Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Certyfikat SSL z szyfrowaniem ECDSA -60% Zamów

Kody błędów SMTP

SMTP jest standardem internetowym, który używany jest przez serwery pocztowe do wysyłania i odbierania wiadomości e-mail.

Pojawiające się komunikaty o błędach SMTP mogą pomóc w zrozumieniu, dlaczego wysyłka wiadomości nie powiodła się. Jeśli więc, przy wysyłaniu wiadomości pojawia się błąd i otrzymujesz powiadomienie o niemożliwości wysłania wiadomości, sprawdź, czy znajduje się w nim kod błędu SMTP.

 

Komunikat o błędzie SMTP ma postać:

XXX-Y.Y.Y Opis komunikatu

Gdzie:

XXX – jest to kod odpowiedzi, podawany w postaci trzycyfrowej liczby,
Y.Y.Y – jest to kod stanu, podawany w postaci trzech cyfr oddzielonych kropkami,
Opis komunikatu – jest to treść odpowiedzi, podawana jako tekstowy opis przyczyny błędu.

 

Przykładowy komunikat o błędzie SMTP:

550-5.1.1 The email account that you tried to reach does not exist.

Powyższy kod błędu mówi o tym, że adres e-mail, na który próbowano wysłać wiadomość, nie istnieje.

 

Kody odpowiedzi SMTP wskazują na określone składniki usługi poczty e-mail i mogą oznaczać np. że:

  • adres odbiorcy wiadomości jest nieprawidłowy;
  • wysyłana wiadomość została oznaczona jako spam lub zawierająca wirusa;
  • adres, serwer lub domena nadawcy zostały oznaczone jako rozsyłające spam.

 

Kody błędów SMTP 400

Kody błędów zaczynające się cyfrą 4 wskazują na to, że na serwerze wystąpiła tymczasowa awaria, ale nastąpi ponowna próba wykonania działania.

  • 421 – Usługa jest niedostępna. Spróbuj ponownie później.
  • 450 – Działanie nie zostało wykonane, ponieważ skrzynka pocztowa użytkownika była niedostępna.
  • 451 – Wiadomość nie została wysłana z powodu błędu serwera.
  • 452 – Polecenie zostało zatrzymane, bo na serwerze brakuje miejsca.
  • 455 – Serwer nie może teraz obsłużyć polecenia.

 

Kody błędów SMTP 500

Błędy zaczynające się cyfrą 5 są trwałymi błędami i konieczne jest wykonanie działania na serwerze, aby problem został rozwiązany.

  • 500 – Serwer nie rozpoznał polecenia z powodu błędu składni.
  • 501 – Znaleziono błąd składni w parametrach lub argumentach polecenia.
  • 502 – Polecenie nie zostało wdrożone
  • 503 – Serwer miał złą sekwencję poleceń.
  • 541 – Wiadomość została odrzucona przez adres odbiorcy.
  • 550 – Nie udało się wykonać polecenia, ponieważ skrzynka pocztowa użytkownika była niedostępna lub serwer odbierający odrzucił wiadomość, ponieważ prawdopodobnie była spamem.
  • 551 – Skrzynka pocztowa adresata jest niedostępna na serwerze odbierającym.
  • 552 – Wiadomość nie została wysłana, ponieważ w skrzynce pocztowej adresata nie ma wystarczającej ilości miejsca.
  • 553 – Polecenie zostało zatrzymane, ponieważ nazwa skrzynki pocztowej nie istnieje.
  • 554 – Transakcja nie powiodła się bez dodatkowych szczegółów.

 

Kody stanu

Najczęściej, po kodach błędów SMTP występują jeszcze trzy cyfry. Są one kodem stanu SMTP, który zawiera więcej informacji o możliwej przyczynie awarii. Pierwsza cyfra wskazuje klasę kodu, druga oznacza temat, a trzeba zawiera dodatkowe informacje.

Najczęściej pojawiający się kod stanu to 4.4.5. Oznacza on tymczasowy błąd sieci i routingu w przypadku stanu protokołu dostarczania poczty.

Oznaczenia pozostałych kodów stanu:

  • Y.0.Y – Niezidentyfikowany
  • Y.1.Y – Stan adresowania
  • Y.2.Y – Stan skrzynki pocztowej
  • Y.3.Y – Stan systemu pocztowego
  • Y.5.Y – Stan protokołu dostarczania poczty
  • Y.6.Y – Zawartość wiadomości lub stan multimediów
  • Y.7.Y – Stan zabezpieczeń lub zasad

 

WIĘCEJ INFORMACJI:Zwrotne komunikaty błędów wysyłanych wiadomości e-mail

Table of Contents