Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Certyfikat SSL z szyfrowaniem ECDSA -60% Zamów

Logi w Mailer Panel

Logi to dzienniki zdarzeń, które przechowują chronologicznie uporządkowane informacje dotyczące serwerów pocztowych, które odpowiadają za wysłanie mailingów.

Logi pozwalają sprawdzić m.in. kiedy dana wiadomość została wysłana oraz czy dotarła do serwera odbiorczego. W logach znajdują się zatem informacje o ewentualnych błędach, które mogły wystąpić podczas próby dostarczenia wiadomości, np. jeśli adres e-mail odbiorcy był nieprawidłowy.

Logi pozwalają monitorować prawidłowość prowadzonych wysyłek mailingów i diagnozować potencjalne problemy związane z tymi procesami.

 

Aby pobrać logi, przejdź w Mailer Panel do zakładki Logi (1). Dostępne są logi z ostatnich 14 dni. Po kliknięciu daty (2) możesz pobrać archiwum z logami z określonego terminu, oczywiście o ile była tego dnia realizowana wysyłka mailingu.

 

Jak sprawdzić pobrane logi?

Logi dostępne w Mailer Panel możesz pobrać w formie archiwum .gz. Po zapisaniu archiwum na dysku należy je rozpakować poprzez użycie dowolnego programu obsługującego kompresję GZIP (np. 7-Zip, WinRar, WinZip) lub funkcji systemowej, takiej jak np. Wyodrębnij wszystkie… (1) dostępnej w Windows 10 i Windows 11 po kliknięciu prawym klawiszem myszki nazwy pliku (2).

Po rozpakowaniu archiwum uzyskasz plik o nazwie data-maillog_log (w miejscu data widniała będzie data sporządzenia logów, np. 2025031913). Zawartość pliku możesz odczytać w dowolnym edytorze tekstowym. W przypadku systemu Windows może to być np. aplikacja Notatnik lub Notepad++.

Kliknij prawym przyciskiem myszy na pliku logów (1) i wybierz opcję Otwórz za pomocą (2). Możesz też wybrać od razu Edytuj w Notatniku lub Edytuj w Notepad++ (3).

Jeśli wybrałeś jedną z opcji edycji, plik od razu zostanie otwarty w aplikacji, którą wybrałeś. Jeśli kliknąłeś opcję Otwórz za pomocą, wyświetlone zostanie dodatkowe okienko. Wybierz w nim aplikację Notatnik (1) i kliknij przycisk Tylko raz (2). Plik logów zostanie za jej pomocą otwarty.

 

Przykładowe zapisy w logach

W logach zapisywany jest każdy etap wysyłania wiadomości. Sprawdzisz datę i godzinę wysyłki, status połączenia, a także potencjalne informacje o odrzuceniu korespondencji przez serwer odbiorcy.

Przykład logów z wysyłki wiadomości prawidłowo dostarczonej do odbiorcy:

Błąd dostarczenia wiadomości na konto w domenie gmail.com:

Dzięki informacjom zawartym w logach możesz sprawdzić, czy Twoja wybrana wiadomość prawidłowo dotarła do adresata.

Table of Contents