-
- Instalacja aplikacji Cloud Backup w systemie Linux
- Instalacja aplikacji Cloud Backup w systemie macOS
- Cloud Backup - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
- Najczęstsze problemy pojawiające się podczas korzystania z Cloud Backup
- Dezinstalacja Cloud Backup
- Wstrzymanie działania programu
- Sprawdzanie poziomu wykorzystania usługi
- Historia wykonanych kopii
- Zarządzanie hasłem szyfrowania danych
- Harmonogram aktualizacji kopii danych
- Przywracanie danych z kopii Cloud Backup
- Zarządzanie utworzoną kopią danych
- Tworzenie kopii danych
- Kod jednorazowy
- Instalacja i korzystanie z programu Cloud Backup
- Zamówienie i aktywacja usługi
- Show all articles ( 1 ) Collapse Articles
-
-
- Domeny krajowe (ccTLD)
- Domeny nTLD
- DNS Anycast jako usługa dodatkowa dla domen zarejestrowanych poza nazwa.pl
- Domena europejska .eu
- Domeny globalne (TLD)
- Domeny polskie
- Ile czasu trwa uruchomienie domeny?
- Co się stanie, jeżeli zarejestrowanie domeny nie będzie możliwe?
- Na jaki okres mogę zarejestrować domenę?
- Jaka domena jest najlepsza dla mojej działalności?
- Jakie zasady obowiązują przy tworzeniu nazwy domeny?
- Jakie są rodzaje domen?
- Oszustwa i nadużycia
- Dlaczego warto mieć domenę?
- Jak zamówić domenę w nazwa.pl?
- Co to jest domena (adres internetowy)?
- Show all articles ( 1 ) Collapse Articles
-
- Whois Privacy dla domen globalnych
- Jak wygenerować wniosek o wydanie kodu authinfo?
- Przywracanie wygasłych domen
- Transfer domeny do nazwa.pl
- Cesja praw do domeny
- Jak zaktualizować dane lub nazwę Abonenta domeny?
- Termin ważności domeny i jego przedłużenie
- Jak przenieść domenę, gdy znam dane Abonenta?
- Jak przenieść domenę, gdy znam login dotychczasowego Klienta?
- Jak mogę przenieść domenę pomiędzy Panelami Klienta (ze zmianą odbiorcy faktury)?
- Do czego służy przenoszenie domen pomiędzy kontami w Panelu Klienta?
- Z czym wiąże się zawieszenie domeny globalnej?
- Na czym polega weryfikacja adresu e-mail Klienta i Abonenta?
- Dlaczego moja domena została zawieszona?
- Czy mogę ukryć dane Abonenta w bazie WHOIS?
- Kim jest Abonent domyślny?
- Kim jest Abonent domeny?
- Kto jest prawnym dysponentem zarejestrowanej domeny?
- Show all articles ( 3 ) Collapse Articles
-
- Jak aktywować zabezpieczenie DKIM dla domeny lub subdomeny?
- Skonfiguruj swoją domenę do pracy z Google Search Console
- Dostęp do strony WWW po zmianie adresu IP i bez czekania na propagację zmian w DNS
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą domen
- Jak włączyć ręczną konfigurację strefy DNS domeny zarejestrowanej w nazwa.pl?
- Jak ustawić strefę DNS u swojego rejestratora aby korzystać z hostingu w nazwa.pl?
- Ustawienia Zaawansowane domeny
- Jak zmienić konfigurację dla wielu domen jednocześnie?
- Jak przekierować domenę na adres URL (adres WWW)?
- Jak przekierować domenę na zewnętrzny adres IP?
- Jak przekierować domenę na pakiet pocztowy w nazwa.pl?
- Jak przekierować domenę na hosting w nazwa.pl?
- Co to jest parkowanie domeny?
- Jak uruchomić na serwerze domenę zarejestrowaną poza nazwa.pl?
- Zmiana delegacji domeny
- Po jakim czasie działają zmiany w konfiguracji domeny?
- Show all articles ( 1 ) Collapse Articles
- Jak aktywować zabezpieczenie DKIM dla domeny lub subdomeny?
- Whois Privacy dla domen globalnych
- Domeny krajowe (ccTLD)
- Domeny nTLD
- Skonfiguruj swoją domenę do pracy z Google Search Console
- Dostęp do strony WWW po zmianie adresu IP i bez czekania na propagację zmian w DNS
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą domen
- DNS Anycast jako usługa dodatkowa dla domen zarejestrowanych poza nazwa.pl
- Domena europejska .eu
- Domeny globalne (TLD)
- Domeny polskie
- Ile czasu trwa uruchomienie domeny?
- Jak wygenerować wniosek o wydanie kodu authinfo?
- Przywracanie wygasłych domen
- Transfer domeny do nazwa.pl
- Cesja praw do domeny
- Jak zaktualizować dane lub nazwę Abonenta domeny?
- Termin ważności domeny i jego przedłużenie
- Jak włączyć ręczną konfigurację strefy DNS domeny zarejestrowanej w nazwa.pl?
- Jak ustawić strefę DNS u swojego rejestratora aby korzystać z hostingu w nazwa.pl?
- Ustawienia Zaawansowane domeny
- Jak zmienić konfigurację dla wielu domen jednocześnie?
- Jak przekierować domenę na adres URL (adres WWW)?
- Jak przekierować domenę na zewnętrzny adres IP?
- Jak przekierować domenę na pakiet pocztowy w nazwa.pl?
- Jak przekierować domenę na hosting w nazwa.pl?
- Co to jest parkowanie domeny?
- Jak uruchomić na serwerze domenę zarejestrowaną poza nazwa.pl?
- Zmiana delegacji domeny
- Po jakim czasie działają zmiany w konfiguracji domeny?
- Jak przenieść domenę, gdy znam dane Abonenta?
- Jak przenieść domenę, gdy znam login dotychczasowego Klienta?
- Jak mogę przenieść domenę pomiędzy Panelami Klienta (ze zmianą odbiorcy faktury)?
- Do czego służy przenoszenie domen pomiędzy kontami w Panelu Klienta?
- Z czym wiąże się zawieszenie domeny globalnej?
- Na czym polega weryfikacja adresu e-mail Klienta i Abonenta?
- Dlaczego moja domena została zawieszona?
- Czy mogę ukryć dane Abonenta w bazie WHOIS?
- Kim jest Abonent domyślny?
- Kim jest Abonent domeny?
- Kto jest prawnym dysponentem zarejestrowanej domeny?
- Co się stanie, jeżeli zarejestrowanie domeny nie będzie możliwe?
- Na jaki okres mogę zarejestrować domenę?
- Jaka domena jest najlepsza dla mojej działalności?
- Jakie zasady obowiązują przy tworzeniu nazwy domeny?
- Jakie są rodzaje domen?
- Oszustwa i nadużycia
- Dlaczego warto mieć domenę?
- Jak zamówić domenę w nazwa.pl?
- Co to jest domena (adres internetowy)?
- Show all articles ( 35 ) Collapse Articles
-
-
-
- Konfiguracja iPhone Mail
- Jaki rodzaj serwera poczty przychodzącej wybrać (IMAP czy POP3)?
- Konfiguracja Poczty Windows 10
- Konfiguracja konta e-mail w Gmail
- Konfiguracja The Bat!
- Konfiguracja Claws Mail
- Konfiguracja Mozilla Thunderbird
- Konfiguracja Windows Live Mail
- Konfiguracja eM Client
- Konfiguracja Microsoft Outlook
- Konfiguracja konta e-mail na Androidzie
- Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych
- Konfiguracja macOS Mail
-
- Blokowanie i odblokowywanie skrzynki e-mail
- Zmiana domeny skrzynki e-mail
- Jak włączyć monitor zajętości konta e-mail?
- Usuwanie skrzynki e-mail z serwera
- Autoresponder - co to jest i jak go ustawić?
- Konfiguracja filtrów antyspamowych
- Jak dodać alias i przekierowanie poczty?
- Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail?
- Jak zwiększyć pojemność skrzynki e-mail?
- Jak założyć skrzynkę e-mail na serwerze?
-
- Eksport kontaktów z Cloud Mail do pliku vCard
- Import kontaktów do Cloud Mail
- Zapisywanie wiadomości jako .eml
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Zmiana hasła do skrzynki e-mail za pomocą Cloud Mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e-mail?
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e-mail
- Zarządzanie Tożsamościami
- Jak utworzyć przekierowanie e-mail?
- Jak utworzyć autoresponder do konta e-mail?
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Zasady logowania do Cloud Mail
-
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić?
- Brak możliwości odbioru wiadomości e-mail z załącznikiem
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą poczty e-mail
- Przywracanie wiadomości e-mail z kopii bezpieczeństwa (backup)
- Serwery pocztowe CloudMail
- Listy dyskusyjne - tworzenie, obsługa
- Przenoszenie zawartości kont e-mail pomiędzy serwerami nazwa.pl
- Migracja poczty e-mail z zewnętrznego serwera
-
- Rozwiązywanie problemów z logowaniem ze względu na nieprawidłowy kod z aplikacji Google Authenticator
- Przenoszenie ustawień zabezpieczenia 2FA z aplikacji Google Authenticator na nowe urządzenie
- Jak zresetować ustawienia zabezpieczenia 2FA za pomocą aplikacji Google Authenticator?
- Jak długo ważny jest kod z aplikacji Google Authenticator?
- Jak aktywować zabezpieczenie 2FA dla poczty w nazwa.pl?
- Jak często wysyłane są wiadomości SMS w usłudze Zabezpieczenie 2FA dla poczty e-mail?
- Płatności za korzystanie z zabezpieczenia 2FA
- Jak sprawdzić, które konta e-mail mają aktywne zabezpieczenie 2FA?
- Zarządzanie adresami IP autoryzowanymi dla połączeń do skrzynki e-mail przez IMAP i POP3
- Jak włączyć zabezpieczenie 2FA dla konta e-mail w nazwa.pl?
- W jaki sposób zabezpieczenie 2FA chroni dostęp do poczty e-mail?
- Jak zalogować się do Cloud Mail przy włączonym zabezpieczeniu 2FA (SMS/Google Authenticator)?
- Jak działa zabezpieczenie 2FA w przypadku korzystania z konta e-mail w programie pocztowym (połączenia przez IMAP4/POP3/SMTP)?
- Co to jest zabezpieczenie 2FA?
- Dlaczego należy korzystać z zabezpieczenia 2FA?
- Eksport kontaktów z Cloud Mail do pliku vCard
- Rozwiązywanie problemów z logowaniem ze względu na nieprawidłowy kod z aplikacji Google Authenticator
- Przenoszenie ustawień zabezpieczenia 2FA z aplikacji Google Authenticator na nowe urządzenie
- Jak zresetować ustawienia zabezpieczenia 2FA za pomocą aplikacji Google Authenticator?
- Jak długo ważny jest kod z aplikacji Google Authenticator?
- Jak aktywować zabezpieczenie 2FA dla poczty w nazwa.pl?
- Jak często wysyłane są wiadomości SMS w usłudze Zabezpieczenie 2FA dla poczty e-mail?
- Płatności za korzystanie z zabezpieczenia 2FA
- Zarządzanie adresami IP autoryzowanymi dla połączeń do skrzynki e-mail przez IMAP i POP3
- Jak sprawdzić, które konta e-mail mają aktywne zabezpieczenie 2FA?
- Jak włączyć zabezpieczenie 2FA dla konta e-mail w nazwa.pl?
- W jaki sposób zabezpieczenie 2FA chroni dostęp do poczty e-mail?
- Jak zalogować się do Cloud Mail przy włączonym zabezpieczeniu 2FA (SMS/Google Authenticator)?
- Jak działa zabezpieczenie 2FA w przypadku korzystania z konta e-mail w programie pocztowym (połączenia przez IMAP4/POP3/SMTP)?
- Co to jest zabezpieczenie 2FA?
- Dlaczego należy korzystać z zabezpieczenia 2FA?
- Konfiguracja iPhone Mail
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić?
- Import kontaktów do Cloud Mail
- Brak możliwości odbioru wiadomości e-mail z załącznikiem
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą poczty e-mail
- Przywracanie wiadomości e-mail z kopii bezpieczeństwa (backup)
- Serwery pocztowe CloudMail
- Zapisywanie wiadomości jako .eml
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Zmiana hasła do skrzynki e-mail za pomocą Cloud Mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e-mail?
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e-mail
- Zarządzanie Tożsamościami
- Jak utworzyć przekierowanie e-mail?
- Jak utworzyć autoresponder do konta e-mail?
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Zasady logowania do Cloud Mail
- Listy dyskusyjne - tworzenie, obsługa
- Przenoszenie zawartości kont e-mail pomiędzy serwerami nazwa.pl
- Migracja poczty e-mail z zewnętrznego serwera
- Blokowanie i odblokowywanie skrzynki e-mail
- Zmiana domeny skrzynki e-mail
- Jak włączyć monitor zajętości konta e-mail?
- Usuwanie skrzynki e-mail z serwera
- Autoresponder - co to jest i jak go ustawić?
- Konfiguracja filtrów antyspamowych
- Jak dodać alias i przekierowanie poczty?
- Jak zmienić hasło do skrzynki e-mail?
- Jak zwiększyć pojemność skrzynki e-mail?
- Jak założyć skrzynkę e-mail na serwerze?
- Jaki rodzaj serwera poczty przychodzącej wybrać (IMAP czy POP3)?
- Konfiguracja Poczty Windows 10
- Konfiguracja konta e-mail w Gmail
- Konfiguracja The Bat!
- Konfiguracja Claws Mail
- Konfiguracja Mozilla Thunderbird
- Konfiguracja Windows Live Mail
- Konfiguracja eM Client
- Konfiguracja Microsoft Outlook
- Konfiguracja konta e-mail na Androidzie
- Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych
- Konfiguracja macOS Mail
- Show all articles ( 46 ) Collapse Articles
-
-
-
- Konto SSH
- Total Commander - konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Optymalizacja obrazów (Konwersja do WebP)
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla serwera CloudHosting?
- CDN nazwa.pl na serwerach CloudHosting
- Jak utworzyć subdomenę na serwerze CloudHosting?
- Usługi IT
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze?
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych dla serwera
- Jak umieścić kilka stron na jednym serwerze?
- Jak przywrócić CloudHosting z backupu?
- Utrata hasła do serwera CloudHosting
- Co to jest SSH i do czego służy?
- Własne strony błędów (np. 404)
- Konta FTP
- Jak wgrać pliki na serwer?
- WinSCP – konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting?
- Wizytówka internetowa
- Zmiana rodzaju serwera
- Zarządzanie hostingiem
- Czy serwer posiada własny adres IP?
- Jak mogę zamówić serwer WWW?
- Co to jest serwer WWW?
- Show all articles ( 9 ) Collapse Articles
-
- Przywrócenie bazy danych z zabezpieczonej kopii
- Obsługa starszych wersji baz danych
- Konfiguracja Redis w popularnych systemach CMS
- Bazy danych MongoDB
- Konfiguracja Memcached w popularnych systemach CMS
- Bazy danych Redis i Memcached - podstawowa konfiguracja
- phpPgAdmin
- phpMyAdmin
- Zarządzanie bazą danych
- Zarządzanie użytkownikami baz danych
- Dodawanie bazy danych na serwerze
- Co to są bazy danych?
-
- Jak przygotować własny skrypt PHP do uruchomienia w CRON?
- Jak sprawdzić adres IP połączenia internetowego, z którego korzystam?
- Kody diagnostyczne serwera WWW
- Serwer HTTP - kody odpowiedzi
- Serwer HTTP - błędy niepowodzenia (5xx)
- Serwer HTTP - kody błędów aplikacji użytkownika (4xx)
- Serwer HTTP - kody przekierowania (3xx)
- Serwer HTTP - kody powodzenia (2xx)
- Błąd 500 Internal Server Error - dlaczego się pojawia?
- Instalacja PrestaShop na serwerze CloudHosting
- Jak korzystając z .htaccess zablokować szkodliwym botom dostęp do strony WWW?
- Samodzielna instalacja CMS WordPress na serwerze
- Jak wykonać komendę ping i tracert na komputerze z systemem Windows?
- WP-CLI na serwerach CloudHosting
- Composer na serwerach CloudHosting
- Jak zmienić wartość max_input_vars?
- Technologia Node.js
- Ustawienie Reverse DNS (PTR) dla dedykowanego adresu IP
- Uruchomienie sklepu PrestaShop na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Uruchomienie CMS WordPress na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Repozytoria Git i SVN
- Kod autoryzujący w Panelu Klienta
- Określanie liczby plików na serwerze
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze CloudHosting?
- Czym jest certyfikat SSL i jak go uruchomić?
- Web Application Firewall
- mod_rewrite
- Katalogi zabezpieczone hasłem
- Harmonogramy zadań (CRON)
- Zmiana wersji PHP na serwerze
- Ustawienia serwera
- Show all articles ( 16 ) Collapse Articles
-
- Obsługa LSCache plugins
- Obsługa starszych wersji Node.js
- Serwer pocztowy XL/XXL
- Dodatkowa przestrzeń dyskowa dla serwera
- ReverseDNS dla dedykowanego adresu IP lokalizowanego geograficznie
- Obsługa starszych wersji PHP
- Automatyczna konwersja obrazów do formatu WebP
- Aktywacja dedykowanego adresu IP lokalizowanego geograficznie
-
- Jak zmienić datę końcowego terminu przechowywania kopii?
- Dlaczego kopia zapasowa danych ma inny rozmiar niż dane źródłowe?
- Jak mogę sprawdzić postęp wykonywania kopii zapasowej?
- Jak sprawdzić, ile miejsca na dysku zajmują kopie zapasowe?
- Jak usunąć zbędną kopię zapasową?
- Dlaczego nie mogę wykonać żadnych operacji w zakładce BACKUP?
- W jaki sposób wgrać przywróconą z kopii bazę danych na serwer?
- Jak uzyskać dostęp do bazy danych po przywróceniu jej z kopii zapasowej?
- W jaki sposób nadpisać pliki na FTP danymi z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp przez FTP do plików strony WWW znajdujących się w kopii zapasowej?
- Jak dograć brakującą zawartość wybranego konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak przywrócić zawartość konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak utworzyć harmonogram wykonywania kopii baz danych co 2 godziny, a plików na FTP i kont e-mail raz na dobę?
- Przywracanie zawartości kont e-mail z kopii zapasowej
- Przywracanie baz danych z Kopii zapasowej
- Przywracanie plików strony WWW z kopii zapasowej
- Jak przywrócić dane z kopii zapasowej?
- Historia operacji dotyczących Kopii zapasowych danych
- Wykaz Kopii zapasowych danych
- Modyfikacja harmonogramu wykonywania Kopii zapasowej danych
- Planowanie harmonogramu wykonywania kopii zapasowych
- Tworzenie kopii zapasowej na żądanie
- Rozpoczęcie korzystania z usługi Kopia zapasowa danych
- Charakterystyka usługi Kopia zapasowa danych
- Systemowa kopia bezpieczeństwa a Kopia zapasowa danych
- Backup, czyli kopia zapasowa danych
- Show all articles ( 11 ) Collapse Articles
-
- Jak zmienić datę końcowego terminu przechowywania kopii?
- Jak mogę sprawdzić postęp wykonywania kopii zapasowej?
- Jak sprawdzić, ile miejsca na dysku zajmują kopie zapasowe?
- Jak usunąć zbędną kopię zapasową?
- Dlaczego nie mogę wykonać żadnych operacji w zakładce BACKUP?
- W jaki sposób wgrać przywróconą z kopii bazę danych na serwer?
- Jak uzyskać dostęp do bazy danych po przywróceniu jej z kopii zapasowej?
- W jaki sposób nadpisać pliki na FTP danymi z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp przez FTP do plików strony WWW znajdujących się w kopii zapasowej?
- Jak dograć brakującą zawartość wybranego konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak przywrócić zawartość konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak utworzyć harmonogram wykonywania kopii baz danych co 2 godziny, a plików na FTP i kont e-mail raz na dobę?
-
- Dlaczego kopia zapasowa danych ma inny rozmiar niż dane źródłowe?
- Przywracanie zawartości kont e-mail z kopii zapasowej
- Przywracanie baz danych z Kopii zapasowej
- Przywracanie plików strony WWW z kopii zapasowej
- Jak przywrócić dane z kopii zapasowej?
- Historia operacji dotyczących Kopii zapasowych danych
- Wykaz Kopii zapasowych danych
- Modyfikacja harmonogramu wykonywania Kopii zapasowej danych
- Planowanie harmonogramu wykonywania kopii zapasowych
- Tworzenie kopii zapasowej na żądanie
- Rozpoczęcie korzystania z usługi Kopia zapasowa danych
- Charakterystyka usługi Kopia zapasowa danych
- Systemowa kopia bezpieczeństwa a Kopia zapasowa danych
- Backup, czyli kopia zapasowa danych
- Jak przygotować własny skrypt PHP do uruchomienia w CRON?
- Obsługa LSCache plugins
- Obsługa starszych wersji Node.js
- Jak sprawdzić adres IP połączenia internetowego, z którego korzystam?
- CloudHosting Pay-Per-Use
- Jak zmienić datę końcowego terminu przechowywania kopii?
- Dlaczego kopia zapasowa danych ma inny rozmiar niż dane źródłowe?
- Jak mogę sprawdzić postęp wykonywania kopii zapasowej?
- Jak sprawdzić, ile miejsca na dysku zajmują kopie zapasowe?
- Jak usunąć zbędną kopię zapasową?
- Dlaczego nie mogę wykonać żadnych operacji w zakładce BACKUP?
- W jaki sposób wgrać przywróconą z kopii bazę danych na serwer?
- Jak uzyskać dostęp do bazy danych po przywróceniu jej z kopii zapasowej?
- W jaki sposób nadpisać pliki na FTP danymi z kopii zapasowej?
- Jak uzyskać dostęp przez FTP do plików strony WWW znajdujących się w kopii zapasowej?
- Jak dograć brakującą zawartość wybranego konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak przywrócić zawartość konta e-mail z kopii zapasowej?
- Jak utworzyć harmonogram wykonywania kopii baz danych co 2 godziny, a plików na FTP i kont e-mail raz na dobę?
- Przywracanie zawartości kont e-mail z kopii zapasowej
- Przywracanie baz danych z Kopii zapasowej
- Przywracanie plików strony WWW z kopii zapasowej
- Jak przywrócić dane z kopii zapasowej?
- Historia operacji dotyczących Kopii zapasowych danych
- Wykaz Kopii zapasowych danych
- Modyfikacja harmonogramu wykonywania Kopii zapasowej danych
- Planowanie harmonogramu wykonywania kopii zapasowych
- Tworzenie kopii zapasowej na żądanie
- Rozpoczęcie korzystania z usługi Kopia zapasowa danych
- Charakterystyka usługi Kopia zapasowa danych
- Systemowa kopia bezpieczeństwa a Kopia zapasowa danych
- Backup, czyli kopia zapasowa danych
- Kody diagnostyczne serwera WWW
- Serwer HTTP - kody odpowiedzi
- Serwer HTTP - błędy niepowodzenia (5xx)
- Serwer HTTP - kody błędów aplikacji użytkownika (4xx)
- Serwer HTTP - kody przekierowania (3xx)
- Serwer HTTP - kody powodzenia (2xx)
- Błąd 500 Internal Server Error - dlaczego się pojawia?
- Obciążenie serwera poczty
- Obciążenie hostingu
- Obciążenie serwera WWW
- Wykorzystanie dysku
- Statystyki odwiedzin WWW
- Logi serwera
- Konto SSH
- Serwer pocztowy XL/XXL
- Dodatkowa przestrzeń dyskowa dla serwera
- ReverseDNS dla dedykowanego adresu IP lokalizowanego geograficznie
- Obsługa starszych wersji PHP
- Automatyczna konwersja obrazów do formatu WebP
- Aktywacja dedykowanego adresu IP lokalizowanego geograficznie
- Przywrócenie bazy danych z zabezpieczonej kopii
- Total Commander - konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Instalacja PrestaShop na serwerze CloudHosting
- Jak korzystając z .htaccess zablokować szkodliwym botom dostęp do strony WWW?
- Samodzielna instalacja CMS WordPress na serwerze
- Optymalizacja obrazów (Konwersja do WebP)
- Obsługa starszych wersji baz danych
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla serwera CloudHosting?
- Jak wykonać komendę ping i tracert na komputerze z systemem Windows?
- CDN nazwa.pl na serwerach CloudHosting
- WP-CLI na serwerach CloudHosting
- Composer na serwerach CloudHosting
- Jak zmienić wartość max_input_vars?
- Jak utworzyć subdomenę na serwerze CloudHosting?
- Konfiguracja Redis w popularnych systemach CMS
- Bazy danych MongoDB
- Technologia Node.js
- Usługi IT
- Ustawienie Reverse DNS (PTR) dla dedykowanego adresu IP
- Uruchomienie sklepu PrestaShop na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Uruchomienie CMS WordPress na serwerze z użyciem autoinstalatora skryptów
- Repozytoria Git i SVN
- Kod autoryzujący w Panelu Klienta
- Określanie liczby plików na serwerze
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze CloudHosting?
- Czym jest certyfikat SSL i jak go uruchomić?
- Web Application Firewall
- mod_rewrite
- Katalogi zabezpieczone hasłem
- Harmonogramy zadań (CRON)
- Zmiana wersji PHP na serwerze
- Ustawienia serwera
- Konfiguracja Memcached w popularnych systemach CMS
- Obciążenie baz danych
- Bazy danych Redis i Memcached - podstawowa konfiguracja
- phpPgAdmin
- phpMyAdmin
- Zarządzanie bazą danych
- Zarządzanie użytkownikami baz danych
- Dodawanie bazy danych na serwerze
- Co to są bazy danych?
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze?
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych dla serwera
- Jak umieścić kilka stron na jednym serwerze?
- Jak przywrócić CloudHosting z backupu?
- Utrata hasła do serwera CloudHosting
- Co to jest SSH i do czego służy?
- Własne strony błędów (np. 404)
- Konta FTP
- Jak wgrać pliki na serwer?
- WinSCP – konfiguracja programu do połaczeń sFTP
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting?
- Wizytówka internetowa
- Zmiana rodzaju serwera
- Zarządzanie hostingiem
- Czy serwer posiada własny adres IP?
- Jak mogę zamówić serwer WWW?
- Co to jest serwer WWW?
- Show all articles ( 94 ) Collapse Articles
-
-
-
- Konfiguracja WordPress'a za pomocą modyfikacji wp-config.php
- Zabezpieczenie formularza w WordPress’ie za pomocą ochrony reCaptcha
- Jak zablokować plik xmlrpc.php w WordPressie?
- Diagnostyka zapytań do bazy danych w WordPressie
- WP-CLI na serwerach CloudHosting WordPress
- Composer na serwerach CloudHosting WordPress
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting WordPress
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting WordPress
- Jak skorzystać z cache Redis w aplikacji WordPress?
- Co to jest cache Redis?
- Odzyskiwanie hasła do instalacji WordPress dla zaawansowanych
- Jak skorzystać z cache Memcached w aplikacji WordPress?
- Co to jest cache Memcached?
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting WordPress
- Logowanie do Administracji WordPress’a
- Dodawanie instalacji WordPress
- Show all articles ( 1 ) Collapse Articles
-
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting WordPress
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting WordPress?
- Jak zmienić domenę strony opartej na WordPress?
- Jak przywrócić CloudHosting WordPress z backupu?
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting WordPress?
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwer CloudHosting WordPress
- Utrata hasła do serwera CloudHosting WordPress
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting WordPress?
- Zmiana rodzaju serwera CloudHosting WordPress
- Zarządzanie usługą CloudHosting WordPress
- Co to jest CloudHosting WordPress i jak mogę go zamówić?
- Konfiguracja WordPress'a za pomocą modyfikacji wp-config.php
- Zabezpieczenie formularza w WordPress’ie za pomocą ochrony reCaptcha
- Jak zablokować plik xmlrpc.php w WordPressie?
- Diagnostyka zapytań do bazy danych w WordPressie
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting WordPress
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting WordPress?
- Jak zmienić domenę strony opartej na WordPress?
- WP-CLI na serwerach CloudHosting WordPress
- Composer na serwerach CloudHosting WordPress
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting WordPress
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting WordPress
- Jak przywrócić CloudHosting WordPress z backupu?
- Jak skorzystać z cache Redis w aplikacji WordPress?
- Co to jest cache Redis?
- Odzyskiwanie hasła do instalacji WordPress dla zaawansowanych
- Jak skorzystać z cache Memcached w aplikacji WordPress?
- Co to jest cache Memcached?
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting WordPress
- Logowanie do Administracji WordPress’a
- Dodawanie instalacji WordPress
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting WordPress?
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwer CloudHosting WordPress
- Utrata hasła do serwera CloudHosting WordPress
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting WordPress?
- Zmiana rodzaju serwera CloudHosting WordPress
- Zarządzanie usługą CloudHosting WordPress
- Co to jest CloudHosting WordPress i jak mogę go zamówić?
- Show all articles ( 12 ) Collapse Articles
-
-
-
- Zabezpieczenie formularza w PrestaShop za pomocą ochrony reCaptcha
- Aktualizacja aplikacji PrestaShop na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting e-Sklep
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting e-Sklep
- Co to jest cache Redis i jak z niego skorzystać?
- Zaawansowana konfiguracja SMTP w PrestaShop
- Odzyskiwanie hasła do instalacji PrestaShop dla zaawansowanych
- Co to jest cache Memcached i jak z niego skorzystać?
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Logowanie do Administracji PrestaShop
- Tworzenie dodatkowego sklepu internetowego
-
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting e-Sklep
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting e-Sklep?
- Jak przywrócić CloudHosting e-Sklep z backupu?
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting e-Sklep?
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwery CloudHosting e-Sklep
- Utrata hasła do serwera CloudHosting e-Sklep
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting e-Sklep?
- Zmiana rodzaju serwera e-Sklep Internetowy
- Jakie oprogramowanie obsługuje e-Sklep Internetowy?
- Co to jest e-Sklep Internetowy i jak mogę go zamówić?
- Zabezpieczenie formularza w PrestaShop za pomocą ochrony reCaptcha
- Usługi dodatkowe dla serwera CloudHosting e-Sklep
- Aktualizacja aplikacji PrestaShop na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Czym jest Serwer pocztowy XL i XXL i jak go zamówić dla CloudHosting e-Sklep?
- Technologia Node.js na serwerach CloudHosting e-Sklep
- Dodatkowe Usługi IT dla serwerów CloudHosting e-Sklep
- Jak przywrócić CloudHosting e-Sklep z backupu?
- Co to jest cache Redis i jak z niego skorzystać?
- Zaawansowana konfiguracja SMTP w PrestaShop
- Odzyskiwanie hasła do instalacji PrestaShop dla zaawansowanych
- Co to jest cache Memcached i jak z niego skorzystać?
- Ustawienia Web Application Firewall na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Logowanie do Administracji PrestaShop
- Tworzenie dodatkowego sklepu internetowego
- Jak dodać obsługę nowej domeny na serwerze CloudHosting e-Sklep?
- Wgrywanie plików przez sFTP na serwery CloudHosting e-Sklep
- Utrata hasła do serwera CloudHosting e-Sklep
- Jak włączyć Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla serwera CloudHosting e-Sklep?
- Zmiana rodzaju serwera e-Sklep Internetowy
- Jakie oprogramowanie obsługuje e-Sklep Internetowy?
- Co to jest e-Sklep Internetowy i jak mogę go zamówić?
- Show all articles ( 6 ) Collapse Articles
-
-
-
- Jak sprawdzić, czy adres IP nie jest blokowany na serwerze VPS z systemem Linux?
- Jak sprawdzić port połączenia SSH w systemie Linux?
- Konfiguracja firewalla w systemie Windows Server Standard 2012 dla usługi RDP
- Reverse DNS dla serwera VPS
- VPS z Windows Server
- Zmiana hasła konta root na serwerze VPS z systemem Linux
- Jak na serwerze VPS z systemem Linux zainstalować LAMP – Linux, Apache, MySQL i PHP?
- Zmiana parametrów serwera VPS
- Zmiana dystrybucji systemu operacyjnego Linux na serwerze VPS
- Panel Zarządzania serwerem VPS z systemem Linux
- Logowanie do serwera VPS z systemem Linux
- Co to jest serwer VPS i jak go zamówić?
-
- Resetowanie hasła dostępu do DirectAdmin
- Jak w DirectAdmin zainstalować certyfikat SSL?
- Tworzenie baz danych w DirectAdmin
- Jak utworzyć, przeglądać i przywracać kopie zapasowe (backup) w DirectAdmin?
- Jak założyć konto pocztowe w DirectAdmin?
- Jak założyć konto Użytkownika w DirectAdmin?
- Jak utworzyć pakiet Resellera w DirectAdmin?
- Czym jest i jak zalogować się do DirectAdmin?
- Jak sprawdzić, czy adres IP nie jest blokowany na serwerze VPS z systemem Linux?
- Jak sprawdzić port połączenia SSH w systemie Linux?
- Konfiguracja firewalla w systemie Windows Server Standard 2012 dla usługi RDP
- Reverse DNS dla serwera VPS
- VPS z Windows Server
- Resetowanie hasła dostępu do DirectAdmin
- Jak w DirectAdmin zainstalować certyfikat SSL?
- Tworzenie baz danych w DirectAdmin
- Jak utworzyć, przeglądać i przywracać kopie zapasowe (backup) w DirectAdmin?
- Jak założyć konto pocztowe w DirectAdmin?
- Jak założyć konto Użytkownika w DirectAdmin?
- Jak utworzyć pakiet Resellera w DirectAdmin?
- Czym jest i jak zalogować się do DirectAdmin?
- Zmiana hasła konta root na serwerze VPS z systemem Linux
- Jak na serwerze VPS z systemem Linux zainstalować LAMP – Linux, Apache, MySQL i PHP?
- Zmiana parametrów serwera VPS
- Zmiana dystrybucji systemu operacyjnego Linux na serwerze VPS
- Panel Zarządzania serwerem VPS z systemem Linux
- Logowanie do serwera VPS z systemem Linux
- Co to jest serwer VPS i jak go zamówić?
- Show all articles ( 5 ) Collapse Articles
-
-
-
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą certyfikatów SSL
- Unieważnienie działania certyfikatu w trakcie okresu jego ważności (revoke)
- Dlaczego moja strona nie jest zabezpieczona "kłódeczką"?
- Czy można przenosić certyfikat SSL między serwerami?
- Certyfikat pośredni Root CA
- Jakie są przewagi certyfikatów komercyjnych nad bezpłatnymi?
- Kto jest wystawcą mojego certyfikatu?
- Co to jest certyfikat Wildcard?
- Jak rozpoznać czy połączenie z serwerem jest szyfrowane?
- Sposoby walidacji certyfikatów SSL
- Różnice między szyfrowaniem RSA i ECDSA
- Korzyści ze stosowania certyfikatu SSL
- Co to jest certyfikat SSL i do czego służy?
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze?
-
- Czy można zamówić certyfikat SSL dla domen IDN (z polską literą)?
- Na jaki okres można zamówić certyfikat SSL?
- Co to jest walidacja certyfikatu SSL i jak przebiega?
- Jaki jest czas wystawienia certyfikatu SSL?
- Klucz prywatny i klucz publiczny
- Wymagania techniczne przy instalacji certyfikatu SSL
- Jak zamówić certyfikat SSL?
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą certyfikatów SSL
- Na jaki okres można odnowić certyfikat SSL?
- Na czym polega odnowienie certyfikatu SSL?
- Czy można zamówić certyfikat SSL dla domen IDN (z polską literą)?
- Na jaki okres można zamówić certyfikat SSL?
- Co to jest walidacja certyfikatu SSL i jak przebiega?
- Jaki jest czas wystawienia certyfikatu SSL?
- Klucz prywatny i klucz publiczny
- Wymagania techniczne przy instalacji certyfikatu SSL
- Jak zamówić certyfikat SSL?
- Unieważnienie działania certyfikatu w trakcie okresu jego ważności (revoke)
- Dlaczego moja strona nie jest zabezpieczona "kłódeczką"?
- Czy można przenosić certyfikat SSL między serwerami?
- Certyfikat pośredni Root CA
- Jakie są przewagi certyfikatów komercyjnych nad bezpłatnymi?
- Kto jest wystawcą mojego certyfikatu?
- Co to jest certyfikat Wildcard?
- Jak rozpoznać czy połączenie z serwerem jest szyfrowane?
- Sposoby walidacji certyfikatów SSL
- Różnice między szyfrowaniem RSA i ECDSA
- Korzyści ze stosowania certyfikatu SSL
- Co to jest certyfikat SSL i do czego służy?
- Jak wymusić szyfrowanie SSL dla strony internetowej na serwerze?
- Show all articles ( 8 ) Collapse Articles
-
-
-
- Moje subskrypcje
- Czy jest obowiązek odnawiania ważności usług?
- Jak przyspieszyć wznowienie usługi opłaconej po terminie?
- Czy można dokonać zmianę daty terminu płatności za usługę?
- Jak wygenerować duplikat faktury VAT?
- Jak zmienić płatnika usługi (przeniesienie usługi między Panelami Klienta)?
- Jak zrezygnować z wysyłki papierowej proformy?
- Jak wypłacić środki zgromadzone w Programie Partnerskim?
- Jak rozliczyć płatność za zamówioną dodatkową usługę?
- Chcę otrzymać wydrukowaną (papierową) fakturę VAT
- Czy można wystawić fakturę VAT na dane Abonenta domeny?
- Jak sprawdzić historię moich płatności?
- Jak rozliczyć płatność on-line (karta, szybki przelew)?
- W jaki sposób można dokonać płatności przelewem?
- Co to jest konto nadpłat?
- Czy dane do faktury muszą być takie jak dane właściciela usługi?
- Jak zmienić dane do faktury?
- Jaki jest czas księgowania wpłat?
- Gdzie znajdę aktualny cennik usług?
- Co zawiera przypomnienie o wygasaniu usług?
- Kiedy otrzymam przypomnienie o wygasaniu usług?
- Kiedy otrzymam fakturę za opłaconą usługę?
- Show all articles ( 7 ) Collapse Articles
- Konto Zaliczkowe w CloudHosting Panel
- Konto Voucher
- Moje subskrypcje
- Konto Zaliczkowe w Panelu Klienta
- Czy jest obowiązek odnawiania ważności usług?
- Jak przyspieszyć wznowienie usługi opłaconej po terminie?
- Czy można dokonać zmianę daty terminu płatności za usługę?
- Jak wygenerować duplikat faktury VAT?
- Jak zmienić płatnika usługi (przeniesienie usługi między Panelami Klienta)?
- Jak zrezygnować z wysyłki papierowej proformy?
- Jak wypłacić środki zgromadzone w Programie Partnerskim?
- Jak rozliczyć płatność za zamówioną dodatkową usługę?
- Chcę otrzymać wydrukowaną (papierową) fakturę VAT
- Czy można wystawić fakturę VAT na dane Abonenta domeny?
- Jak sprawdzić historię moich płatności?
- Jak rozliczyć płatność on-line (karta, szybki przelew)?
- W jaki sposób można dokonać płatności przelewem?
- Co to jest konto nadpłat?
- Czy dane do faktury muszą być takie jak dane właściciela usługi?
- Jak zmienić dane do faktury?
- Jaki jest czas księgowania wpłat?
- Gdzie znajdę aktualny cennik usług?
- Co zawiera przypomnienie o wygasaniu usług?
- Kiedy otrzymam przypomnienie o wygasaniu usług?
- Kiedy otrzymam fakturę za opłaconą usługę?
- Show all articles ( 10 ) Collapse Articles
-
-
- Pomoc Premium
- Moje subskrypcje
- Karty kredytowe i płatnicze
- Konta Zaliczkowe
- Moje usługi
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą Panelu Klienta
- Jak zmienić kontaktowy adres e-mail w Panelu Klienta?
- Jak odzyskać dostęp do Panelu Klienta, jeżeli adres e-mail jest nieaktualny?
- Jak odzyskać hasło do Panelu Klienta?
- Komunikaty techniczne
- Kod autoryzujący
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
- Przenoszenie usług
- Zarządzanie usługami
- Moje dane
- Program Partnerski i Benefity
- Show all articles ( 1 ) Collapse Articles
-
- Eksport kontaktów z Cloud Mail do pliku vCard
- Import kontaktów do Cloud Mail
- Zapisywanie wiadomości e‑mail w formie pliku .eml
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Zmiana hasła do skrzynki e‑mail za pomocą Cloud Mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e‑mail?
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e‑mail
- Zarządzanie Tożsamościami
- Jak utworzyć przekierowanie e‑mail?
- Jak utworzyć autoresponder do konta e‑mail?
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Zasady logowania do Cloud Mail
-
- Dodatki do stron tworzonych w Kreatorze
- Zarządzanie ustawieniami strony
- Moduły i umieszczanie zaawansowanych treści na stronie
- Ustawienia wyglądu elementów strony
- Dodawanie i edycja stron i podstron
- Pierwsze uruchomienie strony w Kreatorze mini, midi, maxi
- Czym jest Kreator mini, midi, maxi i jak się do niego zalogować?
-
- Dodatki do stron tworzonych w Kreatorze
- Zarządzanie ustawieniami strony
- Moduły i umieszczanie zaawansowanych treści na stronie
- Ustawienia wyglądu elementów strony
- Dodawanie i edycja stron i podstron
- Pierwsze uruchomienie strony w Kreatorze mini, midi, maxi
- Czym jest Kreator mini, midi, maxi i jak się do niego zalogować?
- Jak tworzyć i zmieniać ustawienia formularzy?
- Jak zarządzać newsami (aktualnościami)?
- Jak zarządzać sondami (pytaniami w ankietach)?
- Jak zarządzać kalendarzem?
- Jak zapisać i opublikować wprowadzone zmiany?
- Strona błędu 404 i zaślepka (blackdown)
- Ustawienia
- Podstrony
- Jak zarządzać sekcjami?
- Jak zarządzać modułami?
- Jak zarządzać szablonami?
- Czym jest Kreator WWW i jak się do niego zalogować?
- Show all articles ( 4 ) Collapse Articles
-
- Jak tworzyć i zmieniać ustawienia formularzy?
- Jak zarządzać newsami (aktualnościami)?
- Jak zarządzać sondami (pytaniami w ankietach)?
- Jak zarządzać kalendarzem?
- Jak zapisać i opublikować wprowadzone zmiany?
- Strona błędu 404 i zaślepka (blackdown)
- Ustawienia
- Podstrony
- Jak zarządzać sekcjami?
- Jak zarządzać modułami?
- Jak zarządzać szablonami?
- Czym jest Kreator WWW i jak się do niego zalogować?
- Pomoc Premium
- Eksport kontaktów z Cloud Mail do pliku vCard
- Jak skonfigurować zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel?
- How to log in to the CloudHosting Panel?
- Powiadomienia monitora zajętości
- Moje subskrypcje
- Karty kredytowe i płatnicze
- Konta Zaliczkowe
- Opis poszczególnych funkcji CloudHosting Panelu
- Jak zalogować się do CloudHosting Panel?
- Jak ustalić właściwy CloudHosting Panel?
- Import kontaktów do Cloud Mail
- Moje usługi
- Dodatkowe Usługi IT związane z obsługą Panelu Klienta
- Zapisywanie wiadomości e‑mail w formie pliku .eml
- Cloud Mail na urządzeniach z systemem Android
- Opis podstawowych funkcji organizera (Kalendarz, Zadania)
- Ustawienia filtrowania wiadomości
- Zmiana hasła do skrzynki e‑mail za pomocą Cloud Mail
- Jak zarządzać folderami na skrzynce e‑mail?
- Dodawanie podpisu do wysyłanych wiadomości e‑mail
- Zarządzanie Tożsamościami
- Jak utworzyć przekierowanie e‑mail?
- Jak utworzyć autoresponder do konta e‑mail?
- Tworzenie i wysyłanie nowej wiadomości
- Podstawowe ustawienia Cloud Mail (Preferencje)
- Zasady logowania do Cloud Mail
- Dodatki do stron tworzonych w Kreatorze
- Zarządzanie ustawieniami strony
- Moduły i umieszczanie zaawansowanych treści na stronie
- Ustawienia wyglądu elementów strony
- Dodawanie i edycja stron i podstron
- Pierwsze uruchomienie strony w Kreatorze mini, midi, maxi
- Czym jest Kreator mini, midi, maxi i jak się do niego zalogować?
- Jak tworzyć i zmieniać ustawienia formularzy?
- Jak zarządzać newsami (aktualnościami)?
- Jak zarządzać sondami (pytaniami w ankietach)?
- Jak zarządzać kalendarzem?
- Jak zapisać i opublikować wprowadzone zmiany?
- Strona błędu 404 i zaślepka (blackdown)
- Ustawienia
- Podstrony
- Jak zarządzać sekcjami?
- Jak zarządzać modułami?
- Jak zarządzać szablonami?
- Czym jest Kreator WWW i jak się do niego zalogować?
- Jak zmienić kontaktowy adres e-mail w Panelu Klienta?
- Jak odzyskać dostęp do Panelu Klienta, jeżeli adres e-mail jest nieaktualny?
- Jak odzyskać hasło do Panelu Klienta?
- Komunikaty techniczne
- Kod autoryzujący
- Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
- Przenoszenie usług
- Zarządzanie usługami
- Moje dane
- Program Partnerski i Benefity
- Show all articles ( 41 ) Collapse Articles
-
-
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
- Articles coming soon
-
-
-
- Tworzenie infrastruktury wysokiej dostępności (High availability - HA)
- Dodatkowa pojemność cache
- Ustawianie indywidualnych nagłówków i czasów cache-control
- Intrusion Prevention System (IPS) dla usługi CDN nazwa.pl
- Kompresja gzip i brotli
- Web Application Firewall (WAF) dla usługi CDN nazwa.pl
- Konwersja obrazów do formatu webp i automatyczna zmiana ich wielkości
- Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP usługi CDN nazwa.pl
- Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla usługi CDN nazwa.pl
- Weryfikacja adresu domeny głównej
- Weryfikacja poprawności odpowiedzi z oryginalnego serwera na zapytania o domenę główną
- Wdrożenie CDN nazwa.pl z zabezpieczeniem WAF
- Jak zweryfikować adres IP oryginalnego serwera?
- Tworzenie infrastruktury wysokiej dostępności (High availability - HA)
- Certyfikaty SSL dla domen korzystających z CDN nazwa.pl
- Konfiguracja domeny korzystającej z DNS Anycast do pracy z CDN nazwa.pl
- Dodawanie domen do usługi CDN nazwa.pl
- Zamówienie usługi CDN nazwa.pl
- Charakterystyka usługi CDN nazwa.pl
- Dodatkowa pojemność cache
- Ustawianie indywidualnych nagłówków i czasów cache-control
- Intrusion Prevention System (IPS) dla usługi CDN nazwa.pl
- Kompresja gzip i brotli
- Web Application Firewall (WAF) dla usługi CDN nazwa.pl
- Konwersja obrazów do formatu webp i automatyczna zmiana ich wielkości
- Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP usługi CDN nazwa.pl
- Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie dla usługi CDN nazwa.pl
- Analiza logów usługi CDN nazwa.pl
- Komunikat błędu CDN zamiast oczekiwanej strony WWW
- Nagłówki CDN nazwa.pl
- Konfiguracja domeny niekorzystającej z DNS Anycast do pracy z CDN nazwa.pl
- Wymagania podstawowe przy korzystaniu z usługi CDN nazwa.pl
- Ustawienia dotyczące płatności za usługę CDN nazwa.pl
- Czyszczenie cache na żądanie
- Statystyki CDN nazwa.pl
- Pierwsze uruchomienie usługi CDN nazwa.pl
- Show all articles ( 12 ) Collapse Articles
-
-
- Jak przenieść pocztę z dhosting.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z zenbox.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z kei.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z ovh.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z lh.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z home.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z cyberfolks.pl do nazwa.pl?
- Na czym polega dogranie brakujących wiadomości e-mail na skrzynkę?
- Jakie wymagania musi spełnić serwer poczty e-mail, aby można było korzystać z aplikacji Mail Backup?
- Jakie ograniczenia dotyczące połączeń IMAP4 pojawiają się w popularnych serwisach oferujących pocztę e-mail?
- Czy mogę przenieść usługę Mail Backup na inny komputer?
- Czy usługa Mail Backup ma limit dotyczący liczby i rozmiaru backupowanych kont e-mail?
- Czy możliwe jest odzyskanie hasła szyfrowania kopii zapasowych Mail Backup w przypadku jego utraty?
- Jak sprawdzić statystyki wykorzystania usługi Mail Backup?
- Dlaczego aplikacja Mail Backup zgłasza błąd przy połączeniu z moim serwerem poczty e-mail?
-
- Okresowe wstrzymanie działania programu Mail Backup
- Ustawienia szybkości połączenia i limitów prędkości aplikacji Mail Backup
- Hasło szyfrowania kopii zapasowych w aplikacji Mail Backup
- Przywracanie zawartości z kopii zapasowej do nowego konta e-mail
- Przywracanie zawartości z kopii zapasowej do oryginalnego konta e-mail
- Zarządzanie utworzonymi kopiami kont e-mail
- Harmonogram wykonywania kopii zapasowych poczty
- Tworzenie kopii zapasowej Poczty Interia (interia.pl) z użyciem Mail Backup
- Tworzenie kopii zapasowej Poczty Gmail (gmail.com) z użyciem Mail Backup
- Tworzenie kopii zapasowej Poczty Onet (onet.pl) z użyciem Mail Backup
- Tworzenie kopii zapasowej Poczty o2 (o2.pl) z użyciem Mail Backup
- Tworzenie kopii zapasowej WP Poczty (wp.pl) z użyciem Mail Backup
- Konfiguracja kopii zapasowej kont e-mail w popularnych serwisach
- Uniwersalna konfiguracja kopii zapasowej konta e-mail (IMAP4)
- Jak przenieść pocztę z dhosting.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z zenbox.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z kei.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z ovh.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z lh.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z home.pl do nazwa.pl?
- Jak przenieść pocztę z cyberfolks.pl do nazwa.pl?
- Na czym polega dogranie brakujących wiadomości e-mail na skrzynkę?
- Jakie wymagania musi spełnić serwer poczty e-mail, aby można było korzystać z aplikacji Mail Backup?
- Jakie ograniczenia dotyczące połączeń IMAP4 pojawiają się w popularnych serwisach oferujących pocztę e-mail?
- Czy mogę przenieść usługę Mail Backup na inny komputer?
- Czy usługa Mail Backup ma limit dotyczący liczby i rozmiaru backupowanych kont e-mail?
- Czy możliwe jest odzyskanie hasła szyfrowania kopii zapasowych Mail Backup w przypadku jego utraty?
- Jak sprawdzić statystyki wykorzystania usługi Mail Backup?
- Dlaczego aplikacja Mail Backup zgłasza błąd przy połączeniu z moim serwerem poczty e-mail?
- Rezygnacja z usługi Mail Backup
- Konfiguracja Konta Zaliczkowego i Subskrypcji dla usługi Mail Backup Pay-Per-Use
- Zasady rozliczeń za korzystanie z usługi Mail Backup
- Okresowe wstrzymanie działania programu Mail Backup
- Ustawienia szybkości połączenia i limitów prędkości aplikacji Mail Backup
- Hasło szyfrowania kopii zapasowych w aplikacji Mail Backup
- Przywracanie zawartości z kopii zapasowej do nowego konta e-mail
- Przywracanie zawartości z kopii zapasowej do oryginalnego konta e-mail
- Zarządzanie utworzonymi kopiami kont e-mail
- Harmonogram wykonywania kopii zapasowych poczty
- Tworzenie kopii zapasowej Poczty Interia (interia.pl) z użyciem Mail Backup
- Tworzenie kopii zapasowej Poczty Gmail (gmail.com) z użyciem Mail Backup
- Tworzenie kopii zapasowej Poczty Onet (onet.pl) z użyciem Mail Backup
- Tworzenie kopii zapasowej Poczty o2 (o2.pl) z użyciem Mail Backup
- Tworzenie kopii zapasowej WP Poczty (wp.pl) z użyciem Mail Backup
- Konfiguracja kopii zapasowej kont e-mail w popularnych serwisach
- Uniwersalna konfiguracja kopii zapasowej konta e-mail (IMAP4)
- Instalacja i uruchomienie aplikacji Mail Backup
- Zamówienie i aktywacja usługi Mail Backup
- Show all articles ( 19 ) Collapse Articles
-
-
-
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS Mantis
- Zmiana hasła administratora do usługi SaaS Mantis
- Zarządzanie projektami w aplikacji Mantis
- Możliwości wykorzystania usługi SaaS Mantis w firmie
- Dodawanie nowego użytkownika usługi SaaS Mantis
- Logowanie do panelu administracyjnego usługi SaaS Mantis
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS Mantis
-
- Jak wykonać kopię bazy danych z serwera SaaS MariaDB?
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS MariaDB
- Zmiana hasła administratora na serwerze MariaDB
- Dostęp do serwera MariaDB z PHP
- Dostęp do serwera MariaDB z aplikacji zewnętrznej
- Brak limitów na serwerze MariaDB
- Zarządzanie uprawnieniami użytkownika bazy danych na serwerze MariaDB
- Dodawanie nowego użytkownika na serwerze MariaDB
- Dodawanie bazy danych na serwerze MariaDB
- Nawiązywanie połączenia z bazą danych na serwerze MariaDB
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS MariaDB
-
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS Nextcloud
- Zarządzanie plikami w aplikacji Nextcloud
- Możliwości wykorzystania usługi SaaS Nextcloud w firmie
- Dodawanie nowego użytkownika usługi SaaS Nextcloud
- Logowanie do panelu administracyjnego usługi SaaS Nextcloud
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS Nextcloud
-
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS PostgreSQL
- Zmiana hasła administratora na serwerze PostgreSQL
- Dostęp do serwera PostgreSQL z aplikacji zewnętrznej
- Brak limitów na serwerze PostgreSQL
- Zarządzanie uprawnieniami użytkownika bazy danych na serwerze PostgreSQL
- Dodawanie nowego użytkownika na serwerze PostgreSQL
- Dodawanie bazy danych na serwerze PostgreSQL
- Nawiązywanie połączenia z bazą danych na serwerze PostgreSQL
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS PostgreSQL
-
- Pobieranie certyfikatu SSL do połączenia z OpenSearch
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS OpenSearch
- Zmiana hasła administratora do usługi SaaS OpenSearch
- Dodawanie pulpitu nawigacyjnego w OpenSearch
- Możliwości wykorzystania usługi SaaS OpenSearch
- Dodawanie nowego użytkownika usługi SaaS OpenSearch
- Logowanie do OpenSearch Dashboards
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS OpenSearch
-
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS Mattermost
- Zmiana hasła administratora do usługi SaaS Mattermost
- BigBlueButton w SaaS Mattermost
- Zarządzanie komunikacją w aplikacji Mattermost
- Możliwości wykorzystania usługi SaaS Mattermost w firmie
- Konfiguracja SMTP w Mattermost
- Dodawanie nowego użytkownika usługi SaaS Mattermost
- Logowanie do panelu administracyjnego usługi SaaS Mattermost
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS Mattermost
-
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS osTicket
- Zmiana hasła administratora do usługi SaaS osTicket
- Zarządzanie zgłoszeniami w aplikacji osTicket
- Możliwość wykorzystania usługi SaaS osTicket
- Dodawanie nowego użytkownika usługi SaaS osTicket
- Logowanie do panelu administracyjnego usługi SaaS osTicket
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS osTicket
- Jak wykonać kopię bazy danych z serwera SaaS MariaDB?
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS Mattermost
- Zmiana hasła administratora do usługi SaaS Mattermost
- BigBlueButton w SaaS Mattermost
- Zarządzanie komunikacją w aplikacji Mattermost
- Możliwości wykorzystania usługi SaaS Mattermost w firmie
- Konfiguracja SMTP w Mattermost
- Dodawanie nowego użytkownika usługi SaaS Mattermost
- Logowanie do panelu administracyjnego usługi SaaS Mattermost
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS Mattermost
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS osTicket
- Zmiana hasła administratora do usługi SaaS osTicket
- Zarządzanie zgłoszeniami w aplikacji osTicket
- Możliwość wykorzystania usługi SaaS osTicket
- Dodawanie nowego użytkownika usługi SaaS osTicket
- Logowanie do panelu administracyjnego usługi SaaS osTicket
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS osTicket
- Pobieranie certyfikatu SSL do połączenia z OpenSearch
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS OpenSearch
- Zmiana hasła administratora do usługi SaaS OpenSearch
- Dodawanie pulpitu nawigacyjnego w OpenSearch
- Możliwości wykorzystania usługi SaaS OpenSearch
- Dodawanie nowego użytkownika usługi SaaS OpenSearch
- Logowanie do OpenSearch Dashboards
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS OpenSearch
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS Cloud Mail
- Możliwości wykorzystania usługi SaaS Cloud Mail w firmie
- Logowanie do konta e-mail na usłudze SaaS Cloud Mail
- Zarządzanie pocztą e-mail w Cloud Mail
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS Cloud Mail
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS SQL Express
- Dostęp do serwera SQL Express z aplikacji zewnętrznej
- Brak limitów na serwerze SQL Express
- Nawiązywanie połączenia z bazą danych na serwerze SQL Express
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS SQL Express
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS Mantis
- Zmiana hasła administratora do usługi SaaS Mantis
- Zarządzanie projektami w aplikacji Mantis
- Możliwości wykorzystania usługi SaaS Mantis w firmie
- Dodawanie nowego użytkownika usługi SaaS Mantis
- Logowanie do panelu administracyjnego usługi SaaS Mantis
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS Mantis
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS dla Redis
- Zmiana hasła administratora na serwerze Redis
- Dostęp do serwera Redis z aplikacji zewnętrznej
- Brak limitów na serwerze Redis
- Nawiązanie połączenia z bazą danych na serwerze Redis
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS dla Redis
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS MongoDB
- Zmiana hasła administratora na serwerze MongoDB
- Dostęp do serwera MongoDB z aplikacji zewnętrznej
- Brak limitów na serwerze MongoDB
- Nawiązywanie połączenia z bazą danych na serwerze MongoDB
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS MongoDB
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS PostgreSQL
- Zmiana hasła administratora na serwerze PostgreSQL
- Dostęp do serwera PostgreSQL z aplikacji zewnętrznej
- Brak limitów na serwerze PostgreSQL
- Zarządzanie uprawnieniami użytkownika bazy danych na serwerze PostgreSQL
- Dodawanie nowego użytkownika na serwerze PostgreSQL
- Dodawanie bazy danych na serwerze PostgreSQL
- Nawiązywanie połączenia z bazą danych na serwerze PostgreSQL
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS PostgreSQL
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS Nextcloud
- Zarządzanie plikami w aplikacji Nextcloud
- Możliwości wykorzystania usługi SaaS Nextcloud w firmie
- Dodawanie nowego użytkownika usługi SaaS Nextcloud
- Logowanie do panelu administracyjnego usługi SaaS Nextcloud
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS Nextcloud
- Reinstalacja oprogramowania usługi SaaS MariaDB
- Zmiana hasła administratora na serwerze MariaDB
- Dostęp do serwera MariaDB z PHP
- Dostęp do serwera MariaDB z aplikacji zewnętrznej
- Brak limitów na serwerze MariaDB
- Zarządzanie uprawnieniami użytkownika bazy danych na serwerze MariaDB
- Dodawanie nowego użytkownika na serwerze MariaDB
- Dodawanie bazy danych na serwerze MariaDB
- Nawiązywanie połączenia z bazą danych na serwerze MariaDB
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS MariaDB
- Ustalenie hasła do SaaS Panel
- Zarządzanie usługą za pomocą SaaS Panel
- Show all articles ( 66 ) Collapse Articles
-
-
- Uruchom pierwszą aplikację Hello World, korzystając z Kubernetes w nazwa.pl
- Uruchom WordPress, korzystając z SaaS Kubernetes i SaaS MariaDB
- Zarządzanie mechanizmem Hostpath Storage
- Zarządzanie mechanizmem Ingress
- Chroniony dostęp do obrazów Kubernetes w repozytoriach prywatnych
- Przenoszenie Podów między Namespace’em w Kubernetes
- Praca z wybranym Namespace w Kubernetes
- Źródło obrazu przy tworzeniu Poda. Docker Hub
- Tworzenie i usuwanie Namespace’ów w Kubernetes
-
- Weryfikacja poprawności pracy zasobu w Kubernetes
- Praca z kubectl bezpośrednio z CLI systemu Windows
- Zarządzanie Kubernetes za pomocą narzędzia K9sCLI
- Usuwanie wybranego zasobu w Kubernetes
- Tworzenie nowego zasobu w Kubernetes
- Jak sprawdzić zasoby systemowe i komponenty uruchomione w Kubernetes
- Jak sprawdzić podstawowe informacje o klastrze Kubernetes
- Podstawowe informacje o Node i Podach Kubernetes
- Połączenie z Kubernetes
- Kubernetes Dashboard
- Uruchom pierwszą aplikację Hello World, korzystając z Kubernetes w nazwa.pl
- Uruchom WordPress, korzystając z SaaS Kubernetes i SaaS MariaDB
- Zarządzanie mechanizmem Hostpath Storage
- Zarządzanie mechanizmem Ingress
- Chroniony dostęp do obrazów Kubernetes w repozytoriach prywatnych
- Weryfikacja poprawności pracy zasobu w Kubernetes
- Przenoszenie Podów między Namespace’em w Kubernetes
- Praca z wybranym Namespace w Kubernetes
- Praca z kubectl bezpośrednio z CLI systemu Windows
- Źródło obrazu przy tworzeniu Poda. Docker Hub
- Zarządzanie Kubernetes za pomocą narzędzia K9sCLI
- Tworzenie i usuwanie Namespace’ów w Kubernetes
- Usuwanie wybranego zasobu w Kubernetes
- Tworzenie nowego zasobu w Kubernetes
- Jak sprawdzić zasoby systemowe i komponenty uruchomione w Kubernetes
- Jak sprawdzić podstawowe informacje o klastrze Kubernetes
- Podstawowe informacje o Node i Podach Kubernetes
- Połączenie z Kubernetes
- Kubernetes Dashboard
- Zmiana hasła do usługi SaaS Kubernetes
- Zamówienie i aktywacja usługi SaaS Kubernetes
- Show all articles ( 6 ) Collapse Articles
Aktualizacja aplikacji PrestaShop na serwerze CloudHosting e-Sklep
- Pomoc
- CloudHosting e-Sklep
- Konfiguracja
- Aktualizacja aplikacji PrestaShop na serwerze CloudHosting e-Sklep
PrestaShop to aplikacja przeznaczona do prowadzenia sklepu internetowego. Zbudowana jest w oparciu o język PHP. Twórcy PrestaShop wraz z pojawianiem się nowych wersji PHP wydają również nowe, zaktualizowane wersje swojego oprogramowania, poprawiając jednocześnie jego funkcjonalność i szybkość działania. Rekomendowaną wersją PHP dla nowych, stabilnych wydań aplikacji PrestaShop 1.7.7 jest PHP 7.3, a dla PrestaShop 1.7.8 - PHP 7.4.
Korzystając z jakiegokolwiek oprogramowania, które opiera swoje działanie na języku skryptowym PHP oraz na bazach danych, należy pamiętać o przeprowadzaniu jego bieżących aktualizacji. Właściwą praktyką jest wykonywanie różnego rodzaju upgrade'u, np. modułów, szablonów, czy też całego oprogramowania na wcześniej przygotowanej kopii strony, tak aby ewentualne niezgodności aktualizacji nie spowodowały dłuższych przerw w funkcjonowaniu witryny, a w najgorszym przypadku nie spowodowały jej utraty. Praca na kopii strony pozwala na sprawdzenie, czy wykonane aktualizacje i zmiany nie wprowadzają żadnych błędów w działaniu naszej strony. Dopiero po takiej wstępnej weryfikacji należy wykonać wdrożenie zmian w ramach właściwej, produkcyjnej wersji witryny.
Po zweryfikowaniu, czy aktualizacja kopii naszej strony została wykonana prawidłowo, sam proces można zakończyć na kilka sposobów:
- zostawiając przekierowanie na tę kopię plików i bazę danych sklepu, uprzednio należy usunąć niepotrzebne już pliki i bazę danych sprzed aktualizacji;
- przełączając domenę na oryginalny katalog sklepu, następnie należy ponowić proces aktualizacji i usunąć po jego zakończeniu pliki z katalogu testowego, z testową bazą danych.
W dalszej części naszego artykułu zajmiemy się pierwszym z zaproponowanych wyżej rozwiązań.
Budowa aplikacji PrestaShop
Na system zarządzania treścią PrestaShop składają się dwa elementy:
- zestaw plików umieszczonych na serwerze, czyli pliki sklepu, szablony, moduły, produkty, pliki graficzne;
- baza danych zawierająca informacje o wyglądzie sklepu, produktach, zamówieniach, klientach itp.
Aby możliwe było przywrócenie prawidłowego działania sklepu, np. po awarii, konieczne jest wykonanie kopii bezpieczeństwa tych obu elementów.
Niniejszy poradnik prowadzi krok po kroku przez proces aktualizacji aplikacji PrestaShop. Przed wykonaniem przedstawionych tu operacji należy przełączyć sklep w tryb konserwacji. W tym celu należy w kokpicie aplikacji przejść do zakładki KONFIGURUJ -> Preferencje -> Ogólny i wybrać kartę Przerwa techniczna, a następnie ustawić opcję Włącz sklep na NIE. Na czas wykonywania operacji klienci nie będą mogli dokonywać zakupów.
Aktualizacja PrestaShop
Proces aktualizacji aplikacji PrestaShop jest działaniem złożonym. Wykonanie kolejno przedstawionych w tym artykule kroków pozwoli na właściwe jego przeprowadzenie. Dla wygody artykuł został podzielony na poszczególne zagadnienia. Zalecane jest wykonanie poszczególnych prac w kolejności, którą prezentujemy poniżej:
- KROK 1: Wykonanie kopii folderu z plikami
- KROK 2: Wykonanie kopii bazy danych
- KROK 3: Utworzenie instalacji testowej
- KROK 4: Instalacja modułu 1-Clik Upgrade i aktualizacja oprogramowania sklepu
- KROK 5: Dodatkowe czynności po wykonaniu aktualizacji
- KROK 6: Przełączenie wersji PHP na 7.3
- KROK 7 (opcjonalny): Migracja bazy danych do wersji MariaDB 10.5
KROK 1: Wykonanie kopii folderu z plikami.
- Zaloguj się do panelu zarządzania serwerem CloudHosting Panel, a następnie przejdź do menu DOMENY -> Wykaz domen i przy właściwej domenie sklepu odczytaj ścieżkę dostępu do katalogu z plikami (1). Jest ona zawsze poprzedzona nazwą katalogu /prestashop/.
- Zaloguj się do serwera przy pomocy klienta SSH, np. PuTTY (Sprawdź: Co to jest SSH i do czego służy?). Uzupełnij specyfikację połączenia (1), wpisując identyfikator serwera (na poniższym przykładzie server12345.nazwa.pl) w polu Host Name, podaj port 22 i zaznacz typ połączenia jako SSH. Następnie kliknij przycisk Open (2).
- W konsoli programu PuTTY wpisz login, którym jest początek identyfikatora serwera (dla przykładowego identyfikatora serwera będzie to server12345), a następnie wpisz hasło takie samo, jak do CloudHosting Panelu tego serwera. Wpisywane znaki hasła nie będą widoczne.
- Po zalogowaniu użyj polecenia ls (1), aby wyświetlić zawartość głównego katalogu serwera. Właściwy katalog sklepu będzie znajdował się w folderze prestashop (2). Przejdź do tego katalogu, używając polecenia cd prestashop (3), a następnie ponownie użyj ls (4), aby wylistować jego zawartość. Nazwa katalogu z plikami strony (5) powinna być taka sama, jak nazwa widoczna w CloudHosting Panelu serwera.
- Utwórz kopię katalogu z plikami strony, używając polecenia cp -R z właściwymi nazwami katalogów. Ważne jest, aby parametr -R został napisany wielką literą. Składnia polecenia powinna być następująca:
- W zależności od liczby i wielkości plików proces wykonywania kopii może potrwać od kilku do kilkunastu minut. Po jego zakończeniu sprawdź, czy pojawił się nowy katalog, a także czy nie jest on pusty. W tym celu wykonaj kolejno polecenia ls oraz du -s nazwa_katalogu:
- Jeśli kopia została prawidłowo wykonana, w wierszu, poniżej polecenia du -s, wyświetlona zostanie informacja o wielkości skopiowanego wcześniej katalogu. Można również porównać objętość tego katalogu z folderem źródłowym, wykonując dla jego nazwy analogiczne polecenie du -s.
- Wykonaj dodatkową archiwizację plików sklepu poprzez spakowanie ich do pliku .tar lub .zip. W tym celu użyj polecenia tar lub zip z odpowiednimi parametrami:
- Po wykonaniu pliku archiwum dowolnym poleceniem sprawdź, czy powstały plik nie jest zerowej wielkości. Użyj do tego polecenia:
- Jeśli logowanie do serwera poprzez SSH stanowi problem, możliwe jest wykonanie kopii plików strony lub przygotowanie archiwum z plikami za pomocą skryptu php, który zostanie uruchomiony z poziomu przeglądarki.
- W tym celu zaloguj się do serwera poprzez klienta FTP, a następnie przejdź do katalogu /prestashop i utwórz w nim nowy plik o rozszerzeniu .php, np. skrypt.php.
- Wewnątrz pliku wpisz kod dla jednej z poniższych czynności. Pamiętaj, aby na końcu każdego wiersza system i echo umieścić znak średnika.
- Kopiowanie plików:<?php
system ('cp -R -v prestan_mojsklep prestan_mojsklep_kopia');
echo 'skopiowane';
?>- Tworzenie spakowanego archiwum tar.gz:
<?php
system ('tar -zcvf archiwum_sklepu1.tar.gz prestan_mojsklep');
echo 'zrobione';
?>- Tworzenie spakowanego archiwum .zip:
<?php
system ('zip -r archiwum_sklepu2.zip prestan_mojsklep');
echo 'zrobione';
?> - Po wpisaniu kodu i zapisaniu pliku wywołaj skrypt w przeglądarce internetowej, wpisując ścieżkę dostępu do niego. Dla serwera o przykładowym identyfikatorze server12345.nazwa.pl należy wpisać adres https://server12345.nazwa.pl/prestashop/skrypt.php.
- Wynikiem poprawnego wykonania jednego z powyższych poleceń będzie utworzenie kopii katalogu z plikami strony o określonej wcześniej nazwie lub też utworzenie pliku archiwum o określonej nazwie i wybranym rozszerzeniu.
du -s prestan_mojsklep_kopia
lub
KROK 2: Wykonanie kopii bazy danych.
- Zaloguj się do serwera poprzez klienta FTP, np. WinSCP (Sprawdź: WinSCP – konfiguracja programu do połaczeń sFTP).
- Przejdź do katalogu /prestashop, a następnie do właściwego katalogu z plikami sklepu (np. prestan_mojsklep). Przejdź kolejno do podkatalogów app -> config. Odszukaj plik o nazwie parameters.php i wykonaj jego kopię (np. dodając do jego nazwy dopisek .old).
- Otwórz plik do edycji, odszukaj wiersze dotyczące parametrów database_name i database_password (czyli nazwa bazy danych i hasło dostępowe do niej), a następnie skopiuj lub przepisz wartości, które przy tych parametrach będą widoczne. Będą one niezbędne w trakcie wykonywania dalszych czynności. Po przepisaniu lub skopiowaniu danych zamknij plik.
- Zaloguj się do panelu zarządzania serwerem CloudHosting Panel, a następnie przejdź do menu BAZY DANYCH -> Wykaz baz danych i odszukaj bazę danych o nazwie widocznej w sprawdzanym wcześniej pliku (1). Zanotuj ilość zajętego i zarezerwowanego dla bazy miejsca (2) oraz wersję silnika bazy danych (3). Następnie kliknij w jej nazwę.
- W formularzu edycji danych bazy kliknij odnośnik Wykonaj kopię (1).
- Wpisz hasło dostępowe do bazy danych (1), odczytane wcześniej w pliku parameters.php, i kliknij przycisk Wykonaj (2).
- Kopia bazy zostanie wykonana do domyślnego katalogu /_sqldump_, a jej nazwa będzie zawierać nazwę bazy danych, a także datę i godzinę wykonania kopii. Prawidłowe wykonanie kopii potwierdzi właściwy komunikat.
KROK 3: Utworzenie instalacji testowej.
- Zaloguj się do panelu zarządzania serwerem CloudHosting Panel, a następnie przejdź do menu BAZY DANYCH -> Dodaj bazę danych. Wybierz wersję bazy danych (1) taką samą, jak ma źródłowa baza. Również w przypadku rozmiaru bazy (2) ustaw taki sam, jak w oryginalnej bazie danych. Wpisz nową nazwę bazy danych (3). Hasło (4) wpisz takie samo, jakie zostało wcześniej odczytane w pliku parameters.php. Po uzupełnieniu wszystkich pól kliknij przycisk Zapisz (5).
- Po utworzeniu nowej bazy danych przejdź do menu BAZY DANYCH -> Wykaz baz danych i kliknij w nazwę nowej bazy. W formularzy edycji jej danych kliknij w odnośnik Wgraj kopię (1).
- Wybierz plik wykonanej wcześniej kopii bazy danych (1). Wpisz hasło dostępowe do bazy danych (2), które zostało odczytane wcześniej w pliku parameters.php i wpisane przy tworzeniu pustej bazy. Po uzupełnieniu pól kliknij Wykonaj (3).
- Prawidłowe wgranie bazy potwierdzi odpowiedni komunikat.
- Zaloguj się do serwera poprzez klienta FTP, np. WinSCP (Sprawdź: WinSCP – konfiguracja programu do połaczeń sFTP).
- Przejdź do folderu /prestashop, a następnie do podfolderu z wcześniej wykonaną kopią plików (np. prestan_mojsklep_kopia). Przejdź kolejno do podkatalogów app -> config, odszukaj plik o nazwie parameters.php i wykonaj jego kopię (np. dodając do jego nazwy dopisek .old).
- Otwórz plik do edycji, odszukaj wiersze dotyczące parametrów database_name i database_user (czyli nazwa bazy danych i jej użytkownik), a następnie zmień widoczne tam wartości. W prazypadku zmiany nazwy bazy danych i użytkownika pamiętaj, aby pozostawić niezmienioną pierwszą część nazwy, tzn. server12345_, a zmienić jedynie drugą jej część widoczną po znaku _. Nie zmieniaj również znaków apostrofów ani przecinków. Zapisz wykonane w pliku zmiany i zamknij go.
- Przejdź w CloudHosting Panelu do zakładki DOMENY -> Wykaz domen i kliknij w nazwę domeny, pod którą widoczna jest strona sklepu. Kliknij ikonę folderu widoczną przy opcji Katalog na stronę WWW (1) i wybierz z listy katalog zawierający wcześniej wykonaną kopię sklepu. Kliknij przycisk Zapisz (2), aby zachować zmiany.
- Sprawdź, czy strona sklepu jest prawidłowo wyświetlana pod adresem domeny.
- Wyloguj się z połączeń SSH i FTP z serwerem.
KROK 4: Instalacja modułu 1-Clik Upgrade i aktualizacja oprogramowania sklepu.
- Zaloguj się do zaplecza sklepu. Przejdź do zakładki Preferencje -> Przerwa techniczna i sprawdź, czy opcja Włącz sklep ustawiona jest na NIE. Jeśli ustawiona jest na TAK, przełącz ją.
- Wybierz z menu zakładkę ULEPSZENIA -> Moduły -> Katalog (1). Wpisz w polu wyszukiwania (2) nazwę 1-Click Upgrade i kliknij ikonę wyszukiwania. Po znalezieniu właściwego modułu kliknij przy nim przycisk Instaluj (3).
- Po zainstalowaniu dodatku odśwież stronę w przeglądarce, a następnie przejdź w menu do zakładki ULEPSZENIA -> Moduły -> Module Manager (1) i kliknij przycisk Konfiguruj (2) widoczny przy module 1-Click Upgrade.
- Zweryfikuj listę punktów do sprawdzenia przed dokonaniem aktualizacji. Aby mogła ona zostać przeprowadzona, wszystkie punkty powinny być oznaczone na zielono.
- Jeśli przy punkcie Your store is in maintenance mode (1) widnieje czerwony krzyżyk, kliknij widoczny poniżej niego przycisk Kliknij tutaj, aby przełączyć Twój sklep w tryb konserwacji.
- Jeżeli przy punkcie PrestaShop's caching features are disabled (2) również widnieje czerwony krzyżyk, należy na czas aktualizacji aplikacji wyłączyć cache'owanie zawartości. W tym celu przejdź w menu do zakładki KONFIGURUJ -> Zaawansowane -> Wydajność (1), odnajdź sekcję Cache (2) i przy opcji Użyj pamięci podręcznej (3) wybierz NIE. Zapisz (4) zmianę i powróć do konfiguracji modułu 1-Click Upgrade.
- Jeśli wszystkie punkty do sprawdzenia z listy zaznaczone są na zielono, przejdź niżej, do sekcji ROZPOCZNIJ AKTUALIZACJĘ. Widoczna jest tutaj aktualnie zainstalowana na serwerze wersja PrestaShop, a także najnowsza dostępna (1). Przed rozpoczęciem aktualizacji kliknij przycisk Więcej opcji (Tryb eksperta) (2) i dokonaj ustawień poszczególnych opcji.
- W sekcji Wybierz swój kanał można zdecydować, czy aktualizacja ma przebiegać do najnowszej dostępnej stabilnej wersji, czy też do niższej, która będzie zgodna z wymogami ewentualnie posiadanych dodatkowych modułów lub szablonów. Zalecane jest pozostawienie wybranej opcji Wydane poboczne (zalecane). Jeśli dokonana zostanie zmiana Kanału, kliknij poniżej przycisk ZAPISZ. Minimalna wersja zgodna z PHP 7.3, a więc taka do jakiej należy zaktualizować aplikację, to 1.7.7.
- W sekcji OPCJE KOPII BEZPIECZEŃSTWA można zdecydować, czy ma zostać wykonana kopia plików i bazy danych (Back up my files and database) oraz czy ma zostać wykonana kopia obrazków dostępnych w sklepie (Back up my images). Zalecane jest ustawienie obu opcji na TAK. Po ich wybraniu kliknij poniżej przycisk Zapisz.
- W sekcji OPCJE AKTUALIZACJI można zdefiniować poszczególne parametry przebiegu aktualizacji:
- Wydajność serwera - dla serwerów CloudHosting e-Sklep zalecane jest wybranie opcji Niska (zalecana).
- Wyłącz nie-wbudowane moduły - opcja dotycząca wyłączenia własnych lub pochodzących od innych niż programiści PrestaShop modułów. Zalecane jest ustawienie tej opcji na TAK. Po zaktualizowaniu aplikacji konieczne będzie ponowne zainstalowanie zewnętrznych modułów w wersjach zgodnych ze zaktualizowaną wersją aplikacji.
- Upgrade the default theme - jeśli używany jest własny szablon lub też używany jest domyślny szablon, ale nie był on modyfikowany, zalecane jest ustawienie tej opcji na TAK. W przeciwnym wypadku należy wybrać NIE. Zgoda na aktualizację używanego szablonu (ustawienie opcji na TAK), jeśli był on modyfikowany, spowoduje nadpisanie wykonanych zmian i ich utratę.
- Switch the default theme - zalecane jest ustawienie opcji na TAK. Wówczas aktualnie ustawiony szablon zostanie zmieniony na domyślny.
- Keep the customized email templates - zalecane jest ustawienie opcji na TAK. Pozwoli to na zachowanie zmodyfikowanych szablonów wiadomości e-mail.
- Po ustawieniu opcji aktualizacji kliknij ikonę Zapisz. Następnie powróć do sekcji ROZPOCZNIJ AKTUALIZACJĘ i kliknij przycisk UPGRADE PRESTASHOP NOW!.
- Proces aktualizacji może potrwać od kilku do kilkunastu minut. Po jego zakończeniu wyświetlone zostanie podsumowanie.
- Po wykonanej aktualizacji wyloguj się z zaplecza sklepu i zaloguj ponownie. Aktualna wersja aplikacji będzie widoczna powyżej okna logowania.
- Zaloguj się do zaplecza sklepu, przejdź ponownie do modułu 1-Click Upgrade i w sekcji ROZPOCZNIJ AKTUALIZACJĘ zweryfikuj, czy widoczna jest informacja o najnowszej wersji aplikacji.
- Jeśli w sklepie zainstalowane były dodatkowe moduły, które zostały wyłączone w trakcie aktualizacji, zaktualizuj je, włącz i zweryfikuj działanie sklepu.
- Przejdź do zakładki KONFIGURUJ -> Preferencje -> Ogólny, wybierz kartę Przerwa techniczna i ustaw opcję Włącz sklep na TAK.
UWAGA! Jeśli aktualizacja nie zakończy się powodzeniem, przejdź do konfiguracji modułu 1-Click Upgrade, odnajdź sekcję POWRÓT, wybierz z listy właściwą kopię zapasową (1) i kliknij przycisk POWRÓT (2). Zaczekaj, aż operacja zostanie wykonana.
KROK 5: Dodatkowe czynności po wykonaniu aktualizacji.
- Jeśli na serwerze z aplikacją PrestaShop posiadasz aktywowany CDN nazwa.pl, po prawidłowej aktualizacji aplikacji wykonaj czyszczenie cache CDN nazwa.pl. Czynność tą możesz zrealizować poprzez SSH lub Panel Klienta (Sprawdź: Czyszczenie cache CDN nazwa.pl).
- Upewnij się w CloudHosting Panelu (menu DOMENY -> Wykaz domen), czy domena wskazuje prawidłowy katalog z kopią plików strony, na których wykonana została aktualizacja.
- Zaloguj się do serwera poprzez klienta FTP, przejdź do katalogu /prestashop i podkatalogu z kopią strony, którego nazwa została sprawdzona w CloudHosting Panelu. Następnie przejdź do podkatalogów app -> config i odszukaj plik o nazwie parameters.php. Otwórz plik i upewnij się, że w parametrach database_name i database_user widnieje nazwa i użytkownik nowej bazy danych.
- Jeśli przekierowanie domeny w CloudHosting Panelu, a także dane dostępowe do bazy danych prawidłowo wskazują na nową, zaktualizowaną wersję sklepu, usuń poprzez FTP poprzedni katalog z plikami strony, a także utworzony podczas wykonywania czynności opisanych w punkcie 3, plik parameters.php.old. Poprzez CloudHosting Panel usuń również poprzednią bazę danych (Sprawdź: Zarządzanie bazą danych).
KROK 6: Przełączenie wersji PHP na 7.3.
- Zaloguj się do CloudHosting Panelu serwera i wykonaj zmianę wersji PHP na 7.3 lub wyższą oficjalnie wspieraną przez silnik PrestaShop w danej wersji (Sprawdź: Zmiana wersji PHP na serwerze).
KROK 7 (opcjonalny): Migracja bazy danych do wersji MariaDB 10.5.
- Jeśli chcesz korzystać z nowszej wersji silnika bazy danych, jakim jest MariaDB 10.5, zaloguj się do CloudHosting Panelu serwera i wykonaj migrację bazy danych sklepu z dotychczasowej wersji MariaDB 10.1 (Sprawdź: Migracja przestarzałej wersji bazy danych do nowej wersji). Pamiętaj, aby uaktualnić po migracji dane nowej bazy w pliku parameters.php.