Prowadzenie bloga to stosunkowo niedrogi sposób na wypromowanie swoich usług i oferty w Internecie. Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności, warto zdecydować się na tego typu komunikację z użytkownikami i klientami. Jakie są zalety firmowego bloga i jakimi treściami go zapełnić oraz na co zwrócić uwagę przy wybieraniu hostingu pod blog?
Na początek hosting i strategia
Tworzenie bloga nie powinno być czynnością spontaniczną. Musisz je poprzedzić starannie przygotowanym planem działania. Tylko wtedy Twój content marketing przyniesie wymierne korzyści. Po pierwsze wybierz właściwy hosting, na którym umieścisz swój blog.
Idealnym rozwiązaniem jest oferowany przez nazwa.pl CloudHosting WordPress. To zoptymalizowana platforma, która pozwoli Ci na korzystanie z najpopularniejszego systemu CMS, jakim jest WordPress. Oferuje skonfigurowane pakiety pozwalające na uruchomienie różnych serwisów WWW, w tym właśnie bloga. Nie bez znaczenia jest także wsparcie techniczne, które w nazwa.pl jest całodobowe. Dzięki temu, niezależnie od pory dnia, możesz liczyć na pomoc techników nazwa.pl w zakresie konfiguracji swojego WordPressa.
Mając już hosting, musisz określić strategię działania. W pierwszej kolejności powinieneś dobrać właściwie grono swoich odbiorców, aby w ten sposób wpasować się w krąg zainteresowań i potrzeb czytelników.
Następnie wykonaj analizę konkurencji. Zweryfikuj, jak prowadzi ona przekaz do podobnej grupy odbiorców. Zwróć uwagę na braki w tej komunikacji. Gdy już poznasz adresata treści oraz będziesz mieć punkt odniesienia wobec konkurencji, zdecyduj o formie komunikatu. Powinien on wynikać z charakteru marki i być dostosowany do preferowanego wieku odbiorców Twojego bloga. Innej formy wypowiedzi użyjesz do osób 20+, a innej do 40+.
Znaczenie dla firmy
Content marketing polega na dostarczaniu użytkownikom wartościowych treści bez bezpośredniej intencji sprzedaży. Mimo braku jednoznacznie reklamowego charakteru stanowi on bardzo skuteczne narzędzie promowania firmy. Jednym z podstawowych składników marketingu treści jest właśnie prowadzenie bloga. Za jego pomocą możesz budować autorytet swojej marki, stając się ekspertem w branży. Twoja własna wiarygodność przenosi się bowiem na oferowane przez Twoją markę produkty i usługi.
Blog to także sposób na budowanie lojalności klientów. Gdy otrzymują od Ciebie wartościowe treści, mogą chętniej sięgnąć po Twoje produkty. Stając się stałymi czytelnikami, przywiązują się do firmy i często zasilają dodatkowo grono obserwatorów profili w social mediach. Blog jest bardzo ważny dla SEO Twojej strony. Dzięki regularnemu publikowaniu wpisów Twoja witryna ma szansę na lepszą pozycję w Google, właśnie dzięki częstym aktualizacjom. Jeżeli zadbasz o wartościowe treści oraz będziesz używać odpowiednich słów kluczowych, w prosty sposób zwiększysz ruch na swojej stronie.
Pomysły na wpisy
Stworzenie listy tematów, które pojawią się na blogu, nie jest prostym zadaniem. Z pewnością na początku nie będziesz mieć kłopotu z ich doborem, jednak potem pomysły mogą szybko się wyczerpać. Kluczowe powinny być dla Ciebie oczekiwania potencjalnych czytelników bloga. Źródłem inspiracji mogą być tutaj social media. To dzięki nim możesz lepiej poznać zainteresowania odbiorców swoich treści.
Koniecznie czytaj blogi branżowe oraz monitoruj pod tym kątem popularnych blogerów. Przeprowadzaj research słów kluczowych przy użyciu takich narzędzi, jak Google Keyword Planner czy Ubersuggest. Pamiętaj, aby nie koncentrować się jedynie na tych najbardziej popularnych frazach, bo często lepsze efekty uzyskasz korzystając z haseł rzadziej używanych, czyli z tak zwanego długiego ogona.
Podsumowanie
Prowadząc blog, zadbaj o to, aby pojawiały się na nim stale nowe treści. Ma to duże znaczenie dla SEO, gdyż strona często aktualizowana wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania. Niezbędna jest także dbałość o jakość treści. Pisanie krótkich artykułów jedynie pod kątem SEO mija się z celem content marketingu. Odbiorcy powinni otrzymywać wartościowe posty, aby zechcieli skorzystać z usług Twojej firmy.
Z pewnością tworząc swój blog, skorzystasz z systemu zarządzania treścią WordPress. Choć pierwotnie został on stworzony tylko z myślą o blogach, dzisiaj za jego pomocą zbudowanych jest prawie 45% stron internetowych, począwszy od firmowych wizytówek, a skończywszy na dużych sklepach internetowych. Decydując się na hosting dla WordPressa, kieruj się przede wszystkim dostępną przestrzenią dyskową, gwarancją zasobów oraz dostępnym wsparciem technicznym. Najlepszym wyborem jest więc CloudHosting WordPress od nazwa.pl, który oferuje minimum 100 GB dysku, moc 4 vCPU (20 GHz), 8 GB RAM oraz całodobową pomoc przez e-mail oraz infolinię.
KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:
- WordPress z CDN nazwa.pl: szybkość i bezpieczeństwo!
- Zarabianie na własnym blogu
- 6 sposobów na stworzenie bloga, który przyciągnie czytelników