Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Certyfikat SSL z szyfrowaniem ECDSA -60% Zamów

Konfiguracja eM Client

Program eM Client jest bezpłatnym klientem poczty e‑mail, charakteryzującym się bardzo przejrzystym interfejsem. eM Client oferuje takie funkcje dodatkowe jak: książka adresowa, kalendarz, notes, chat oraz integracja ze Skype’em. Program pozwala użytkownikowi na pracę offline, bez dostępu do Internetu. eM Client można pobrać bezpłatnie ze strony producenta https://www.emclient.com/download. Jest on dostępny dla systemów Windows i macOS.

Z niniejszego poradnika dowiesz się, jak dodać nowe konto e-mail do konfiguracji programu oraz w jaki sposób edytować ustawienia tego konta e‑mail.

  1. Po włączeniu programu eM Client pojawi się okno z formularzem konfiguracji.
  2. W kolejnym kroku należy uzupełnić krótki formularz. Adres e‑mail: tutaj wpisz założony w panelu administracyjnym CloudHosting Panel adres e‑mail, dla którego konfigurowany jest program, np. biuro@nazwadomeny.pl

    Po wprowadzeniu adresu e-mail, kliknij przycisk Start
  3. W polu Hasło wpisz hasło do adresu e-mail, zgodnie z ustawieniami jakie zostały wprowadzone przy tworzeniu skrzynki w CloudHosting Panel. Po wpisaniu hasła, kliknij przycisk Dalej.
  4. Pojawi się formularz ustawień, który należy uzupełnić danymi skrzynki e‑mail.
    • Imię: wpisz nazwę, jaka ma się pojawiać w polu nadawcy, w wysyłanych wiadomościach e‑mail.
    • Nazwa konta: dowolna nazwa skrzynki, np. „Jan Kowalski” lub „Firma Sp. z o.o.”.
    • Po uzupełnieniu formularza, aby zakończyć konfigurację programu Poczta, kliknij przycisk Dalej, a następnie Zakończ. Program Poczta wykona próbne połączenie ze skrzynką e‑mail i zapisze wprowadzone ustawienia.

Zmiana ustawień skrzynki

W dowolnym momencie możesz dokonać edycji ustawień skrzynki e‑mail skonfigurowanej w programie eM Client.

  1. Kliknij przycisk Menu, który znajduje się w lewym, górnym rogu okna programu, a następnie wybierz opcję Narzędzia > Konta.
  2. Pojawi się okno z listą skrzynek. Wybierz z niej adres swojej skrzynki, np. biuro@nazwadomeny.pl. W polach E-mailLogin podany jest pełny adres e‑mail skrzynki. W polu Hasło można wpisać nowe hasło do skrzynki, po zmianie w CloudHosting Panel.

    Ustawienia serwera przychodzącego, dostępne są w zakładce IMAP.
  3. W zakładce IMAP można zweryfikować ustawienia serwera przychodzącego.
    • W polu Host znajduje się identyfikator serwera, na którym jest założona skrzynka, np. server123456.nazwa.pl.
    • W przypadku protokołu IMAP, Port powinien być ustawiony na 993.
    • W polu Zasady bezpieczeństwa powinna być wybrana opcja Używaj protokołu SSL/TLS na specjalnym porcie.
    • Uwierzytelnianie powinno być ustawione na Używaj poświadczeń tożsamości.


    Aby przejść do ustawień poczty wychodzącej wybierz kartę SMTP.

  4. W zakładce SMTP można zweryfikować ustawienia serwera wychodzącego.
    • W polu Host znajduje się identyfikator serwera, na którym jest założona skrzynka, np. server123456.nazwa.pl.
    • W przypadku protokołu SMTP, Port powinien być ustawiony na 465.
    • W polu Zasady bezpieczeństwa powinna być wybrana opcja Używaj protokołu SSL/TLS na specjalnym porcie.
    • Uwierzytelnianie powinno być ustawione na Używaj poświadczeń tożsamości.

Poznaj również inne parametry konfiguracji programów pocztowych:

WIĘCEJ INFORMACJI:Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych

Table of Contents