności, poprzez dołączanie niezliczonej ilości dodatków, wydawanych przez mniej lub bardziej profesjonalnych programistów. Niestety, o ile sam kod programu podlega systematycznym aktualizacjom, to nie wszystkie z udostępnionych do niego wtyczek również są rozwijane. Brak aktualizacji dowolnego programu dołączonego do WordPressa może skutkować problemami z bezpieczeństwem całej strony WWW i podatnością na ataki hakerskie. Co zrobić, aby uchronić się przed czyhającymi na nas tego typu zagrożeniami? Co zrobić, gdy już mamy zbudowaną stronę WWW w oparciu o ten program i obawiamy się, żeby efekt naszej ciężkiej pracy, jaką włożyliśmy w jej stworzenie, nie został zmarnowany? Posiadacze stron internetowych, którzy nie podejmą właściwych kroków, aby zabezpieczyć WordPressa i wszystkie zainstalowane do niego dodatki, mogą przecież w wyniku zaniechań w aktualizacji oprogramowania albo stracić cenne dane, albo też ich strony WWW mogą zostać oznaczane jako potencjalnie niebezpieczne przez wyszukiwarki internetowe i programy antywirusowe…
Czytaj więcej