Decydując się na hosting dla swojej firmy, powinno się oszacować wszystkie koszty z nim związane. Często rozpoczynając działalność w sieci, firmy błędnie zakładają, że między poszczególnymi ofertami hostingowymi nie ma żadnych różnic, więc wystarczy wybrać tę, która jest najtańsza. Bardzo szybko jednak okazuje się, że pozorna oszczędność na start prowokuje lawinę wydatków na specjalistów IT. Jak więc uniknąć nadmiarowych kosztów, nie dając się zwieść pozornie tanim ofertom? Odpowiedzią jest weryfikacja Total Cost of Ownership (TCO) usługi hostingowej.
Worek bez dna
Total Cost of Ownership (TCO) to zarządzanie całkowitymi kosztami użytkowania. Zamawiając hosting, trzeba wziąć pod uwagę nie tylko jednostkowy koszt zamówienia, lecz także późniejsze wydatki związane z jego konfiguracją i obsługą. A te mogą wielokrotnie przewyższyć początkową cenę, którą zapłaciliśmy za serwer. Z tego względu należy zawsze wybierać te rozwiązania, które są kompleksowe i dzięki temu pozwalają optymalizować budżet firmy w dłuższej perspektywie. Prześledźmy to na przykładach.
Część przedsiębiorców decyduje się na zakup taniego hostingu o ograniczonych funkcjach i możliwościach. Początkowo mogą nawet czerpać z niego korzyści. Jednak z czasem, jeśli firmie zależy na coraz lepszej pozycji na rynku, mogą zacząć się problemy. Jednym z nich będzie między innymi brak dostępu do infrastruktury wysokiej dostępności HA (High Availability), odpowiadającej za zapewnienie ciągłości działania usługi. Problemem będzie także brak automatyzacji kluczowych dla obsługi hostingu procesów, wśród których można wymienić chociażby implementację zabezpieczenia DNSSEC dla każdej posiadanej domeny czy też zarządzanie rekordami SPF, DKIM i DMARC, które są niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa firmowej poczty e-mail. Wybierając najtańszą usługę, musimy już na początku być gotowi na dodatkowe koszty związane z koniecznością zatrudnienia wysoko wykwalifikowanych specjalistów IT, którzy będą realizować m.in. te czynności. Takiego problemu nie mają użytkownicy hostingu premium.
Innym przykładem niech będzie sytuacja, w której firma decyduje się na zakup fizycznych serwerów. Z chwilą ich nabycia wydatki dopiero się zaczynają. Wdrożenie, obsługa i okresowa aktualizacja infrastruktury wymagać będą zaangażowania pracowników z branży IT. Oprócz sowitych i regularnych pensji dojdzie jeszcze koszt energii elektrycznej. Serwery muszą pracować przez 24 godziny na dobę, żeby nie było przerw w działaniu serwisów i poczty e-mail. W celu zapewnienia niezawodności sprzętu stosuje się zasilacze o dużej mocy, które generują niemały pobór prądu. Total Cost of Ownership (TCO) uczy nas, że w przeciągu kilku lat początkowe oszczędności, związane z zakupem sprzętu, okażą się tylko kroplą w morzu wydatków, jakie przyjdzie ponieść za użytkowanie własnej infrastruktury. A przecież można było wybrać wydajny hosting VPS, realizowany w technologii chmury wysokiej dostępności, i nie martwić się kosztami Data Center.
Postaw na kompleksowość usługi
Odpowiedzią na dzisiejsze potrzeby optymalizacji kosztów w firmach, i nie tylko, jest CloudHosting oferowany przez nazwa.pl. Będąc liderem branży IT i wyznaczając trendy na rynku, dostarczamy ofertę klasy premium, która minimalizuje całkowite koszty użytkowania (TCO). CloudHosting zapewnia swoim użytkownikom funkcjonalności niedostępne w ofertach konkurencji, obejmujące pełny pakiet dodatków, który pozwala doskonale optymalizować całkowite koszty IT.
W nazwa.pl zapewniamy całodobową pomoc posprzedażową i odpowiednie procedury, gwarantując jednocześnie dostępność usług na poziomie co najmniej 99,9% czasu ich świadczenia. Klienci mogą korzystać z sieci CDN nazwa.pl, która jest w pełni zintegrowana z CloudHostingiem i nie wymaga zaangażowania webmastera, jak również pozwala na szybkie włączenie automatycznej kompresji obrazów na stronach do nowoczesnego formatu WebP. Nad bezpieczeństwem korespondencji czuwa zabezpieczenie 2FA dla poczty e-mail, a możliwość wykonywania kopii zapasowej danych z serwera chroni pliki przed skutkami przypadkowego skasowania czy nieprawidłowej modyfikacji danych.
Hosting premium, oferowany przez nazwa.pl, wyróżnia się na tle usług konkurencji, pozwalając zaoszczędzić środki, które trzeba byłoby z czasem przeznaczyć na zatrudnienie specjalistów czy wdrożenie niezbędnych technologii i procedur. Pomimo że początkowy koszt zakupu hostingu premium bywa wyższy od najtańszych rozwiązań, to biorąc pod uwagę TCO, korzystanie z CloudHostingu jest bardziej optymalne finansowo. Oferta nazwa.pl zdejmuje z przedsiębiorców koszty, które musieliby ponieść w obszarze teleinformatycznym, programistycznym i administracyjnym. Pełna automatyzacja i bezobsługowość, którą charakteryzują się usługi spółki, pozwala naszym Klientom skupić się na prowadzonym przez siebie biznesie. Hosting premium w nazwa.pl po prostu się opłaca!
KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:
- nazwa.pl liderem rynku hostingowego w Polsce!
- CloudHosting Pay-Per-Use – hosting idealnie dopasowany do Twoich potrzeb
- CloudHosting nazwa.pl najszybszy w Polsce!