Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Wymarzona strona WWW Testuj za darmo!

Konfiguracja domeny do pracy z usługą Maile Marketingowe

  • Pomoc
  • CPaaS
  • Konfiguracja domeny do pracy z usługą Maile Marketingowe

Korzystając z usługi Maile Marketingowe możesz realizować mailingi przy użyciu dowolnej, wybranej domeny. Oczywiście, aby było to możliwe, musisz potwierdzić swoje prawo do wysyłki wiadomości z danej nazwy. To standardowa procedura, która wykonywana jest automatycznie w przypadku, gdy dana domena znajduje się w Twoim Panelu Klienta nazwa.pl. W przypadku, gdy domena jest w innym Panelu Klienta, niż usługa Maile Marketingowe, lub gdy domena utrzymywana jest u innego rejestratora, będziesz musiał dodać do jej konfiguracji DNS indywidualnie przydzielony do Twojej usługi rekord TXT.

W celu skonfigurowania domeny, zaloguj się do Panelu Klienta w nazwa.pl, a następnie przejdź do zakładki Moje usługi -> Maile Marketingowe (1) i kliknij odnośnik Szczegóły (2), poniżej nazwy usługi.

Szczegółach usługi wybierz kartę Konfiguracja domeny (1). W widocznym polu wpisz Nazwę domeny (2), a następnie kliknij przycisk Dodaj (3).

WAŻNE! Wpisując domenę pamiętaj, aby nie podawać www. na początku. Przedrostek www. jest szczególnym rodzajem subdomeny, który służy jako element wywołania adresu witryny, a nie jako element nazwy domeny do obsługi poczty e-mail.

Jeśli chcesz:

  • aby maile wysyłane z usługi miały po znaku @ w nazwie adres jakasdomena.pl (np. kontakt@jakasdomena.pl), to wprowadź adres jakasdomena.pl;
  • aby mailing wysyłany był z adresu, w którym po znaku @ znajdzie się subdomena, np. subdomena.jakasdomena.pl (np. kontakt@subdomena.jakasdomena.pl), wprowadź adres subdomena.jakasdomena.pl.

Po dodaniu domeny do usługi, następuje weryfikacja, czy dana domena jest w tym samym Panelu Klienta, co usługa Maile Marketingowe. Jeżeli domena jest w tym samym Panelu Klienta, potwierdzenie prawa do wysyłki wiadomości z domeny następuje automatycznie.

W przypadku, gdy domena znajduje się w innym Panelu Klienta nazwa.pl lub gdy domena zarejestrowana jest poza nazwa.pl, wygenerowany zostanie rekord TXT, który należy dodać w konfiguracji DNS domeny, aby potwierdzić prawo do wysyłania wiadomości e-mail z jej adresu. Wartość rekordu TXT widoczna będzie na samej górze (1). Po wprowadzeniu zmian w strefie DNS domeny, kliknij odnośnik Weryfikuj (2).

Po pozytywnej weryfikacji domeny, na karcie jej konfiguracji pojawią się wygenerowane rekordy SPF (1)DKIM (2), które również, podobnie jak wcześniej rekord TXT, należy dodać w konfiguracji DNS domeny, aby autoryzować wysyłkę wiadomości z jej adresu, przez usługę Maile Marketingowe. W przypadku obu rekordów, skopiuj ich dane i dodaj w konfiguracji domeny. Po ich dodaniu, przy obu rekordach kliknij Weryfikuj (3).

UWAGA! Jeśli domena posiada już dodany rekord SPF, należy zmodyfikować jego wartość, dodając w niej wpis zaczynający się od include:. Na poniższym przykładzie będzie to wpis: include:_spf.cpaas123456.nazwa.pl.

Miejsce i sposób dodania powyższych rekordów uzależnione są od tego, gdzie domena jest zarejestrowana oraz jaki rodzaj konfiguracji posiada. Jeśli domena zarejestrowana jest w nazwa.pl lub została dodana do DNS Anycast, rekordy należy dodać w jej konfiguracji w Panelu Klienta:

Jeśli domena zarejestrowana jest w nazwa.pl lecz została wydelegowana na Zewnętrzne serwery DNS, rekordy uwierzytelniające usługę Maile Marketingowe należy dodać w ustawieniach domeny u usługodawcy, do którego została wydelegowana.

Pamiętaj, że zmiana konfiguracji strefy DNS domeny związana jest z czasem propagacji, aby zmiany te były widoczne. Pełna propagacja, w zależności od rodzaju domeny, może wynieść do 24 lub do 72 godzin. Po wprowadzeniu w konfiguracji powyższych rekordów, odczekaj jakiś czas, zanim klikniesz Weryfikuj.

Table of Contents