Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Certyfikat SSL z szyfrowaniem ECDSA -60% Zamów

Logi serwera

Statystyki serwera hostingowego w nazwa.pl

Każdy z serwerów hostingowych nazwa.pl posiada swój własny panel zarządzania - CloudHosting Panel. Znajduje się w nim m.in. zakładka STATYSTYKI, dzięki której zweryfikujesz wiele istotnych informacji związanych z wykorzystaniem zasobów na swoim serwerze, takich jak np. stopień użycia powierzchni dyskowej, obciążenie baz danych, błędy w działaniu stron internetowych itd.

Aby uzyskać dostęp do CloudHosting Panelu, wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).

CloudHosting Panel logowanie

Jeżeli aktywowałeś zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel, wpisz kod wygenerowany w Google Authenticator i Zaloguj się (Sprawdź: Jak skonfigurować zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel?).

WIĘCEJ INFORMACJI:Jak ustalić właściwy CloudHosting Panel?
 

Logi serwera

Logi serwera to dzienniki zdarzeń, które przechowują ułożone chronologicznie informacje związane z funkcjonowaniem strony WWW. Każdy właściciel witryny umieszczonej na hostingu nazwa.pl ma dostęp do dwóch typów logów – Access Log i Error Log. Dzienniki zdarzeń pozwalają weryfikować informacje związane z pracą strony WWW, w tym wywołania kierowane do skryptów czy ewentualne błędy w działaniu witryny. W celu wyświetlenia listy dostępnych logów w zakładce STATYSTYKI wybierz Logi serwera (1).

CloudHosting Panel menu logi serwera

Możliwe jest uzyskanie dostępu zarówno do Ostatnich zapisów (1), jeśli takie zostały wygenerowane, jak i pobranie pliku logów z konkretnego dnia (2), do 30 dni wstecz.

CloudHosting Panel logi serwera

Dostępne są następujące typy logów serwera:

 

Access Log - Dziennik dostępu serwera WWW

Access Log zapisuje wszystkie informacje o żądaniach związanych ze stroną WWW. Dodatkowo przechowuje informacje o błędach, których przyczyną jest wynik działania interpretera PHP (np. błąd w kodzie PHP, próba uzyskania przez PHP dostępu do nieistniejącego skryptu itd.).

Poniżej znajduje się przykład zapisu Access Log, który jest związany z nieprawidłową konfiguracją połączenia z PHP do bazy danych, generujący błąd z kodem 500:

[26/Oct/2021:12:59:49 +0200] "GET /main.php?g2_GALLERYSID=54cf2359fc39d018e068f3517bc14d4a&g2_itemId=380 HTTP/1.1" 500 0 "-" "Mozilla/5.0 (compatible; SemrushBot/7~bl; +http://www.semrush.com/bot.html)" was1

Do Access Log trafiają kody diagnostyczne z następujących klas odpowiedzi:

 

Error Log

W ramach Error Log zapisywane są informacje o problemach z ustawieniami serwera i dostępnością plików, których wywołania nie są generowane przez interpreter PHP. Mogą być to zatem np. błędy w ustawieniach w .htaccess, brak certyfikatu SSL czy brak uprawnień dostępu do plików.

Poniżej przykład błędu związanego z użyciem niedozwolonej dyrektywy w .htaccess; w przykładzie została wyróżniona nieakceptowana przez serwer dyrektywa:

[Sun Nov 14 13:37:12.738689 2021] [core:alert] [pid 47:tid 140183773116160] [client ip] ścieżka: SecRuleRemoveById not allowed here

Do Error Log trafiają kody diagnostyczne z następujących klas odpowiedzi:


WAŻNE! Dzięki informacjom uzyskanym z dzienników Access Log i Error Log możliwe jest diagnozowanie przyczyn nieprawidłowego działania stron WWW, w tym m.in. pojawiania się błędu 500 Internal Server Error (Sprawdź: Błąd 500 Internal Server Error - dlaczego się pojawia?).

Table of Contents