Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Certyfikat SSL z szyfrowaniem ECDSA -60% Zamów

Konfiguracja konta e-mail w Gmail

Gmail.com to popularna usługa poczty e‑mail. Darmowe konto pozwala jednak na korzystanie tylko z adresów w domenie gmail.com. Niniejszy poradnik pomoże Ci włączyć obsługę skrzynki e‑mail, utworzoną na serwerze w nazwa.pl, w ramach Webmaila firmy Google.

1. Po zalogowaniu się na stronie Gmail.com, w celu rozpoczęcia konfiguracji swojej skrzynki e‑mail, kliknij symbol koła zębatego, znajdujący się po prawej stronie okna aplikacji Gmail, a następnie wybierz opcję Ustawienia.

2. W oknie ustawień wybierz kartę Konta i importowanie. W części Wyślij jako kliknij na Dodaj inny adres e‑mail (1).

3. W kolejnym oknie, w polu Nazwa wpisz etykietę swojej skrzynki e‑mail. Może być nią, np. nazwa firmy lub imię i nazwisko. W polu Adres e‑mail wpisz adres konta, jakie zostało założone w panelu administracyjnym CloudHosting Panel. Odznacz opcję Traktuj jako alias i kliknij Dalej.

4. Na kolejnej karcie możesz dokonać szczegółowej konfiguracji skrzynki. W polu Serwer SMTP wpisz identyfikator serwera, na którym konto zostało założone. Identyfikator można sprawdzić w panelu administracyjnym CloudHosting Panel, jest on widoczny na samej górze, po zalogowaniu. W polu Port wybierz port 465. W polach Nazwa użytkownikaHasło wpisz kolejno pełny adres e‑mail, jaki został utworzony w panelu administracyjnym CloudHosting Panel, i hasło do skrzynki. Wybierz także opcję Połączenie zabezpieczone protokołem SSL.

WIĘCEJ INFORMACJI:Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych

Po wprowadzeniu powyższych ustawień konfiguracyjnych, kliknij Dodaj konto.

5. Jeżeli wszystkie wprowadzone dane konfiguracyjne będą poprawne, na dodane konto e‑mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem weryfikacyjnym. Należy odebrać wiadomość, np. po zalogowaniu na stronie poczta.nazwa.pl, a następnie kliknąć zawarty w niej link, w celu dokończenia konfiguracji.

Po zakończeniu powyższej procedury, podczas tworzenia nowej wiadomości w Gmail pojawi się możliwość wyboru adresu e‑mail, obsługiwanego na serwerze nazwa.pl, jako adresu nadawcy wiadomości.

Dodanie odbiorczej skrzynki e‑mail

Gmail możesz wykorzystywać nie tylko do wysyłania wiadomości z konta, które znajduje się na serwerze nazwa.pl, lecz także masz możliwość odbierać wiadomości, jakie trafiają na tę skrzynkę. W celu skonfigurowania odbierania wiadomości e‑mail, należy ponownie wybrać symbol koła zębatego po prawej stronie okna aplikacji, a następnie kliknąć Ustawienia i wybrać kartę Konta i importowanie.

1. W oknie, które się otworzy, w części opisanej jako Sprawdź pocztę na innych kontach kliknij na Dodaj konto pocztowe (1).

2. W polu Adres e‑mail wpisz adres konta utworzonego na serwerze w nazwa.pl, np. biuro@nazwadomeny.pl i kliknij przycisk Dalej.

3. Wybierz opcję Importuj e‑maile z mojego drugiego konta (POP3) i ponownie wybierz Dalej.

4. Teraz pojawi się okno szczegółowej konfiguracji skrzynki odbiorczej. W polach Nazwa użytkownikaHasło wpisz adres e‑mail konta na serwerze w nazwa.pl oraz takie hasło, jakie zostało mu nadane w trakcie tworzenia. W polu Serwer POP wpisz identyfikator serwera, na którym jest założona skrzynka. Identyfikator serwera widoczny jest po zalogowaniu do CloudHosting Panel (na górze strony). W polu Port wybierz 995.

WIĘCEJ INFORMACJI:Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych

5. Kolejno zaznacz poniższe opcje:

  • pozostaw kopię pobranej wiadomości na serwerze;
  • podczas pobierania poczty zawsze korzystaj z bezpiecznego połączenia (SSL);
  • przychodzące wiadomości oznaczaj etykietą: biuro@nazwadomeny.pl.

6. Po wprowadzeniu powyższych ustawień, kliknij Dodaj konto.

7. Po zapisaniu ustawień, w oknie Gmail, na liście folderów po lewej stronie, pojawi się odnośnik z nazwą dodanego konta e‑mail, czyli np. biuro@nazwadomeny.pl. Jeżeli znajdują się na nim wiadomości, należy odczekać na pobranie ich przez Gmail.

Table of Contents