Jeśli zamierzasz wejść w świat e-commerce, pierwszym krokiem będzie wybór odpowiedniej platformy, na której oprzesz swój sklep. Gdy dopiero zaczynasz i nie posiadasz specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania, warto postawić na gotowe oprogramowanie. Oprócz PrestaShop może nim być również WordPress z dodatkiem WooCommerce. Dzięki niemu szybko i niskim kosztem stworzysz własną witrynę, która będzie przyjazna dla użytkowników i jednocześnie prosta w obsłudze.
Zalety WooCommerce
WooCommerce jest darmową wtyczką do WordPressa. Pozwala uruchomić sklep internetowy i dowolnie konfigurować go do potrzeb własnego biznesu. Jedną z największych jego zalet jest ponad 4000 dodatków. Umożliwiają one rozszerzenie funkcjonalności sklepu i dostosowanie go do indywidualnych potrzeb. Instalując pluginy do WooCommerce, można usprawnić obsługę księgową, a także zintegrować sklep z lokalnymi usługami kurierskimi i płatnościami online.
WooCommerce umożliwia budowę sklepu z atrakcyjnym designem. Pozwalają na to różnorodne motywy zaprojektowane pod konkretną branżę. Każdy motyw można edytować i dostosowywać do własnych potrzeb, aby był jak najbardziej funkcjonalny. Przed finalnym wyborem istnieje możliwość sprawdzenia ocen użytkowników oraz dostępności wsparcia ze strony producenta. Warto przetestować wybrany motyw w różnych rozdzielczościach, aby sprawdzić jego responsywność. Coraz więcej osób korzysta z Internetu wyłącznie przez telefon, stąd kluczowe jest każdorazowe dostosowanie witryny do konkretnego urządzenia.
Bezpieczeństwo
Żaden system nie daje gwarancji bezpieczeństwa, dlatego aby zwiększyć poziom ochrony witryny w WooCommerce, należy pamiętać o aktualizacjach wtyczek, motywu i systemu WordPress. Warto również dla naszego e-sklepu wdrożyć certyfikat SSL, który sprawi, że wszelkie dane będą przesyłane w sposób zaszyfrowany. Klient ma wtedy pewność, że nikt nie dowie się, jaki towar zamawia i ile na niego wydaje, ale przede wszystkim nikt nie pozna jego wrażliwych danych, na przykład numeru karty płatniczej czy adresu. Możesz w każdej chwili skorzystać z wyboru certyfikatów w nazwa.pl, które doskonale wpisują się w wymagania stron e-commerce, zapewniając najwyższe poziomy bezpieczeństwa komunikacji online.
Łatwe pozycjonowanie
Dzięki integracji WooCommerce z WordPressem możliwe jest prowadzenie bloga firmowego. Regularna publikacja wpisów daje szansę na wyróżnienie się na tle konkurencji i przyciągnięcie klientów. Blogowanie wspiera SEO, chociażby dzięki opcji użycia odpowiednich słów kluczowych pod algorytmy wyszukiwarki. WooCommerce posiada wiele ułatwień oraz rozszerzeń i jest rozwiązaniem niezwykle przyjaznym pod kątem pozycjonowania. Wszystko to za sprawą dostępnych wtyczek i możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb z poziomu Panelu Klienta. Przydatną funkcją jest optymalizacja adresu URL, który powinien być krótki, nie zawierać zbędnych znaków i być łatwy do zapamiętania.
Sklep dla każdego
WooCommerce świetnie sprawdzi się dla osób, które cenią funkcjonalność i wygodę WordPressa, a także możliwość dodawania i dopasowania pluginów. Jest to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców. Zbudowany na jego podstawie sklep jest prosty w obsłudze, a duża społeczność pasjonatów dąży do rozwoju narzędzia i chętnie służy pomocą, nawet przy najmniejszym problemie. WooCommerce oferuje wszystko, czego potrzebujesz na samym początku, aby odnieść sukces w świecie handlu online.