Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Certyfikat SSL z szyfrowaniem ECDSA -60% Zamów

Zwrotne komunikaty błędów wysyłanych wiadomości e-mail

Zdarza się, że wysyłanie wiadomości e-mail kończy się niepowodzeniem, a do skrzynki odbiorczej trafia wiadomość zatytułowana „Undelivered Mail Returned to Sender”.

Wiadomość taka zawiera kod błędu SMTP (Sprawdź: Kody błędów SMTP) i opis, dzięki którym możesz zweryfikować przyczynę problemów z wysłaniem wiadomości.

 

Poniższej przedstawiamy przykłady najczęściej pojawiających się w zwrotkach komunikatów, wraz z wyjaśnieniem przyczyn ich otrzymywania.

 

  1. Komunikat: 450-4.2.1 The user you are trying to contact is receiving mail
  2. Takie powiadomienie generowane jest najczęściej przez serwery Gmail i oznacza, że wysyłana przez nas wiadomość nie mogła przez pewien czas zostać dostarczona do odbiorcy z powodów technicznych po stronie jego serwera. Należy spróbować wysłać wiadomość ponownie w późniejszym czasie.

    Działania zalecane przez support gmail.com właścicielom skrzynek odbiorczych:

    • sprawdzenie, czy jest to problem z przeglądarką poprzez weryfikację w innej przeglądarce,
    • wyczyszczenie pamięci podręcznej przeglądarki i plików cookie,
    • użycie Gmaila w trybie HTML,
    • tymczasowe wyłączenie oprogramowania antywirusowego,
    • zresetowanie modemu lub routera internetowego.

     

  3. Komunikat: 554 5.2.0 Spam content found
  4. Powiadomienie to sygnalizuje, że wiadomość została uznana za próbę phishingu lub SPAM. Może ona trafić do folderu SPAM lub zostać zablokowana przez serwer odbiorcy.

    Przyczyną może być np. rygorystyczne ustawienie weryfikacji SPF na serwerze odbiorcy lub nieprawidłowo skonfigurowany SPF po stronie domeny nadawcy wiadomości.

     

  5. Komunikat: 550 5.7.1 Message denied by policy
  6. Pojawienie się takiego komunikatu może mieć kilka powodów.

    • Warto sprawdzić, czy adres e-mail, na który wiadomość była wysyłana jest prawidłowy i istnieje na serwerze docelowym.
    • Na serwerze docelowym może być ustawiona blokada antyspamowa z rygorystyczną polityką wewnętrzną. Z tego powodu wysyłanie wiadomości może być blokowane, ponieważ są one traktowane jako SPAM.
    • Warto skontaktować się w inny sposób z odbiorcą wiadomości, aby ten powiadomił Administratora serwera pocztowego o zaistniałym problemie.

     

  7. Komunikat: 552 5.2.2 User mailstore exceeded quota limit
  8. Taki komunikat oznacza, że konto e-mail adresata wiadomości jest przepełnione, czyli posiada ograniczoną pojemność, która została już wykorzystana.

     

  9. Komunikat: 550 Podane konto nie istnieje / No mailbox here by that name
  10. Taka informacja świadczy o tym, że konto e-mail adresata wiadomości nie istnieje. Należy sprawdzić poprawność wpisanego adresu lub w inny sposób skontaktować się z odbiorcą wiadomości, aby ten upewnił się, czy taka skrzynka e-mail nadal istnieje.

     

  11. Komunikat: 552 Error: message too large
  12. Komunikat ten mówi o tym, że wielkość wysyłanej wiadomości jest za duża, na skutek najczęściej zbyt dużych załączników. Oznacza to, że skrzynka odbiorcy wiadomości może przyjmować wiadomości o znacznie mniejszej wielkości. Należy usunąć duży załącznik, lub jeśli wysyłamy dużą ilość załączników, podzielić ich wysyłkę na większą ilość wiadomości o mniejszej wielkości.

     

  13. Komunikat: 550 5.7.1 Recipient doesn’t want your mail / Odbiorca nie chce twojej poczty
  14. Twój adres e-mail został dodany do Czarnej Listy przez adresata wiadomości.

     

  15. Komunikat: 550 5.2.1 Mailbox not available / Konto niedostepne
  16. Konto e-mail adresata wiadomości jest nieaktywne lub od dawna nikt z niego korzysta, tzn. od dawna nie nastąpiło do niego logowanie.

     

  17. Komunikat: 554 delivery error: … This user doesn’t have a (domena) account
  18. Konto e-mail, na które wiadomość była wysyłana, nie istnieje we wskazanym adresie domeny. Sprawdź, czy w nazwie konta nie wystąpiła literówka. Źle wpisany adres odbiorcy uniemożliwi wysyłkę wiadomości.

     

  19. Komunikat: Host or domain name not found. Name service error for name=[domena] type=A: Host not found
  20. Komunikat ten oznacza chwilowe problemy techniczne lub niepoprawną konfigurację po stronie serwera odbiorcy wiadomości. Skontaktuj się z odbiorcą w inny sposób i poinformuj go o problemie.

     

  21. Komunikat: WP: Nie przyjmiemy tej wiadomości, ponieważ jest to spam
  22. Jest to komunikat charakterystyczny dla serwerów Wirtualnej Polski i mówi o tym, że wiadomość została odrzucona, ponieważ antyspamowe systemy wp.pl zakwalifikowały ją jako SPAM. Przyczyn może być kilka:

    • Wiadomość została nieprawidłowo przygotowana lub zawiera słowa typowe dla wiadomości spam, np. brakuje linku umożliwiającego wypisanie się z subskrypcji mailingu, dodano obrazki jako załączniki, do których podłączono inne pliki jako załączniki, wiadomość zawiera ukryte linki lub ukrytą treść.
    • Wysyłanie masowej korespondencji na niepotwierdzone adresy e-mail, wśród których mogą znajdować się nieistniejące już w danym serwisie konta e-mail.
    • Reakcja odbiorców mailingu na wysyłkę wiadomości od danego nadawcy. Jeśli wielu odbiorców oznaczyło otrzymywane wiadomości jako niechciane mogło to spowodować oznaczenie wiadomości jako SPAM.

     

  23. Komunikat: WP brak autoryzacji, 451 Przekroczony limit wysyłanych wiadomości
  24. Komunikat również charakterystyczny dla serwerów Wirtualnej Polski. Informuje o tym, że nadawca wysyła na jeden adres w wp.pl bardzo dużą liczbę wiadomości w krótkim czasie. System filtrujący wiadomości na serwerze sprawdza ile wiadomości zostało wysłanych z konkretnych adresów IP. Jeśli zdefiniowany po stronie serwera limit zostanie przekroczony, dostarczanie wiadomości zostanie czasowo zablokowane.

     

  25. Komunikat: WP_SPF wymagamy poprawnych wpisów SPF
  26. Serwery Wirtualnej Polski wymagają stosowania technicznych zabezpieczeń chroniących pocztę przychodzącą przed otrzymywaniem niepożądanych przez odbiorców wysyłek masowych. Wymagane jest uwierzytelnienie wysyłki poprzez dostanie do konfiguracji DNS domeny wpisu SPF, który zezwalał będzie konkretnemu serwerowi na wysyłkę wiadomości w ramach domeny.

     

  27. Komunikat: Orange mx.orange.pl, Nie przyjmujemy tej wiadomości, ponieważ jest to spam
  28. Komunikat dotyczący pocztowych serwerów odbiorczych Orange. Podobnie, jak w przypadku komunikatu dotyczącego serwerów wp.pl, opisanego w punkcie 11, wiadomość została odrzucona, ponieważ została zakwalifikowana jako spam.

     

  29. Komunikat: Interia, 4.7.1 Messages from your mail server temporarily deferred due to user complaints, report a problem here: http://antyspam.interia.pl
  30. Komunikat dotyczący serwerów odbiorczych poczty w Interia.pl. Wiadomości od nadawcy zostały tymczasowo odrzucone przez serwery Interia.pl, ze względu na skargi użytkowników. Może to nastąpić w sytuacji, gdy odbiorca lub wielu odbiorców oznaczy wiadomość jako SPAM w skrzynce odbiorczej lub zgłosi nadużycie (tzw. abuse).

     

  31. Komunikat: Interia_spam, Twoja wiadomość została odrzucona. Twój serwer pocztowy o adresie IP …… został tymczasowo zablokowany za SPAM
  32. Kolejny komunikat dotyczący serwerów odbiorczych poczta.interia.pl. Adres IP serwera, z którego wysyłana jest wiadomość został tymczasowo zablokowany, a wiadomość nie dotarła do odbiorcy, ponieważ wiadomość została zakwalifikowana jako SPAM.

     

  33. Komunikat: Interia_lostconnection, delivery temporarily suspended: lost connection with .*interia
  34. Komunikat również dotyczący serwerów odbiorczych w Interia.pl. Oznacza on, że serwer Interii tymczasowo blokuje dostarczenie wiadomości do adresata, ze względu na dużą ilość wiadomości otrzymywanych z jednego adresu IP w krótkim odstępie czasu.

     

  35. Komunikat: Onet, Recipient address rejected: Sender address deferred by rule #CR-IN-DEF-2
  36. Komunikat charakterystyczny dla serwerów Onet.pl oraz Gazeta.pl. Jeśli w komunikacie pojawia się wartość #CR-IN-DEF-2, oznacza to, że zostały przekroczone limity wysyłkowe z danego serwera.

     

  37. Komunikat: Onet refused to talk to me: 550 Twoj adres IP znajduje sie na publicznej czarnej liscie – zobacz strone http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=…
  38. Komunikat zwracany przez serwer Onet.pl informujący o tym, że adres IP serwera nadawcy wiadomości znalazł się na globalnej czarnej liście Spamhaus. Serwery odbiorców wiadomości, biorąc pod uwagę czarne listy, takie jak Spamhaus, decydują, na podstawie dodatkowych wewnętrznych ustawień lub filtrów, czy takie wiadomości powinny zostać przyjęte czy odrzucone.

     

  39. Komunikat: Yahoo, delivery temporarily suspended: lost connection with .*yahoo
  40. Informacja zwracana przez serwery poczty Yahoo.com. Spowodowana jest zazwyczaj wysłaniem zbyt wielu wiadomości e-mail do adresów poczty Yahoo w jednym czasie. Skutkuje to tymczasową blokadą dostarczania wiadomości.

     

  41. Komunikat: Gmail_blokada, Our system has detected an unusual rate of 421-4.7.0 unsolicited mail originating from your IP address
  42. Komunikat wysyłany przez serwery poczty gmail.com. Informuje o tym, że serwery Gmail wykryły duży napływ wiadomości niezamówionych z konkretnego adresu IP. Może to oznaczać, że adres nadawcy trafił na czarną listę Google i od tego momentu wiadomości z tego adresu będą tymczasowo blokowane, jeśli wysyłane są z danego adresu IP.

     

  43. Komunikat: Gmail_przeciazenie, The user you are trying to contact is receiving mail at a rate that 450-4.2.1 prevents additional messages from being delivered
  44. Komunikat również wysyłany przez serwery poczty Gmail. Dotyczy on sytuacji, gdy nastąpiła wysyłka zbyt dużej liczby wiadomości na jeden adres e-mail. Wówczas serwer odbiorczy gmail.com będzie przyjmował wiadomości do ustalonego limitu, a gdy ten zostanie osiągnięty, wszystkie kolejne wiadomości będą odrzucane.

Table of Contents